Ännu en anledning att älska USA

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vilka andra länder förutom Israel och USA och kanske UK bryr sig så mycket om sina invånare att de tar till sådana här metoder? Sverige har inte gjort ett smack för Dawit Isaak, och säkert inte för någon annan heller som förtjänar hjälp.

Fy fasicken vad USA är bra, hurra, hurra, hurra!

I en snabb och dramatisk kommandoräd fritogs den amerikanske sjökaptenen Richard Phillips på söndagen. Han hade sedan i onsdags hållits som gisslan av somaliska pirater i en livbåt på Indiska oceanen.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2728391.svd
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så skulle nog danskarna gjort med. Face it, vi saknar vår landsanda. För säga vad man vill, både fransoser och jänkare år patrioter ut i fingerspetsarna. If you mess with an american, you mess with America. Funkar inte riktigt här...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
För att svenska "patrioter" oftast är rasister eller riktiga ballar. Jag tror den beskrivningen passar in på 100% av alla jag träffat som börjat prata om att dom är patrioter.

Sen har vi inte en särskilt "patriotisk" kultur heller. Vi har så pass mycket egen historia och annat i sverige att vi inte behöver klänga oss fast vid flaggan eller landet för att definiera vilka vi är. Om vi jämför med Amerikatt som när det skapades var befolkat av människor från överallt i världen och det enda gemensamma de hade var att de bodde i samma land och därför blev det viktigt att vara patriotisk och det lever fortfarande kvar.

Och så är det, ingen får säga emot mig. :mattias
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
För att svenska "patrioter" oftast är rasister eller riktiga ballar. Jag tror den beskrivningen passar in på 100% av alla jag träffat som börjat prata om att dom är patrioter.

Sen har vi inte en särskilt "patriotisk" kultur heller. Vi har så pass mycket egen historia och annat i sverige att vi inte behöver klänga oss fast vid flaggan eller landet för att definiera vilka vi är. Om vi jämför med Amerikatt som när det skapades var befolkat av människor från överallt i världen och det enda gemensamma de hade var att de bodde i samma land och därför blev det viktigt att vara patriotisk och det lever fortfarande kvar.

Och så är det, ingen får säga emot mig. :mattias

Ja vad var det jag sa :rolleyes:
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Men alltså, har inte ni också undrat hur de kapar fartygen från början då? :confused:

[YOUTUBE-ID]gWNt9Eotwn4[/YOUTUBE-ID]
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ni har fel.
Exakt hur många svenska kaptener med personal har blivit kapade? Nej just det inga alls. Och varför inte? Jo för att ingen här bryr sig.

Hur kul är det att peta en pinne i en myrstack när inte en enda myra tittar ut och undrar vad som händer? :)
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Skall vi ömka oss för Dawit nu? :rofl Hyckleri-of-the-year-award!

Edit: Det skall firas!
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför heter man Dawit? Det går ju inte att säga.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
duitt?! Nä tackar vetja Lännart! Det är ett namn med melodi i.

Förihelvete Teo! Jag har glömt att berätta! Jag har en tjejpolare (snygg som fan med schyssta sillisar, blond) som har en lillasyrra som skulle få sig en lite snordyvel. De visste att det skulle bli en grabb, men de hade arbetsnamnet "Paddel" på honom (antagligen för att han såg ut som en säl på ultraljudet). Jag förslog naturligtvis att de skulle döpa honom till Lännart, och sanna mina ord om de inte tjöpte det med hull och hår! Den lille gynnaren heter numera Lännart! :tummenupp

Ädit: Jag tycker att Kåre är ett namn som klingar vackert!
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Men alltså, har inte ni också undrat hur de kapar fartygen från början då? :confused:

[YOUTUBE-ID]gWNt9Eotwn4[/YOUTUBE-ID]

:rofl :rofl :tummenupp
Är det nyhetsreportern själv som ställer sig frågande under repotaget?!
Sicken skön gubbe! :D

Dessa två klipp håller samma standard!
[YOUTUBE-ID]wKP8X64Ofe8[/YOUTUBE-ID]

Den bästa!
[YOUTUBE-ID]sLEWx_UJsCA&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
:rofl Rikard Palm har aldrig gett mig intrycket av att vara särskilt intelligent direkt och det där jordkakeinslaget gjorde inte direkt nåt för att motbevisa det.

Citat Markus: Vilka andra länder förutom Israel och USA och kanske UK bryr sig så mycket om sina invånare att de tar till sådana här metoder?

Får sån ståpäls när jag kommer att tänka på efterräkningarna till terrordåden i München-OS, The raid on Entebbe eller israelernas aktioner i sydamerika. In med dödspatruller eller kidnapparteam bara! Skulle vilja se Reinfeldt eller Sahlin sanktionera liknande event. :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top