Bed and breakfast på bulten

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!
 

Bifogat

  • Siren.jpg
    Siren.jpg
    2.1 KB · Visningar: 786

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!

Helt allvarligt tror jag inte att det vore en dum affärsidé - Nicke & Tudde lär väl göra sig en skaplig hacka på hojåkarna? :)

Du kan nog komplettera affärsidén med diverse fototjänster, inramade bilder kanske? :D

/J
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!

Perfekt ide! Depåområde med soppapump och däckkrängare :banana
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!

Du får nog åka där själv för att avgöra om det ligger nära eller inte... själv anser jag att det ligger ganska nära vägen och mitt i en hästsko så ljudet är inte bara ett rakt passerande utan snarare ett omringande ljud som toppas av fullgasavslut.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.
Det är inte direkt långt bort heller. Ljudkulissen med motorbroms, påslag genom kurvpartier och fullgas mot slutet mellan morgon och kväll kan nog få den mest balanserade människan att tappa fattningen.:glömdet

Jag vill ju tro att jag själv skulle sitta och smutta på en kopp java och njuta. Men jag vettefan i längden :va
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jädra gnäll om grus... Som de flesta här kommer ihåg fanns det här på sporthoj.com en tråd om popnitar här för länge sedan. Lösningen var självklart att :borra. Detta spred sig som en löpeld på forumet och alla problem kunde plötsligt lösas genom att borra. "Har du provat att :borra?"

Likaså fanns det ett forum som hette bäddochbrakfest.com. Där var det en tråd som handlade en uppfart som alltid var snorhal under vintern. Självklart var lösningen att :grusa... Det blev lika stort som sporthojs :borra...

Dessvärre hängde B&B'n på bulten på samma forum. En gång ställde de frågan om hur de skulle få bukt med gasande motorcyklar. Då var det någon som skämtsamt sade "Har du provat att :grusa?"

Och ja... där är vi nu...
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Beter man sig som en idiot, så blir man behandlad som en idiot.
Jag har provat.
I 40 år, still counting.
 

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
13 mille för en nedgången hästgård med löjligt lite skogsmark...???
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
32 hektar att ha som egen enduroslinga är inte helt fel då, men priset är lite väl optimistiskt.
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Och ändå fattar ni inte att flytta där ifrån:va:D

Närheten till kultur, sport, butiker (inkl. MC-relaterat)... allt finns här inkl. MuParnas parkeringsavgifter för mc...

Generellt tjänar vi bättre här, men har högre omkostnader...

- - -
Gjorde lumpen (värnplikt) förra seklet som KBS’are (Kompanibefälsutb) på dåvarande jägarregementet uppe i mörka Norrbotten, så jag vet bl.a. hur man kan överleva ute i skogen å ”brutalt” jaga/jagas längs bl.a. Kalixlinjen. (En bra sak var att jag då även fick lära mig ryska, har haft nytta då jag sålt några tidigare hojar på Blocket till Baltikum/Ryssland.)
- - -
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Närheten till kultur, sport, butiker (inkl. MC-relaterat)... allt finns här inkl. MuParnas parkeringsavgifter för mc...

Generellt tjänar vi bättre här, men har högre omkostnader...

- - -
Gjorde lumpen (värnplikt) förra seklet som KBS’are (Kompanibefälsutb) på dåvarande jägarregementet uppe i mörka Norrbotten, så jag vet bl.a. hur man kan överleva ute i skogen å ”brutalt” jaga/jagas längs bl.a. Kalixlinjen. (En bra sak var att jag då även fick lära mig ryska, har haft nytta då jag sålt några tidigare hojar på Blocket till Baltikum/Ryssland.)
- - -

Har kompisar som bor söderut och runt Stockholm som tjänar ruskigt bra i mina ögon sett, men jag tror lik förbenat att jag med min kommunlön har bättre netto i slutet av månaden.

Skulle jag sen få för mig att äga tre hojar, tre snöskoter, en fyrhjuling, två släpvagnar, en husvagn, två traktorer och fyra bilar och ska ha garage till dessa skulle livet bli dyrt för mig, för att inte tala om att garagera en skördetrösk:D

Allt har sin för och nackdelar men jag kan åka till Stockholm och vara kulturell nån gång per år för att slippa bo där. Mitt ex köpte en Mustang i Örsundsbro och på nåt sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att bo. Dock är det synd att man ska straffas för att man vill bo på landsbygden trots allt den försett och fortfarande förser Sverige med i form av skog, malm och vattenkraft.

Skulle bara fler flytta ut på landsbygden skulle ju marknaden även komma igång där med både jobb kultur och allt annat, skulle säker vara bättre för miljön med större möjlighet att producera mat lokalt istället för att importera och transportera.
 
Last edited:
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Har kompisar som bor söderut och runt Stockholm som tjänar ruskigt bra i mina ögon sett, men jag tror lik förbenat att jag med min kommunlön har bättre netto i slutet av månaden.

Skulle jag sen få för mig att äga tre hojar, tre snöskoter, en fyrhjuling, två släpvagnar, en husvagn, två traktorer och fyra bilar och ska ha garage till dessa skulle livet bli dyrt för mig, för att inte tala om att garagera en skördetrösk:D

Allt har sin för och nackdelar men jag kan åka till Stockholm och vara kulturell nån gång per år för att slippa bo där. Mitt ex köpte en Mustang i Örsundsbro och på nåt sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att bo. Dock är det synd att man ska straffas för att man vill bo på landsbygden trots allt den försett och fortfarande förser Sverige med i form av skog, malm och vattenkraft.

Skulle bara fler flytta ut på landsbygden skulle ju marknaden även komma igång där med både jobb kultur och allt annat, skulle säker vara bättre för miljön med större möjlighet att producera mat lokalt istället för att importera och transportera.

Glöm inte nämna den fina naturen å den underbara tystnaden...

Håller med om att det sorgligt att politrukerna inte förstår att hela Sverige måste leva...:smasha

Så fortsätt leva där (Semper Fi)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har kompisar som bor söderut och runt Stockholm som tjänar ruskigt bra i mina ögon sett, men jag tror lik förbenat att jag med min kommunlön har bättre netto i slutet av månaden.

Skulle jag sen få för mig att äga tre hojar, tre snöskoter, en fyrhjuling, två släpvagnar, en husvagn, två traktorer och fyra bilar och ska ha garage till dessa skulle livet bli dyrt för mig, för att inte tala om att garagera en skördetrösk:D

Allt har sin för och nackdelar men jag kan åka till Stockholm och vara kulturell nån gång per år för att slippa bo där. Mitt ex köpte en Mustang i Örsundsbro och på nåt sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att bo. Dock är det synd att man ska straffas för att man vill bo på landsbygden trots allt den försett och fortfarande förser Sverige med i form av skog, malm och vattenkraft.

Skulle bara fler flytta ut på landsbygden skulle ju marknaden även komma igång där med både jobb kultur och allt annat, skulle säker vara bättre för miljön med större möjlighet att producera mat lokalt istället för att importera och transportera.


På vilket sätt straffas man för att man vill bo på landsbygden?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top