Bättre lyss till den sträng som brast...., ERF 1 rapport

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Efter en hel vinters häcklande och tippande så vart det äntligen dags för ERF premiär! Upp till bevis för teamen.

Alla team välkomnades till Anderstorp i ett strålande sommarväder.

Br Hörberg hade införskaffat sig en begagnad Bolliger Kawa från World Endurance med en kitlista längre än den längsta tråd man kan tänka sig på Sporthoj.com. Alla vet ju att Kawas ingenjörer inte kan konstruera motorcyklar som det skall gå att åka fort på. Men ingen har talat om det för Gsson & co och snabbt gick det på kvalet, oroväckande snabbt. Pole.

Skåneliggan, dvs Hillbilly 1 & 2 förstärkta med Benny Olsson åkte oxå löjligt fort på kvalet, har de möjligen varit o tjuvtränat i Australien över vintern.

Robban i Fiver gjorde en stabil insats som vanligt ( han gör det nästan alltid ).

Sedan skulle Allt i Däck kommit men några andra ouppfostrade team klämde sig före. Men som ni vet så har dessa andra team egentligen inget med ERF totalen att göra.

Nåväl, dags för start. Gubben Gsson sprintar över banan snabbare än vad kidsen gör och är således först in i södra kurvan och leder när gänget kommer runt efter ett varv. Undrar vart Jimmy Malm tog vägen?. En av Hillbillysarna börjar stapla 37or på varandra och snart är Gsson inhalad och fighten om täten hårdnar. Robban har snart anslutit och det krigas friskt. Nye 3e föraren i Allt i Däck, Klippinge har efter en lugn start jagat ikapp till en 4e plats. Täten kör oroväckande fort och skall det bli pokal idag så får nog något strula för de tre i täten för de kör just nu lite för fort för oss.

Dags för 1a tankning. Vår supertankare Millberg hade fått permission, så jag fick axla hans mantel och ta ansvar för tankningen och det gick som vanligt. Dvs bra. Skåneligan kom in samtidigt som Fiver för tankning och åkte därifrån före. Jeepdunk spöade Skalmans kit snabbtank!

Stint 2 och tendensen var tydlig. Br Hörberg fortsatte i ett rasande tempo och en annan Hillbilly var minst lika snabb. Oscar som förutom att Fiver inte tankade fort och heller inte fullt, kroknade ganska snart. Han skyllde på någon infektion eller annat. Don Q fortsatte på 4 platsen, stabilt men det borde allt gått lite fortare.

Stint 3 och det blir safetycar efter 10 varv. Teamchef Hägerström får en toppfyllning och får fortsätta. På väg tillbaka från tankningen passerar jag Skåneliggan som är inne för framhjulsbyte. Det meckas, gapas och skriks och mitt all förvirring upptäcks att någon glömt att förse framhjulet med distanser. Och så vart den dagen förstörd och inte blev det bättre av att man en kort stund senare tog 7min på sig för att byta bromsbeläggen. Där fick vi den bjudningen som vi behövde för att nå en pallplats.

Dags för stint 4 och vi har 2 1/2h kvar på racet. Klippinge skall kunna spöa Oscar som ser tröttare o tröttare ut och bara gnäller på dåliga tankstopp. Att Don Q kommer att spöa Humlan ser vi som en självklarhet. Det ser med andra ord ganska bra ut. En pallplats är klar och andraplatsen är enkelt inom räckhåll. En ganska bra plan alltså.

Som höll i ungefär 1minut och 27sekunder, sedan stöp Klippinge på ett framhjul in i karusellen. Ridå.

Klippinge är i alla fall hel och hojen kan skruvas ihop på en 40minuter men luften har liksom gått ur oss. Det blir till slut målgång och 10friska målgångspoäng. Efter 1a racet i fjol hade Fiver noll poäng.

Br Hörberg vinner, Grattis bra gjort.

Fiver blir 2a, sicka turgubbar.

Skåneliggan får tillbaka 3e platsen, grattis ni oxå.

Sedan kom en hel drös med andra team som oxå hade en skojig dag på torpet.


Ses på Knudan.


PS. Det kommer lite bilder så småningom.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Din världsbild är bara liiite skev. Att på kvalet få spö av båda FIVER-lagen ger en hint om kapaciteten i Alltid Näck. DQ's lyckovarv där han är 1 tiondel snabbare än jag är just det, bara ett turvarv. Som jag skrev i häckeltråden brukar klippinge kasta sej med en viss regelbundenhet, därför är ni inget hot i totalen. Grattis dock till Per Gsson, som körde grisfort. Sett till det är vi mycket nöjda med en andraplats. Ska bli intressant att se om dom kan klara sej utan Gsson i nåt race.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Klippinge skall kunna spöa Oscar som ser tröttare o tröttare ut och bara gnäller på dåliga tankstopp

Att jag körde som höns under första stinten går inte att förneka, men han skulle inte ha slagit mig under min andra stint (som för övrigt presterade samma tider som Robban gjorde när hen efteråt gick ut på ett nytt bakdäck :))
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Att ha startnummer 1 förpliktigar och skapar förväntningar som ibland kan vara tunga att bära. Ibland för tunga, när distanser glöms bort och fel bromsbelägg väljs.
 

Bifogat

  • Skåne2.jpg
    Skåne2.jpg
    151.8 KB · Visningar: 135

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Bolliger Kawan. Notera snabbytargrejorna för framhjulet. Även här får Fiver spö...
 

Bifogat

  • Kawa1.jpg
    Kawa1.jpg
    199.6 KB · Visningar: 340

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Allt i Däcks Teamchef Mikael Hägerström laddar med macka o mjölk!
 

Bifogat

  • Hägerström1.jpg
    Hägerström1.jpg
    154.5 KB · Visningar: 172

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Allt i Däcks nya hoj.

Don Q hade lackat lite hafsigt, han visste kanske vad som skulle komma...

Det var tur att jag tog en bild iaf för så här som såg ut då skulle den inte komma att se ut några timmar senare efter att Klippinge kastat den i karusellen.


Och nästa lack har Don Q lovat att det skall bli något alldeles extra.
 

Bifogat

  • nr181.jpg
    nr181.jpg
    212.2 KB · Visningar: 232

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja skönt att vi slipper den skitlacken. Hade det inte varit för resultatets skull borde jag tacka Klippinge :)
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Jan Greven, alltid lika glad.

Om ni inte visste hur gammal Jan är så är en ledtråd hans startnummer.
 

Bifogat

  • Greven1.jpg
    Greven1.jpg
    119.3 KB · Visningar: 146

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Fighting Face Klippinge.

Bilderna på Sad Boy Klippinge sparar vi.
 

Bifogat

  • klippinge1.jpg
    klippinge1.jpg
    123.4 KB · Visningar: 178

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Jonas "Fast Corner" Berggren, ett av ankarna i Dark Dog Endurance Team, depåns snyggaste outfit.
 

Bifogat

  • FastCorner1.jpg
    FastCorner1.jpg
    142.5 KB · Visningar: 127

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Dark Doggare #2, Klas Collbo även känd som Klotbo i vissa kretsar.
 

Bifogat

  • Collbo.jpg
    Collbo.jpg
    226.9 KB · Visningar: 90

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Svarta Hundarna hade för dagen förstärkt teamet med lite mer tyngd i form av Björn BC Carlsson. Teamchefen beslöt att öka lufttrycket i däcken med 0,2kg för att däcken skulle hålla profilen när BC körde.
 

Bifogat

  • BC.jpg
    BC.jpg
    140.1 KB · Visningar: 134

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Dark Dog, Störst I Depån!
 

Bifogat

  • DarkDog1.jpg
    DarkDog1.jpg
    152.5 KB · Visningar: 104

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Team Famlin, dvs Familjen Lindén bestående av Jerry o Peter Lindén.

När skall brorsan Jimmy lämna Kalle Anka racingen i Stcc åt sitt öde och förstärka teamet så att man kan vara med och fightas om pallen?
 

Bifogat

  • Famlin1.jpg
    Famlin1.jpg
    180.3 KB · Visningar: 104

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Jerry lyssnar på erfarenhetsord från Pappa Peter.
 

Bifogat

  • Famlin2.jpg
    Famlin2.jpg
    122.7 KB · Visningar: 112

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
"Hör nu vad jag säger, Det är bara slå fullt med de nya Contidäcken, så bra är de. Slå fullt, förstår du det?"

Om det nu skulle vara så att Peters förmaningar mot förmodan inte skulle stämma så var familjen iklädda i nya fina skinnställ från Tyska Held som skyddar mot de värsta vurpor man kan tänka sig.

Om ni inte visste det så betyder Held, hjälte på tyska och Peter är ju verkligen en riktig roadracinghjälte. Rätt käder på rätt kille. Kul att ha dig med i ERF depån.
 

Bifogat

  • Famlin3.jpg
    Famlin3.jpg
    139.4 KB · Visningar: 127
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top