Yamaha XJ6-Tråden

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Jag har sett det, väntar nog på att det kommer någon som har gått 100-300mil på blocket, dyker säkert upp någon runt sommaren som inte ivll ha den längre, så slipper man "fega" i början och så har man garantin kvar, man sparar nog ett par lappar också.:D

Tack för tipset!!
MVH


Hej !

Jo dom börjar dyka upp lite, såg faktiskt två st xj6or på vägen upp till falun förra helgen ;)

100mila servicen gick på 1344 kr på motorhuset här i nyköping. Olja, filter och allmän översyn.

Edit: angående fullgasproblemet i mitt förra inlägg så är det nu löst. Flärpen som jag bände upp som går emot trottelstoppet går även emot skruven som justerar tomgången, därav blev min tomgång uppfuckad och tps sensorn verkar få fnatt vid fullgas då eftersom jag inte får det problemet längre då jag fixat så tomgångskruven ligger emot som den ska.

Jespersonger: kolla in blocket efter annonser, det verkar vara en hel del företag som annonserar ut xj6or. Kanske någon av dom har hojjen på lager.
 

Andréxj6

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Lund
Hoj
Suzuki Gsxr 750
hej!
Pro-z: Du snackade något om det med trottlestoppet? fungerade de bra? fick du ut dina 20 hk du snackade om? jag har själv en Yamaha xj6 :) sjukt nöjd med den!
ska snart göra 100 mila servicen samt slänga på ett Slip on :)
 

Andréxj6

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Lund
Hoj
Suzuki Gsxr 750
Pro-z
Okej, så man känner skillnaden??
Mc handlaren jag köpte min hojj hos skulle ta hem ett till deras Demo hojj, vet ej märke eller pris än, ska se hur det ser ut på deras och hur det låter:)
återkommer direkt ja vet pris och märke

Är det någon som vet något företag som släppt slip on till Xj6???
alla jag pratat med säger att det inte kommit något än!
 

cripz

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha XJ6
Pro-z
Okej, så man känner skillnaden??
Mc handlaren jag köpte min hojj hos skulle ta hem ett till deras Demo hojj, vet ej märke eller pris än, ska se hur det ser ut på deras och hur det låter:)
återkommer direkt ja vet pris och märke

Är det någon som vet något företag som släppt slip on till Xj6???
alla jag pratat med säger att det inte kommit något än!

Tror inte det har dykt upp något än tyvärr. Har letat röven av mig på nätet.

Som sagts tidigare så vore det grymt om folk la upp tillbehör m.m allt eftersom det dyker upp!
 

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Var och provkörde en härom dagen, vart positivt överraskad. Blir nog till att köpa en.

Hur långa är Ni som kör? Jag är 184cm lång, tyckte den kändes lite liten för mig, kan dock bero på att jag har en offroad idag.

Hur märks justeringen för dom 20 extra hk? vid låga varv? eller blir den piggare rakt igenom?

Mvh
/Magnus
 

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM
Jag hade en som lånehoj en helg när jag hade min gaffel på renovering på Yamaha. Jag tyckte det var ungefär som att åka moppe men då åker jag
nerdrevad r1a också till vardags. Det jag däremot uppskattade var att den
var mycket lättkörd och smidig i stan och sköna bromsar att göra stoppies med. Jag skulle väl kanske rekommendera fz6, med starkare motor.

Lycka till med första hojen!
 

Pro-Z

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha XJ6 -09
Andre, trevligt.. blir nog att vänta dock pga ekonomin.

goahead, så trevligt. Jag är 190 cm lång och det kändes lite väl upprätt men efter att ha justerat fram styret det som går så blev det bra mycket bättre. Trottelstoppet gör att du kan gasa längre på rullen, dvs den blir piggare på hela registret. Dock så verkar den inte hänga med på 5-6ans växel då soppan sinar skulle jag tro. Jag satte tillbaka stoppet... tröttnade på det och har ingen ambition just nu att lösa bränslebristen.

Backus, tjaaa :p kör man en R1a så kan jag förstå din reaktion. Men det beror ju på vad man är ute efter på sin moppe. Min moppe känns lite vassare än min gamla cross yz450 -07 och går betydligt snabbare...
Sen är det bra stor skillnad i försäkring också då denna ligger rätt lågt. 3500 kr/år delförsäkring. 25 år. basförsäkring på bilsport o mc.
 

daniel_

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
XJ6 Yamaha
bakskylt och miniblinkers

Tjena alla glada XJ6 ägare!

Är själv ägare av denna sköna hoj. Har någon bytat ut bakskylt och blinkers så vore jag tacksam för lite bilder och idéer kring lösningar.

/Daniel


Jag är väldigt nöjd ägare till en XJ6-N

Har haft den i ungefär en månad nu och har hunnit med 65 mil hittills och jag kan säga så mycket som att jag är jävligt nöjd med hojen so far!

Väldigt lätthanterad hoj med ett grymt bottendrag för att vara så liten, 600cc och 78 hästar är ju inget som skrämmer direkt. Motorn känns klockren och allting svarar hur fint som helst.

Har även hunnit med att byta skylt o blinkershållare så att den nu sitter direkt under bakljuset, grymt mycket snyggare o ganska billigt (850 med frakt på ebay)!

Dra gärna ett PM till mig om du vill ha bilder eller mer info.

M.V.H Christian
 

little_fraz

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
luleå
Hoj
R1 2003
Tänkte be en kompis som är händig tillverka ett nytt grenrör till min flickväns xj6:a. är det någon som vet om det är nåt speciellt man måste tänka på eller är det bara att bocka lite rör och svetsa :confused:. och sen på med en ny slipon eller??
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj allihop.

Trodde det inte fanns någon XJ6 tråd så skapade en ny men nu när jag vet denna så struntar jag i den andra. Frugan & jag köpte en XJ6 efter att ha gått på mcmässan & tittat. Eftersom det var frugans tur att få köra lite hoj så föll hon pladask för XJ6. Tyvärr har den bara gått 40mil sen vi fick den i maj.
Första intrycket var att den är otroligt lättkörd. Hade en XJ600s -98 som första hoj som jag köpte ny. Mkt hoj för pengarna säger jag bara. Dock är jag lite irriterad på varvtalet när man ligger på ca 110 = 6000 varv. Har ni andra funderat på att dreva upp den?

Här är lite bilder på när jag moddade baken lite. Har fixat till kablarna bättre nu men en liten plåtbit "tillräcklig tjock att inte vibrera sönder" & biltemas skylthållare samt skyltlykta så blev det så här! :)

2cen5ao.jpg


2mgox3a.jpg


24nibs2.jpg
 

Pro-Z

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha XJ6 -09
Snyggt !

Jo tanken har slagit mig att dreva om. Men då försämmras accet så jag vet inte.
Men det är ju bara att prova sig fram ;)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
nån som köpt nått avgassystem till hojen?? lite svårt att hitta nån som säljer i Sverige.


Nopp får inte för frugan & nja jag har väl blivit gammal så jag klarar mig utan bling bling. Dock funderar jag starkt på att dreva om den, tycker det är sjukt att en hoj ska varva 6000 när man ligger strax över 100km/h
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Hej allihopa :) Siter och funderar på en XJ6-N nu efter att ha kvaddat min FZ1-N. Lite tråkigt att behöva byta ner sig men den är ju mycket billigare och ser jävligt fräck ut. Är det mycket skillnad efter att man har bockat bort trottelstoppet och kan man lägga den mycket innan fotpinnarna tar i? dom ser ut att sitta väldigt lågt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top