Dagens status för Bulten (uppdateras fortlöpande)

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Jobbarkompisen så dom varnade på radion om oljespill precis, även med allmän varning till mc folket, så lär va halt där nu
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jobbarkompisen så dom varnade på radion om oljespill precis, även med allmän varning till mc folket, så lär va halt där nu

Jag på min HD och Middleton på sin Traja körde Bulten sent igårkväll. Så hela bulten är marinerad med olja. Trevlig helg!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jobbarkompisen så dom varnade på radion om oljespill precis, även med allmän varning till mc folket, så lär va halt där nu

Det ligger en rand.. eller rand och rand... 3/4-delar av högra körfältet från grustaget och hela vägen upp till tungelsta är täckt av någon form av vätska/olja... Det har nog dragit in i asfalten lite för det ligger inte och flyter, och det var inte som att kliva på såpa.. men man känner helt klart att den där smeten är halare än asfalten om man hoppar av hojen och känner med foten..

Jag körde i 60 hela vägen upp och det var ingen problem, går säkert att åka fortare, men det får någon annan testa.

Ner mot rosen var det inget spill alls.
 

fredrik_n

Sen
Gick med
27 Nov 2011
Ort
Haninge
Hoj
Triumph Daytona
Väghållaren var vid ridskolan i höjd med stoppplickten och sanerade. Någon form av kattsand ligger på asfalten före maskinerna...
 

Fz8-s

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Trångsund
Hoj
Hayabusa gsxr 1340
Jag körde halv fort tills jag fick bakhjuls släpp ca 4 km före jag kom upp till tungelsta så passa er det är halt
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
aha, det var därför jag mötte nån stor rengöringsbil/Sopbil där på eftermiddagen igår. Märkte inte av oljan (men körde mot rosen) dock en jääävla massa grus... Så det blir nog att undvika Bulten denna helg :(
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
TRAFIKVERKET.SE skrev:
Fullständigheten i informationen kan ej garanteras.
Eventuella skador på grund av fel i uppgifter medför således inte rätt till skadestånd gentemot Trafikverket.
Olja på vägen, Väg 257
Plats: Väg 257 på Tungelstavägen mellan St Uringe och Sorundavägen, i riktning mot Tungelsta.
Påverkan: Stor påverkan
Vägnr: 257
Starttid: 2014-08-08 12:15
Sluttid: 2014-08-12 16:00
Källa: Trafikverket - SE_SRA_TRISSID_1_8634679

Kommer att pågå ett tag till saneringen.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ser att de placerat ut utrustning och kablar för hastighetsmätning på både Bulten och Pålamalmsvägen.. Har vi blommiga rondeller att invänta till våren 2015 ?
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Ser att de placerat ut utrustning och kablar för hastighetsmätning på både Bulten och Pålamalmsvägen.. Har vi blommiga rondeller att invänta till våren 2015 ?
Ja, en mätapparat på 50-sträckan intill Rosenhill, och de 3 andra vad jag såg var väl alla på 70-skyltade vägbitar?

Dåsorna mäter väl hastigheter och antalet, fordon för att få anonymt statistik..?
-men frågan är vad som händer om ett bra antal av fordon passerar med hastigheter typ "skyltad x 1.732"??
Inser då Vägverket att faktiskt de har för låg ställda hastighetsrekommendationer för vägen? :lol

(-eller vore det bättre att försöka bromsa presis innan slangarna, så att statistiken visar entydigt att "det finns inga problem" med den här notoriska vägen..?)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Aha... Läst på lite.
Det är förmodligen Trafikverket som ska mäta årsmedeldygntrafiken på vägen. Den där utrustningen registrerar fordonstyp, hastighet och körriktning. Dom kanske vill ta reda på om dom ska göra om Bulten till en fyrfilig rak motorväg istället..
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
tror dom ska mäta fart och fordonstyp för att göra Bulten enkelriktad med avåknings zoner samt cerbs och borttagna stödremsor
kör vi tillräckligt mycket hoj när dom mäter så ... vem vet :)
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag kanske är dum men hur mäter man hastighet med dessa kablar när axelavstånden (och storlek på däck) varierar något enormt på fordon?
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
kollar första kabeln och jämför med andra kabeln när båda däcken är förbi? :rolleyes:
 

jocket

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa ZXR750 -93
Eller bara första hjulets kontakt på varje kabel och tiden mellan.. någon får väl bredda avståndet mellan dom två kablarna helt enkelt så dom inser hur långsamt det går på sträckan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top