Nu nalkas det uppkörning

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Tjo!
Nu är uppkörningen en knapp månad bort och jag har börjat öva lite på de hinderbanorna som kan tänkas komma på testet. Nu är det så att jag bara har tillgång till en gsxr1000 som inte direkt är den mest manuvrerbara hojen i världen om man säger så... (stackars mig :rolleyes: )

Hursom helst. Jag tänkte då fråga er andra om lite tips. Hur gjorde ni med hoj mm påuppkörningen? Hade ni redan köpt en, lånade ni eller går det kanske att hyra? För den som jag har tillgång till är ju som sagt inte det bästa valet..
:)
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det känns dumt att använda en ny gsxr till manöverträning och bromsprov. Det är väldigt lätt att "lägga" hojen. Då blir pärlan rätt förstörd av att bara tappas i låg fart..
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Det känns dumt att använda en ny gsxr till manöverträning och bromsprov. Det är väldigt lätt att "lägga" hojen. Då blir pärlan rätt förstörd av att bara tappas i låg fart..

Ja, om jag har tolkat TS inlägg rätt så var det väl ungefär det han menade. Man behöver ju inte vara en expert för att förstå att den hojen inte är den mest lämpade för uppkörning:rolleyes:
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
jepp det va ungefär vad jag menade.. Vad körde ni upp på? Går det att hyra en annan för uppkörning?
 
Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
@Rasorblade Hur e det med svängradien på din r1a då? Å hur mycket tar du för hyran?
Det är mest det som jag är lite fundersam över.

Som det ser ut nu, så lutar det dock att jag kör upp med Suzukin ändå, hörde från en polare att dom kan anpassa banan efter hojen?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Som det ser ut nu, så lutar det dock att jag kör upp med Suzukin ändå, hörde från en polare att dom kan anpassa banan efter hojen?

Man har ju hört om de som kört upp med sporthojar, i vissa fall har provförrättaren sagt att man inte ska tänka på linjerna och bara göra sitt bästa. Dom vet mycket väl att svängradien är kass på en sporthoj, och tar antagligen hänsyn till det:tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
@Rasorblade Hur e det med svängradien på din r1a då? Å hur mycket tar du för hyran?
Det är mest det som jag är lite fundersam över.

Som det ser ut nu, så lutar det dock att jag kör upp med Suzukin ändå, hörde från en polare att dom kan anpassa banan efter hojen?

Svänradiewn är ju inte den bästa, men du har ju bättre kontroll med mer upprättställning och ett bredare styre än ditt cliponstyre.

Du kan få hyra den för 1000:- + bensin och då kan du få låna den två dagar (lära dig hojen) innan uppkörning och självklart uppkörningsdagen.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du kan få hyra den för 1000:- + bensin och då kan du få låna den två dagar (lära dig hojen) innan uppkörning och självklart uppkörningsdagen.

Synd att den inte är på 25kW:gnissla annars hade jag också varit intresserad:tummenupp
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Svänradiewn är ju inte den bästa, men du har ju bättre kontroll med mer upprättställning och ett bredare styre än ditt cliponstyre.

Du kan få hyra den för 1000:- + bensin och då kan du få låna den två dagar (lära dig hojen) innan uppkörning och självklart uppkörningsdagen.

hmm får fundera lite, om det är så att dom har överseende med svängradien mm så kanske det går ändå med den jag har.. annars hör jag av mig på pm.
Två veckor kvar nu :gnissla :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
hmm får fundera lite, om det är så att dom har överseende med svängradien mm så kanske det går ändå med den jag har.. annars hör jag av mig på pm.
Två veckor kvar nu :gnissla :)

Vilket datum kör du?

Jag och JohmiK kör 12/5:tummenupp
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
6/5 är det dags :) vid säve, stora holm antar jag, (men jag har inte kollat så noga än)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
6/5 är det dags :) vid säve, stora holm antar jag, (men jag har inte kollat så noga än)

Det är inte stora holm, det är en separat anläggning, det är i "byn" precis när man kommer in i Säve från GBG.:tummenupp
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
ah, bra att du sa det, ska kolla upp det.. Vore kanske en aning dumt att komma till fel plats o undra var alla håller hus :D
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
heeeeeeeeeeellllveeeeteeeee!!

...det gick inge bra alltså.. :( :tummenner

Spöregnade gjorde det dessutom
kuggade på kon-banorna, körde "för fort" på lågfartaren, sen låste sig hjulen lite mycket tyckte dom på bromsproven..

hade det varit torrt är jag säker på att jag hade klarat det, lite surt..
men men, det är väl bara att bita ihop o prova igen vid ett senare tillfälle. :)
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
heeeeeeeeeeellllveeeeteeeee!!

...det gick inge bra alltså.. :( :tummenner

Spöregnade gjorde det dessutom
kuggade på kon-banorna, körde "för fort" på lågfartaren, sen låste sig hjulen lite mycket tyckte dom på bromsproven..

hade det varit torrt är jag säker på att jag hade klarat det, lite surt..
men men, det är väl bara att bita ihop o prova igen vid ett senare tillfälle. :)

Bara till att bita ihop mannen och försöka igen, det är värt det alla gånger om. Förr eller senare har du kortet, det är vägen dit som är tuff och minnesvärd.
Bättre lycka nästa gång:tummenupp
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
heeeeeeeeeeellllveeeeteeeee!!

...det gick inge bra alltså.. :( :tummenner

Spöregnade gjorde det dessutom
kuggade på kon-banorna, körde "för fort" på lågfartaren, sen låste sig hjulen lite mycket tyckte dom på bromsproven..

hade det varit torrt är jag säker på att jag hade klarat det, lite surt..
men men, det är väl bara att bita ihop o prova igen vid ett senare tillfälle. :)

Vi lider verkligen med dig! Alltid surt när sådant händer. Det är som du säger bara att bita ihop och kämpa på! Har du börjat leta ny uppkörningstid än?

Jag och Limez är verkligen taggade inför vår uppkörning på tisdag... Hoppas verkligen att vi inte har samma otur med vädret!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag och Limez är verkligen taggade inför vår uppkörning på tisdag... Hoppas verkligen att vi inte har samma otur med vädret!

Ja, precis, i värsta fall kan ju du snabbt byta om till mina kläder och köra för mig, känns som att du är snäppet säkrare på lågfarten, medans jag antagligen steker dig i trafiken.. eller.. ehhm, man ska köra lugnt och fint, fan :näsblod :huvet :3freak

:rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top