Dagens status för Bulten (uppdateras fortlöpande)

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Fy fan... Otäckt hur snabbt livet kan förändras helt alt ta slut. Dessvärre är det något som kan hända de flesta av oss om man har otur. Vila i frid och hoppas övriga två blir helt återställda. :(
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
En kompis till mig stannade och kollade till/pratade med trikeföraren i väntan på blåljus. Han hade ryggsmärtor och ingen känsel i benen, tjejen han krockade med fick minst en benfraktur.


det är förvirrande när det står på aftonbladet att det var två män som krockat?
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
ja, dom flesta vet att tjejer inte är några riktiga män.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Att köra Bulten en vacker dag är tyvärr lite rysk roulette... Man vet aldrig vad man kan komma att möta eller på vilken sida av vägen det man möter befinner sig. Jag har inte kört där på fyra år av den anledningen. Samma sak kan väl sägas om alla vägar iofs, men på Bulten är det mer regel än undantag att möta någon race-wannabe som tar en chansning och genar i en dold kurva, mc såväl som bil. Det är verklien väldigt ledsamt när det slutar illa för någon oskyldig (om så nu var fallet idag) :(.
 

JMB

Medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Utanför storstan
Hoj
HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
det är förvirrande när det står på aftonbladet att det var två män som krockat?

Det var troligtvis något förvirrat för min kompis som var på platsen, han var aldrig fram till den andre föraren och han fick väl för sig att denne var kvinna, vilket inte verkar vara fallet. Hoppas att dem båda tillfrisknar oavsett kön!
 

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 954 RR
Kom bara ett par minuter efter olyckan i fotokurvan, inge kul att se ! Triken hade ju genat ganska bra in i vänsterfilen , och där kom den andra stackarn och hann inte göra nått.
Benbrott kan man säga , benet avslitet i stort sett under knäskålen. Såg inge bra ut !
Jaaaa hoppas verkligen dom tillfrisknar ordentligt .....
Håller med Steffo om den Ryska rouletten i kurvorna , och det är faan inte kul att möta nån så som chansar....
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
STOOR VARNING!! diesel/bensin whatever över hela vägen när man kommer från Tungelsta. Åtminstone några hundra meter sen vände jag då man fick sladd även om man höll 40. Var ringer man för att anmäla sån skit? Vet inte hur det ser ut från andra hållet.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
På Facebook har ett geni kommenterat samma varning som ovan. Av hans svar framgår att det inte bara dieselspilllet som bör varnas för.

Så här tycker en viss Kent Uldin i frågan: " hoppas fler drar i diket :) trött på alla som tror 257:an är en mc-lekstuga :) jag drar bilen medvetet lätt å vänster varje gång det kommer en mc, så att vägbanan blir lite mindre, så ni fattar att det inte är en lekstuga ni är ute på :) det är min hemväg, så jag vill inte möta några fler lekstugor :) min bil är värd 5000kr, jag kan knuffa ner den i diket efter en krock utan att gråta och gå hem fortfarande, din leksak kostar????????????? "....

Jag vet inte ens om det är värt att kommentera men möter ni en skäggig gubbe i nån risig skrotbil, håll för fan ut till höger....
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
fy fan vilket svin...

Idag (eller igårkväll) har de lagt ut massa grus över det som låg på vägen igår. Det är från kurvan efter Sorundavägen när man kommer från Tungelsta o ett par hundra meter till
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Kom bara ett par minuter efter olyckan i fotokurvan, inge kul att se ! Triken hade ju genat ganska bra in i vänsterfilen , och där kom den andra stackarn och hann inte göra nått.
Benbrott kan man säga , benet avslitet i stort sett under knäskålen. Såg inge bra ut !
Jaaaa hoppas verkligen dom tillfrisknar ordentligt .....
Håller med Steffo om den Ryska rouletten i kurvorna , och det är faan inte kul att möta nån så som chansar....

Bilen som åkte efter triken höll också på att köra in på fel väghalva han förklarade för bärgningskillarna att solen låg i ögonen så att man knappt såg vägen.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Han Kent verkar bo på grusvägen 6 i Sorunda om jag fattar det rätt.
Otroligt att man tycker sig ha rätt att göra saker som medvetet försätter andra i fara.

Fast vi har ju våra berömda bombare av bulten iofs.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
På Facebook har ett geni kommenterat samma varning som ovan. Av hans svar framgår att det inte bara dieselspilllet som bör varnas för.

Så här tycker en viss Kent Uldin i frågan: " hoppas fler drar i diket :) trött på alla som tror 257:an är en mc-lekstuga :) jag drar bilen medvetet lätt å vänster varje gång det kommer en mc, så att vägbanan blir lite mindre, så ni fattar att det inte är en lekstuga ni är ute på :) det är min hemväg, så jag vill inte möta några fler lekstugor :) min bil är värd 5000kr, jag kan knuffa ner den i diket efter en krock utan att gråta och gå hem fortfarande, din leksak kostar????????????? "....

Jag vet inte ens om det är värt att kommentera men möter ni en skäggig gubbe i nån risig skrotbil, håll för fan ut till höger....

Det där är ju både hot och uppsåt, presenterat av flanen själv. Går det inte att göra något åt en sån juridiskt? Det namnet blev ju rikskänt efter UG(?)-reportagen där han satt och muttrade. Vad han sade lämpade förmodligen inte för alltför vidlyftig exponering då vi alltid är rädda om förövares integritet i det här landet. När han själv basunerar ut sitt oförblommerade hat kommer det hela i en annan dager. Tror förvisso jag hade blivit smått koko på att bo där också, (mtp på frekvensen mc och det ego som verkar vara mer eller mindre norm bland många), men inte till en grad där man börjar vidta åtgärder för att potentiellt taga folk av daga.

Angående olyckan med triken behöver inte någon spekulera om effekterna för den ena av parterna, vad jag förstår den som inte var vållande:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?271122-Tack
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Bilen som åkte efter triken höll också på att köra in på fel väghalva han förklarade för bärgningskillarna att solen låg i ögonen så att man knappt såg vägen.

Då har de ju inte vidtagit lämpliga åtgärder utifrån rådande omständigheter. Fortsätta köra trots obefintlig sikt.:dummer "Det kan ju gå..."

Vanlig ursäkt dock. En bekant ställde till en formidabel skräll med betydande konsekvenser för oskyldiga. Han hade också solen i ögonen, detta trots att den var snett bakom till höger... Innan han bemödar sig med att kolla hur det gick för de stackare som fick ta konsekvenserna fick han upp huven och kunde nolla datorn. Vad är det med folk? (Inga mc i denna story dock.)
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
På Facebook har ett geni kommenterat samma varning som ovan. Av hans svar framgår att det inte bara dieselspilllet som bör varnas för.

Så här tycker en viss Kent Uldin i frågan: " hoppas fler drar i diket :) trött på alla som tror 257:an är en mc-lekstuga :) jag drar bilen medvetet lätt å vänster varje gång det kommer en mc, så att vägbanan blir lite mindre, så ni fattar att det inte är en lekstuga ni är ute på :) det är min hemväg, så jag vill inte möta några fler lekstugor :) min bil är värd 5000kr, jag kan knuffa ner den i diket efter en krock utan att gråta och gå hem fortfarande, din leksak kostar????????????? "....

Jag vet inte ens om det är värt att kommentera men möter ni en skäggig gubbe i nån risig skrotbil, håll för fan ut till höger....

Myskörde på Bulten idag, på vägen mot Tungelsta: Råkade hamna bakom en röd (herrgård) Volvo UAK-17x.

-Individen i fallet hade orkat förberedda sig och bilen: kunde spruta vätska rakt bakåt (på mig alltså) med sin baktorks-spolare utan att torkaren gick i gång.. -Grattis, fint justerad munstycke; du hade lyckats lösa det allt på ett elegant sätt!

(...och jag försöker ha förståelse: har man erektionsproblem och/eller annars "tungt", just sånt här terapi kan vara mycket tillfredsställande...?) :hej
 
Last edited:

Blåå1

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Påväg ner mot fotokurvan (från Tungelsta) var en betongklump ca 3*2*1 dm placerad mitt på vägen i början av kurvan idag vid 14:20. Oklart hur den hamnade där...?

Återfinns nu mot beskrivning i diket.ImageUploadedByTapatalk1406554415.755253.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top