Klåpartråden!!!!

Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Tänkte vi kunde skriva lite roliga/klantiga grejor som man gjort gärna hojrelaterat men andra grejor funkar oxå. Så vi har lite roligt att läsa.

En dag (typ när sundsvall brann) gick min 125a som en påse skit när jag skulle åke ner på stan, den bara stannade hela tiden och jag fattade inte vad som var felet. Jag ställde upp tomgången och drog sedan iväg men den bara bluddrade och gick konstigt o rök som fan............ halvvägs ner på stan såg jag att choken var uttdragen:huvet :huvet så det var bara att trycka in den och ställa ner tomgången så var allt frid och fröjd.

Efter en stressmeck för att få dit cylindrar o topp på min RD350 så skulle jag starta den men fick hjärnsläpp och glömde slänga på ljuddämparna, blev till att byta kalsonger efter det......

Efter att ha snurrat på stan en lördag så åkte jag till en kompis senare på eftermiddagen och var där ett tag. Åkte hemåt vid 9-tiden på kvällen, började regna precis när jag startade hojen och vid KC-betong stannade hojen!!?? kom ganska snart på att jag tidigare under dagen vridigt om soppakran till reserv :huvet var bara till att leda hojen (gixxer 750) i lite uppförslut och regn till statoil vid vingåkersvägen, tanka och åka hem till päronen. När jag slängde igen garage dörren så kom jag på att nycklarna in låg kvar på golvet i garaget!!! FAN!!!!! ingen hemma och päronen var på galej i norrköping den kvällen och skulle inte komma hem förän seeeeent. Gick ett varv runt huset o kollade, ett vädringsfönster var öppet :tummenupp hämtade en tältstol och placerade i rabatten och klev upp på, ritsch!! så stog jag i rabbatten med lågskor som vid det här laget var leriga, tjoho!!!! efter ett andra försök så kom jag in genom vädringsfönstret, kan inte komma ihåg att jag haft så mycket otur på en dag.
 

Fido

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
katrineholm
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport BMW R 1100S
En vårdag i början på 90-talet tog jag ut min Guzzi Le mans IV 1000 efter vinterförvaringen. Den sköt på högercyllen på avslag så man kunde tro att hemvärnet var ute. Bytte insugningsgummit på högerförgasaren (Dellorto 43 mm). Fortsatt knallande. Tänkte bränd avgasventil, kolla kompression, lite mindre. Rev av toppen, ventil OK, fräste sätet ändå för säkerhets skull. Provstartade i garaget och den sköt så en skåpdörr for upp. Åkte till Fellingsbro där det fanns en pensionerad snut som var Guzzifreak och inhandlade ett brytarlöst tändsystem, monterade. Bättre gång, ristade igång bums och sköt lik förbannat. Skruvade ut luftskruven ett och halvt varv för att göra något och hojen gick som en dröm. Sens moral: Måla int fan på väggen.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Rivit en XL 350 motor ner i atomer för att den vägrade starta. Lät bli att kolla tändstiftet eftersom "ett sånt pajar ju inte...". Vad tror ni hade pajat?
Sensmoral: dubbelkolla allt...

Knäckt en kopplingskorg på en cross eftersom jag kunde tillverka ett minst lika bra verktyg som det fanns i KTM:s specialverktygslista.
Sensmoral: skäms...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Om man får dra bilhistoria. En gång för länge länge sedan skulle jag byta motorolja på min gamla SAAB V4, hej och hå åkte jag till OK som det hette på den tiden, bokade en lyft och efter ett visst letande så hittade jag en oljeplugg med fyrkantshål i som efter mycket trixande så fick jag loss pluggen och oljan rann ur men jag tyckte det kom väldigt lite men oljan rann ur och jag satte tillbaks pluggen. Fyllde i 4 liter olja i motorn och allt var frid och fröjd, för säkerhets skull kollade jag olja när jag sedan:rodnar tankade bilen, man skulle kunna säga att det var inte för lite olja.
Efter en stunds klurande kom jag på att jag tappat växellådan på olja och fyllt olja i motorn.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Måste man uppnå en viss ålder för att våga lämna ut sina grodor man gjort.

Alla har klantat till det nån gång, så kom fram med lite bra klantstories.:3freak
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Klart man har klantat sig både en och tre gånger.
Kan väl ta en liten historia jag.

Skulle byta tank på en fårrrrrd ziärra. Köpte ny tank och tänkte som så att bränslepumpen var ju ok, så den skulle bara flyttas över till den nya tanken.
Rev ner den gamla tanken vilken släppte väldigt snabbt med resulterande bensinstänk då påfyllningsröret hoppade ur. Insåg att den gamla armaturen med bränslepump inte skulle gå att få bort... den var ihoprostad med tanken.
Inte blir man modfälld för det. Begav mig till en av stadens reservdelshandlare för att beställa nytt.
Pratar med expedit och sakerna skall levereras dagen efter. Dagen efter visar det sig att de bara beställt pump och inte hela armaturen. Börjar bli stressat då jag dagen efter skulle till sviestad och köra.
Tillbaka i garaget å försöka få ur den gamla armaturen i all panik. Börjar hamra med mejsel och lyckas med konststycket att slinta med den och slå av returledningen till tanken. Blir än mer förbannad och slår till med handen på tanken vilket resulterar i jack i handen fullt med rost och bensin.
Bestämde mig då för att beställa helt ny alltihopa på fÅrRd. Hämtar ut den ytterligare en dag senare, samma morgon som turen till sviestad skall förtas.
Meckar ihop allt och trycker upp tanken snabbt som phaÄeN! Åkte och tankade och släppte av polaren vid dönken då han bestämt skulle ha frukost där innan avfärd. Beger mig hemåt för att hämta lite saker då telefonen ringer.
Polaren som upplyser mig om att jag dräller bensin över hela vägen när jag svänger.
Svär mig blå, men bestämmer mig ändå för att åka ner och kolla vad som är fel på plats. Visade sig att gummitätningen till påfyllningsröret åkt ner en bit i tanken och släppte där ut bensin vid vänstersväng.

Blev ändå en trevlig bandag, men förbannad över mitt eget slarv var jag och ont i handen hade jag...
 

201

VFR
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda VFR-87 GSXR1000-01
Våren 95 skulle VFR:en besiktas, framdäcket var slut och byttes därför.
Satt i garaget och skruvade dit hjulet, höll på att montera sista bromsoket när en polare kom förbi. Arbetet avbröts för skitsnack.
Bad en annan kompis besikta hojen åt mig, jag pluggade i Karlstad vid den tiden.
Helgen efter skulle kompisen kör ut hojen från vinterförvaringen till Claestorp, där jag bodde då förtiden. På vägen dit stannade han plötsligt och förklarade att det lät konstigt om framhjulet. Vi kikade på vad det kunde vara och upptäckte att båda bultarna till ett bromsok saknades, jag hade bara skruvat dit dessa för hand innan jag blev avbruten. Jag gick ca: 150 meter tillbaka efter vägen och hittar båda bultarna med 5 meters mellan rum.
Bara montera och åka hem.
Kontrolldrar alltid allting efter den gången :huvet
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Efter en stunds klurande kom jag på att jag tappat växellådan på olja och fyllt olja i motorn.

Haha!

Gjorde precis samma sak på min V4-kombi.
Dålig konstruktion helt enkelt,
eftersom vi båda gjorde samma fel.
:rolleyes:

En sak till. När jag i slutet av april äntligen fick arschellet ur
och monterade värmehandtagen som legat i källaren
hela vintern blev det lite fel om man säger. :gnissla

Vänsterhandtaget passade som en smäck! :tummenupp

Gashandtaget satt för löst. Drog ett varv med tunn dubbelhäftande
tejp, smorde med t-röd och skulle dunka dit det. Tyvärr högg det
tidigare än jag planerat. Nu gällde det sekunder innan t-röden skulle
pressas ut och det hela fastna halvvägs ut.

Dådkraftig som jag är tar jag tag i styrkronan och pressar in
handtaget med bröstkorgen. Sitter som berget. Pressar hårdare.

Klonk säger det. Skumt, handtaget rörde sig ju
inte och styret sitter fortfarande som det skall. :va

Det var visste ett revben som gick av. :crash

Lyckas till slut vrida handtaget på plats.
Dagen efter var det +20 ute. :rolleyes:

Efter några dagar var man lite handikappad
på ett något udda sätt. Det gick utmärkt att
bära tunga grejer osv, men det var till exempel
lögn i helvete att hålla fast brödet med vänstern
när man skulle skära upp frukostmackor! :D

/e
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Haha!

Det gick utmärkt att
bära tunga grejer osv, men det var till exempel
lögn i helvete att hålla fast brödet med vänstern
när man skulle skära upp frukostmackor! :D

På tal om handikapp, jag skadade höger arm och samtidigt bröt jag nyckelbenet på höger sida plus lite annat. Jag kan säga att det var en överaskning när jag hade gjort 2:an på toa och jag skulle torka mig med vänster,,,,, inte att leka med kan jag säga.:va
Prova det goda vänner och fyll på resultatet här.:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top