Yamaha XJ6-Tråden

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej hopp! Längesen man var in.

Man blir bra sugen på ett SC-projekt efter att ha sett era system. Men jag hittade denna ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009...Zp3286Q2em7QQitemZ140459688086#ht_2080wt_1167 ) på Ebay.

Termignoni, har någon nå erfarenheter utav dom? Låter helt ok på youtube-klipp.

Priset ca 4500 inkl. frakt.

Tjenare,

Tror säkert att det är bra. Borde låta relativt lika dom andra som finns, Hur som helst så är det betydligt bättre än original. Jag hade tänkt köpa mig ett Ixil från England, landar på dryg 5300 ink frakt enligt mina beräkningar.

Hittar du några fler märken på Ebay till våra hojar?
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Tjenare,

Tror säkert att det är bra. Borde låta relativt lika dom andra som finns, Hur som helst så är det betydligt bättre än original. Jag hade tänkt köpa mig ett Ixil från England, landar på dryg 5300 ink frakt enligt mina beräkningar.

Vet inte riktigt.. Känns som att man kanske skall köpa ett Ixil istället, det har man ju iaf läst lite om. Försöker komma undan så billigt som möjligt utifall man behöver mappa senare.

Hittar du några fler märken på Ebay till våra hojar?

Hittar ett GPR-system, men de är ju som bekant markant mycket dyrare. Dubbla ungefär.
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Vet inte riktigt.. Känns som att man kanske skall köpa ett Ixil istället, det har man ju iaf läst lite om. Försöker komma undan så billigt som möjligt utifall man behöver mappa senare.



Hittar ett GPR-system, men de är ju som bekant markant mycket dyrare. Dubbla ungefär.

Jo precis! Men ca 5300 ÄR billigt för ett Ixil system. Svenska återförsäljare säljer just det systemet för 7500 typ.

Pratade med bikeshop.se och dom säljer Kit innehållande Powercomander och luftfilter till våra hojar för 4095kr. Sen får man kanske räkna med en tusing till om den ska bänkas.
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jag har inte hört varken IXIL eller Termignoni på XJ6, bara sc-project och leo vince. När jag va hos en ducati återförsäljare så hade alla deras demohojar Termignoni och de lät satans bra. Fick höra skillnad mellan Termignoni och original och det va enorm skillnad.

Tror att båda är bra system, men det är mest utseendet jag är emot. Tycker att IXIL är mycket snyggare än Termignoni. Det ser ganska billigt ut och sådär + att jag är väldigt förtjust i belly-exhaust.
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Jag har inte hört varken IXIL eller Termignoni på XJ6, bara sc-project och leo vince. När jag va hos en ducati återförsäljare så hade alla deras demohojar Termignoni och de lät satans bra. Fick höra skillnad mellan Termignoni och original och det va enorm skillnad.

Tror att båda är bra system, men det är mest utseendet jag är emot. Tycker att IXIL är mycket snyggare än Termignoni. Det ser ganska billigt ut och sådär + att jag är väldigt förtjust i belly-exhaust.

Jo precis!!

Hur går din nu då? Har du märkt någon skillnad på acc/toppfart?
Det försvann väll några kilo i vikt iaf, men du kanske inte märker någon skillnad utan att mappa? Du borde ju ha lite mindre motstånd i ny röret kan man tycka?
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jo precis!!

Hur går din nu då? Har du märkt någon skillnad på acc/toppfart?
Det försvann väll några kilo i vikt iaf, men du kanske inte märker någon skillnad utan att mappa? Du borde ju ha lite mindre motstånd i ny röret kan man tycka?

Jodå, tror det vägde 8 kg mindre, så viktminskning va det. Acc blev det skillnad på, speciellt i låga varv (där det saknades rätt mycket innan) men toppfart har jag inte testat. Har faktiskt aldrig testat dra ut den, den är så klen mot slutet så det känns som om det ska ta flera minuter att få de sista 20 km/h :p

Men extra hk/nm har man fått, vet dock inte hur mycket. Kommer inte köpa powercomander/mapp/bänk detta året iallafall, kanske till nästa.

Köp ett helsystem som du är helt nöjd med, det ska trots allt sitta på hela hojens livstid och då är det värt någon 1000lapp extra enligt mig!
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Jodå, tror det vägde 8 kg mindre, så viktminskning va det. Acc blev det skillnad på, speciellt i låga varv (där det saknades rätt mycket innan) men toppfart har jag inte testat. Har faktiskt aldrig testat dra ut den, den är så klen mot slutet så det känns som om det ska ta flera minuter att få de sista 20 km/h :p

Men extra hk/nm har man fått, vet dock inte hur mycket. Kommer inte köpa powercomander/mapp/bänk detta året iallafall, kanske till nästa.

Köp ett helsystem som du är helt nöjd med, det ska trots allt sitta på hela hojens livstid och då är det värt någon 1000lapp extra enligt mig!

Hehe aa men fan var bra.. Då ska man ju göra allt man kan för att få dom att bli lite ettrigare. Har inte testat min helt heller, körde dom sista inkörningsmilen idag.

Hur lång har din '09 gått?
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Hehe aa men fan var bra.. Då ska man ju göra allt man kan för att få dom att bli lite ettrigare. Har inte testat min helt heller, körde dom sista inkörningsmilen idag.

Hur lång har din '09 gått?

Strax under 300mil och jag har kört 150 av dem, ägt den i 1 månad typ :p Förstår inte varför man köper en helt ny hoj och kör 150mil på två år. Jag kör ca 1000mil/året, +/-
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Strax under 300mil och jag har kört 150 av dem, ägt den i 1 månad typ :p Förstår inte varför man köper en helt ny hoj och kör 150mil på två år. Jag kör ca 1000mil/året, +/-

Håller med! Man får ju anstränga sig om man kör så lite. Då blir det genast ett väldigt väldigt dyrt nöje. Tänk den som hade råd att köra 150mil om året:p . Jag har redan plöjt 160mil sen typ 5 april. Jag kan tänka mig att jag också landar runt 1000mil, kör nästan 7 mil om dagen till jobbet.Men man får ju även tänka på att ju mer man kör desto större blir värdeminskningen.. Fast vafan, så kan man inte heller tänka då skulle man inte kunna äga någonting alls!
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Håller med! Man får ju anstränga sig om man kör så lite. Då blir det genast ett väldigt väldigt dyrt nöje. Tänk den som hade råd att köra 150mil om året:p . Jag har redan plöjt 160mil sen typ 5 april. Jag kan tänka mig att jag också landar runt 1000mil, kör nästan 7 mil om dagen till jobbet.Men man får ju även tänka på att ju mer man kör desto större blir värdeminskningen.. Fast vafan, så kan man inte heller tänka då skulle man inte kunna äga någonting alls!

Exakt, om man tänker så är man fan körd. Räkna istället försäkringspengar/mil. Om man betalar för den så ska man fan köra ;)
 

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Xj6 2010
Tjena, ny på forumet och ny i mcvärlden :) köpte en ny Xj6 för en månad sedan, håller på att ta kortet. Uppkörning på torsdag den 26e, förhoppningsvis får man fara ut och köra efter det :)

Är grymt nöjd med hojen, aldrig haft någon hoj tidigare dock. Denna tråd har varit till stor hjälp med val utav hoj samt lite småpyssel :)
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Tjena, ny på forumet och ny i mcvärlden :) köpte en ny Xj6 för en månad sedan, håller på att ta kortet. Uppkörning på torsdag den 26e, förhoppningsvis får man fara ut och köra efter det :)

Är grymt nöjd med hojen, aldrig haft någon hoj tidigare dock. Denna tråd har varit till stor hjälp med val utav hoj samt lite småpyssel :)

Bra bra,

Håller med dig. Är grymt nöjd med min.. Kanske inte optimal för racing och höga hastigheter eller mc semester men den är perfekt för det jag främst behöver den till vilket är köra i köer och i stadstrafik från och till jobbet!
 

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Xj6 2010
Nä det är klart, men accelerationen verkar inte vara så mycket sämre än större maskiner, att den sedan är så lättkörd gör nog att den är jävligt rolig att fara i stan med, för mig existerar dock inga köer pga liten stad men ändå :)

Visst får man köra upp med Xj6an from april 2010? Kravet är väl minst 599cc med nya reglerna?
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Nä det är klart, men accelerationen verkar inte vara så mycket sämre än större maskiner, att den sedan är så lättkörd gör nog att den är jävligt rolig att fara i stan med, för mig existerar dock inga köer pga liten stad men ändå :)

Visst får man köra upp med Xj6an from april 2010? Kravet är väl minst 599cc med nya reglerna?

Hej, Ja jo. Jag körde en 750 med 100hk innan denna och man märker skillnad men som sagt den kompenserar ju det i.o.m. att det är en perfekt hoj i övrigt!. Se kan man ju säkert få ut mellan 5-10hk till i xj6 med div.modifikationer.

Jepp du får köra upp på den, det som skulle kunna sätta stopp är ju effekten men det borde ej vara problem. Kolla det på typ transportstyrelsen eller liknande.

Tror att XJ6 är en perfekt uppkörnings hoj dock, vissa körskolor utbildar på den samt att den är väldigt lik Suzuki:yoparty bandit som dom flesta skolor kör med.

Man skulle kunna jämföra xj6 med Muhammed Ali - Den är lätt som en fjäril och sticker som ett bi!!
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Tjena, ny på forumet och ny i mcvärlden :) köpte en ny Xj6 för en månad sedan, håller på att ta kortet. Uppkörning på torsdag den 26e, förhoppningsvis får man fara ut och köra efter det :)

Är grymt nöjd med hojen, aldrig haft någon hoj tidigare dock. Denna tråd har varit till stor hjälp med val utav hoj samt lite småpyssel :)

Välkommen Hasselhoff! Du gjorde precis som mig (köpte hoj först), något jag såklart tycker var en klok grej. :D Fundamentalt finns det ingenting du missar jämfört med en annan hoj, det mesta finns där. Det du kan bli nyfiken på är mer effekt senare, men ta det då, då den tiden är kommen. :tummenupp Lycka till med uppkörningen, håller en tumme!
 

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Xj6 2010
Eld: Tack :) Jo känns bra att man köpte hoj först, då har man något som driver en hela tiden då man ska ta kortet! Sedan får man vänja sig sin egen hoj och sedan köra upp med den! Det enda jag märkt som man kan klassa som negativt är att man får lite ont i röven efter man kört ett tag, kan dock lika gärna vara mitt benarsle som är felet, är väl inte van heller :) nice ljud med scsystemet btw, är själv sugen :)

Ljungqvist86: Förstår att du märket utav 22 hk, på 200 kg, går ju ej att jämföra med 22 hästars skillnad på en bil :) dock tycker jag xj6an svarar mkt bra på låga varv, bättre än jag trodde! Då ska jag köra upp med min egna hoj, sparar man en slant! plus att den är som du säger en bra hoj för uppkörning, riktigt lättkörd!

Jag såg att ni pratade tidigare om att byta ut bakdelen, jag köpte från biltema ett Led baklyse med inbyggt ledskyltbelysning samt skylthållare, för endast 199:-. Köpte också led blinkers för 299, så totalt 500 kr för Ledbaklyse, skylthållare och ledblinkers. blev kanon! passade i fästet från orginalbaklyset också :) ett tips till er som ska bygga om!
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena, ny på forumet och ny i mcvärlden :) köpte en ny Xj6 för en månad sedan, håller på att ta kortet. Uppkörning på torsdag den 26e, förhoppningsvis får man fara ut och köra efter det :)

Är grymt nöjd med hojen, aldrig haft någon hoj tidigare dock. Denna tråd har varit till stor hjälp med val utav hoj samt lite småpyssel :)

Welcome dude!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top