Invation av blå-vitt

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Tog ut motarden idag på sin första riktiga tur för året. Körde från garaget hos päronen i Ekeby upp till Ridhuset i hbg för att kolla in bruden när hon skumpade runt på sin havre-moppe. Sedan ner genom stan ut till lägenheten på lussebäcken. På denna tur såg jag 1 mc-snut som stod o tog forkörare på motorvägen och tre bilar på vägen ner genom stan. Kom körandes på Stenbocksgatan kryssande mellan bilarna precis som vanligt. Helt plötsligt när jag bränner om en hel rad bilar ser jag till min förskräckelse en stor otäck V70 20m fram som var målad i vitt/blått/gult. Snabbt som sören fick man dyka in i raden bland bilar (som givetvis tutade och hytte med nävarna åt mej). Polisen såg mig definitivt för han bytade fil och saktade in. Men till min räddning kunde jag tryggt svänga in på en tvärgata lite snyggt och bränna iväg.

Så, har det blivit någon slags invation av poliser? Man känner sig inte säker någonstans längre :gnissla
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
kN_KY skrev:
Så, har det blivit någon slags invasion av poliser? Man känner sig inte säker någonstans längre
Tänk, jag som trodde det var just det polisen var till för, att man skulle känna sig trygg. :confused:
Men när du belyser det på det här sättet så ser jag det också annorlunda. :hihi
 

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
ingen för tillfället
kan bara instämma idag har varit helt sjukt mycke snutar såg 3 bilar bara på en genom körning i stan
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vi mötte 3 blåvita Mc vid järnvägsövergången i mörarp på TTn, otäck är vad det är. Ute på våra vägar en tisdag:mad:
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
precis.. kanske dags att fundera ut nya/alternativa vägar upp mot åsen
Det är nog en god idé, de boende i byarna som passeras kanske har klagat på att det kommer ett gäng sporthojar i för hög fart och med brölande system varje tisdag? Varierar man vägen så innebär det problem för Bosse batong. Sen måste man ju inte köra över åsen varje gång heller.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Kör årdntlitt dåå! :D

De e väl bara o glida om o lägga sig framför litta lugnt o ta ner tempot... MC-pålis :hej:ar man på så blir de gla-a :)

Fattar inte varför alla får sån hysteri när de ser bylingen... Så länge de inte pekar på en m lasern kan ma tat litta lungt o köra mjukt. 1an 2an o på 3an sätter man ner framhjulet.... (Har hört att det skall gå m min hoj med...)

:yoparty

eller inte... :)
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Jag vet inte vad du tänkte på, eller om du överhuvudtaget tänkte när du kom indundrandes med motorcykel bland alla lektionshästarna!! I det här fallet var det 9 ryttare som satt VÄLDIGT löst i sadeln kan jag säga.....

Nu kunde du iof inte veta att hästarna haft "påsklov" och var extra pigga. Hästar är vanedjur och är det något som avviker från det normala kan de reagera genom att flippa ur totalt - TÄNK på detta när du möter hästar i trafiken - HÅLL rejäla avstånd - GÖR inga plötsliga "ljudförändringar", "tala om" för hästen att du kommer, men "skrik" inte (dvs tuta, "dra på" - eller ngt annat dumt).

Väl mött i trafiken...
 

godlike100

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR 600RR
Jag vet inte vad du tänkte på, eller om du överhuvudtaget tänkte när du kom indundrandes med motorcykel bland alla lektionshästarna!! I det här fallet var det 9 ryttare som satt VÄLDIGT löst i sadeln kan jag säga.....

Nu kunde du iof inte veta att hästarna haft "påsklov" och var extra pigga. Hästar är vanedjur och är det något som avviker från det normala kan de reagera genom att flippa ur totalt - TÄNK på detta när du möter hästar i trafiken - HÅLL rejäla avstånd - GÖR inga plötsliga "ljudförändringar", "tala om" för hästen att du kommer, men "skrik" inte (dvs tuta, "dra på" - eller ngt annat dumt).

Väl mött i trafiken...

Hum? Missade jag något? Vem var det där riktat till :confused:
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Hum? Missade jag något? Vem var det där riktat till :confused:

Trådskaparen, vars inlägg inte går att citera!!!

Min dotter satt på hästryggen på ridskolans område BAKOM byggnaden - alltså där normalt sett inga motorfordon kör utom vid tävlingar. Där kom alltså en motorcyklist inkörandes som av beskrivningen att döma högst troligt var en motard (orange). När då en person här på forumet skriver om en "sväng om ridhuset..." just den dagen, och kör en KTM - då tycker jag att han på sannolika skäl kan åtminstone anses misstänkt för uppståndelsen han orsakade. Jag sprider inte en massa okvädningsord omkring mig, jag vill bara be personen att tänka efter FÖRE nästa gång och visa HÄNSYN mot medtrafikanter/människor/djur! Det är INTE roligt att sitta på en vettskrämd häst!!
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Men inte ska väl hästar vistas ute i trafiken ?. Dom hör väl hemma på skobygden....ute på ängarna o skogarna ?. Förutom polisernas pållar då då. Jag själv brukar visa hänsyn, när jag möter en ryttare, I TRAFIKEN. Men skulle man råka missa att sakta ner, blir det ett jävla liv haha....viftande armar, och fingerteckan m.m. Inget illa menat, men "hästfolket" tar bara för givet att man ska sakta ner. Man jävlas väl inte för att det e kul ? !
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top