Yamaha XJ6-Tråden

Schkatta

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Kungsholmen
Hoj
Yamaha XJ6 -2010
Hej. Nån som vet om man kan montera handtagskåpor? Har sökt runt men inte hittat nån som passar just XJ6
 

runfat

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple -09
Har problem med bromsljuset vid användning av frambromsen. Förra säsongen pillade jag lite på kablarna som går in i den svarta "boxen" vid bromshandtaget och det löste problemet. Nu efter vintern fungerar det inte alls? (Fotbromsen däremot funkar prima dvs vid anv av denna så tänder sig bromsljuset som det ska. )

Sitter kanske felet i just denna "box"? Någon som har liknande erfarenheter eller kanske bara något tips?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

McAn666

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Sundbyberg
Hoj
XJ6
Jag skaffade mig en XJ6a nyligen som skall hjälpa mig med mitt blivande A-kort.

NChWTsP.jpg


Tjena, försöker skaka lite liv i xj6 tråden här. Har precis fått hem ett ny kåpglas, gör riktigt stor skillnad. Lämna gärna en kommentar på vad ni tycker. Fick också hem ett nytt helstsystem från delkevic som ska på snart!
View attachment 436964
Snyggt, vars köpte du det? hittade ett på ebay för 265 kr inkl frakt, man kanske skulle slå till.
 

Plekander

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2017
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha R6 -09
Köpte på wish! Finns mycket saker där.

- - - Updated - - -

Har nu satt på nya helsystemet, helt sjukt vilken skillnad det blev. Vet dock ej om man kan posta videos här?
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Hej.
Har en XJ6-n från 2012.

Är det normalt att den blir så varm att det börjar brännas i röven när man kör långsamt?
Märkte det idag när jag körde i vanliga Jeans. Kör annars i lite tjockare hojbrallor, så det kanske alltid blivit lika varmt bara att jag inte kännt det genom byxorna förr.

Vad ligger temperaturen på, på era hojar när man kört ett tag en varm dag? Min brukar gå några grader över 100C som mest.

Köpte min hoj billigt utan instruktionsbok och servicebok, så man nojjar lite för att något inte är som det ska. Den går dock hur fint som helst i övrigt.
 
Last edited:

McAn666

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Sundbyberg
Hoj
XJ6
Min brukar ligga runt 100°C när jag övar lågfartsbanan, har inte kört i enbart jeans så jag kan inte uttala mig om det. Antar att det är ganska normalt, kör man iväg så att den får hjälp att kylas med vinddraget så sänks ju temperaturen avsevärt.

Intressant att veta, vad är billigt för en XJ6 utan böcker?
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Hej.
Har en XJ6-n från 2012.

Är det normalt att den blir så varm att det börjar brännas i röven när man kör långsamt?
Märkte det idag när jag körde i vanliga Jeans. Kör annars i lite tjockare hojbrallor, så det kanske alltid blivit lika varmt bara att jag inte kännt det genom byxorna förr.

Vad ligger temperaturen på, på era hojar när man kört ett tag en varm dag? Min brukar gå några grader över 100C som mest.

Köpte min hoj billigt utan instruktionsbok och servicebok, så man nojjar lite för att något inte är som det ska. Den går dock hur fint som helst i övrigt.

Tja,

Jag har precis köpt en och märkte direkt att den blir lite varm vid högra knät när man kör i jeans oavsett hastighet, bränner i röven har jag aldrig varit med om (det lilla jag åkt - har haft den i typ 2 veckor).

När jag kör med mina kevlarjeans så känner jag dock ingenting, min ligger på typ 80-100 när jag kör.
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Jag övningskörde med en -13 årsmodell när jag började, den blev också väldigt varm snabbt när man körde lågfart, det gör nog dom flesta. Bara öva en stund, åk iväg och kyl av den lite eller ta en paus emellanåt! :tummenupp
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Min brukar ligga runt 100°C när jag övar lågfartsbanan, har inte kört i enbart jeans så jag kan inte uttala mig om det. Antar att det är ganska normalt, kör man iväg så att den får hjälp att kylas med vinddraget så sänks ju temperaturen avsevärt.

Intressant att veta, vad är billigt för en XJ6 utan böcker?

Köpte den för ett år sedan,Xj6-N årsm 2012 med ABS, 2000mil på mätaren, 30.000kr
Av vad jag sett på blocket så verkar det vara ganska billigt.
 
Last edited:

McAn666

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Sundbyberg
Hoj
XJ6
Jag har lite delar till övers, fick inte på ert på hojen innan den krockades till molekyler.

K&N Luftfilter, Haynes rep.bok och mörktonad vindruta. Skicka PM om det är intressant, finns i Stockholm.
 

Kenta_k

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hedemora
Hoj
Suzuki Gsx-r -89
Tjena.
Ska iväg och kolla på en Xj6n imorgon. En 2012. Dock är den strypt men det tas bort vid ett ev köp. Svårt/lätt att fixa det?
Något speciellt man ska kolla på dessa hojar eller det som de flesta andra, allmänt skick, däck, bromsar, drivpaket? Hur vet man om drivpaketet är i behov av att bytas?

K
 

JungleBoB

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2018
Ort
Partille
Hoj
Yamaha XJ6FA Diversion
Tjena.
Ska iväg och kolla på en Xj6n imorgon. En 2012. Dock är den strypt men det tas bort vid ett ev köp. Svårt/lätt att fixa det?
Något speciellt man ska kolla på dessa hojar eller det som de flesta andra, allmänt skick, däck, bromsar, drivpaket? Hur vet man om drivpaketet är i behov av att bytas?

K

Blev det något köp? Kuggarna ska ej se ut som hajfenor, i så fall är dem slitna.

Jag köpte en XJ6FA för några dagar sedan. Jag är riktigt nöjd, gillar när varvräknaren ligger nära det röda så effekt räcker för mig. Det skulle inte vara fel med en högre vindruta för att komma undan vinden i höga hastigheter däremot. Någon som vet en bra sida med tillbehör för just xj6?
 

Kenta_k

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hedemora
Hoj
Suzuki Gsx-r -89
Blev det något köp? Kuggarna ska ej se ut som hajfenor, i så fall är dem slitna.

Jag köpte en XJ6FA för några dagar sedan. Jag är riktigt nöjd, gillar när varvräknaren ligger nära det röda så effekt räcker för mig. Det skulle inte vara fel med en högre vindruta för att komma undan vinden i höga hastigheter däremot. Någon som vet en bra sida med tillbehör för just xj6?

Tjena.
Jajamen, blev den jag kollade på. En röd och svart. Bild får komma senare. Jag köpte min Givi ruta av sulasmc. Dom hade rea på min. Kanske finns till din.
Dock är denna A2 så full effekt finns inte ännu.
Ska ta bort throttel stoppet men då ör frågan om det inte ska finnas någon original platta där eller om det ska vara tomt. Verkar vara svårt att få svar på detta här. Jag har själv ingen aning.
 

Drohnets

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2018
Ort
MALMÖ
Hoj
Yamaha XJ6 -13
Tjenare !
Har en liten fråga angående bobiner till min XJ6 -13. Jag har googlat flertal gånger på hur man fäster bobiner bak på svingen, men inte fått några förklaringar.
är de någon som här som vet ? :confused:
 

JungleBoB

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2018
Ort
Partille
Hoj
Yamaha XJ6FA Diversion
Bytt de gamla bt21 däcken mot Pilot Road 4. Vilken skillnad, helt ny körglädje i maskinen! Rekomenderas när det vankas däck byte.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tjenare !
Har en liten fråga angående bobiner till min XJ6 -13. Jag har googlat flertal gånger på hur man fäster bobiner bak på svingen, men inte fått några förklaringar.
är de någon som här som vet ? :confused:
Man skruvar dem i de fästen som redan finns i svingen. Förutsatt att tillverkaren satt såna fästen, vilket inte alltid är fallet. Alternativt får man köpa nya kedjejusterare gjorda med fäste.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
32170ff0b228424bba0c7527ff01be2e.jpg
 

jens.tinfors

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2018
Ort
Älvsjö
Hoj
2013, Yamaha XJ6
Tjena hej!

Jag har en 2013 XJ6 med felkod 24, faulty O2 sensor.
Min första tanke är att helt enkelt köpa en ny och montera dit. Tips på bra ställen att handla på (online eller i köttrymden) mottages tacksamt.
Även tips från andra som haft samma problem. Kanske är det inte bara O2 sensorn som är faulty, borde jag felsöka / testa efter andra fel?

Värt att notera, sitter IXRace helsystem och en individuellt mappad powercommander på hojjen.

mvh jensa :)
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Tjena hej!

Jag har en 2013 XJ6 med felkod 24, faulty O2 sensor.
Min första tanke är att helt enkelt köpa en ny och montera dit. Tips på bra ställen att handla på (online eller i köttrymden) mottages tacksamt.
Även tips från andra som haft samma problem. Kanske är det inte bara O2 sensorn som är faulty, borde jag felsöka / testa efter andra fel?

Värt att notera, sitter IXRace helsystem och en individuellt mappad powercommander på hojjen.

mvh jensa :)

Hur löste sig ditt problem med felkoden? Räckte det att byta sensorn eller hittade du något annat fel som orsakade felkoden?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top