Tyskröv släng dig i väggen!

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Vilken skadad kille i rulle 3!
3 minuter gasande. Vilket liv i dalen det måste bli.
Det vore bättre han spelade elgitarr om han ändå inte skall köra med den.

Men de är sköna byggen
Vem vågar vara först i Sverige?
 

scorpion

IDioT
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Gälleråsen
Hoj
1997 Honda CBR600F
Japanerna är ju över hundra miljoner människor på en yta som Gotland (överdrift) så då för att stå ut i mängden krävs det mer än att ha häng på brallorna och snacka med brytning , det är lite därför de har så jävla många sjuka kulturyttringar. Frågan är ju hur stort detta egentligen är om man frågar random Japan.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Japanerna är ju över hundra miljoner människor på en yta som Gotland (överdrift) så då för att stå ut i mängden krävs det mer än att ha häng på brallorna och snacka med brytning , det är lite därför de har så jävla många sjuka kulturyttringar. Frågan är ju hur stort detta egentligen är om man frågar random Japan.

Det verkar ju rätt stort ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=6Mz0.../blog/category/supra/&feature=player_embedded
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon borde kliva fram och säga åt honom

"Kan du inte få in P3 så kan du lika gärna stänga av"

Sen tycker jag att det är lite ofint att hacka ner på hojarna med fina cafe kåpor.:rolleyes:
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
haha.. man kan ju omöjligt göra mer än o skratta åt det.. det roliga är ju ändå att dom säkert är helt seriösa o tycker det är skitfränt!

nån mer än ja som lagt märke till att dom har munskydd på sig oxå!??? hahaha
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
:tummenupp Hur coolt som helst! :D Våga vägra RRRRGSFZYR med diodblinkers, matchande skinnställ och huvtröja utanpå! :7peta
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Enda gången det skulle vara kul att se dessa gas videos är när kopplingsvajern går av.....:D


I första videon....
Nog inte svår att få upp på bakhjulet i över 70. :gnissla
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Coolt!
Skulle inte bangat att ha en sån bil, ser ut som om jag själv som 6åring skulle designat min drömkärra! helt underbara!
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Är ju musik! Eller nått. Jag ska göra avsteg från det kollektiva tänkandet på SH att allt som inte är en K5/R1/whatever som har begåvats med ett slipon, och på sin höjd ett Pazzo handtag eller två beroende på vilket håll föraren vällt sin ögonsten, är bara skräp.
Jag tycker iaf att dom låter härligt raspigt!

[YOUTUBE-ID]HhwCKAZ7UCE[/YOUTUBE-ID]

Jag ber om att få hålla med.. det var allt lite skojsigt...
låter som marschmusik a la rad 4:a :tummenupp
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Fast det där ser man ju i Sverige vid mojen i varje bajsförort eller småbyhåla med självaktning där finniga småtattare pruttar sönder trummhinnor på folk omring på sina xmoppar ju...Jag bor i en super segregerad förort och det räcker med att korsa Ältavägen och bege sig till Ältaträffen (sunkhak de luxe) för att med lite tur se invånarna från ghettot där köra en Svensk varian av Bosukuki eller vad det nu heter.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vem dominerar sönder och ÄGER Mods vs Rockers i år och kommer iförd orange moppehjälm från 70 talet och munskydd, på en i smyg byggd Bozzo?

Givetvis komplett med den nedåtgående solen-lack och tvåmeters ryggstöd!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Undrar om de där är pajasar och garvar åt sig själva eller om de liksom tar det på allvar och VERKLIGEN tycker att det är coolt...Fucking bukake för fan !
 

scorpion

IDioT
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Gälleråsen
Hoj
1997 Honda CBR600F
Seriösa så in i helvete

Vem dominerar sönder och ÄGER Mods vs Rockers i år och kommer iförd orange moppehjälm från 70 talet och munskydd, på en i smyg byggd Bozzo?

Givetvis komplett med den nedåtgående solen-lack och tvåmeters ryggstöd!

Vill inte vara pointdexter men är inte Japan "soluppgångens" land?

För övrigt har jag skumläst Kamikaze Biker som är en bok från 91 om fenomenet Bosozoku.
Hur som helst är det långt ifrån på skoj och dessa gossar tar detta på största allvar. Numera verkar det dock som att Bzuku håller på att ebba ut som livstil och mer blir lite kuiosa.

Men tydligen på 80-talet var de att liknas med andra länders kriminella mc-gäng och de slogs tills fan kom och hämtade dem bland annat.
I boken var det dock svårt att komma fram till varför de har såna exceptionella utstyrslar på både kropp och hoj, samt dessa munskydd?

I mitt tidigare inlägg hade jag dessutom fel, detta verkar ha varit riktigt stort.

Fick även lära mig att i Japan är det svårt att äga en hoj med över 400cc och att det största man får ha "big bore" är 750cc men att det ska tydligen vara svårt av nån anledning att köra runt på de hojarna.

Mycket intressant kultur och det ska komma en dokumentär från "Figure8" som heter "sayonara speed tribes"

Det värsta är att jag börjar känna mig smått eggad av deras sinnessjuka attribut. Men det är blandat med illamående.

Men nog fan hade de ett härligt ljud i burkarna!!!!!!!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Vill inte vara pointdexter men är inte Japan "soluppgångens" land?

För övrigt har jag skumläst Kamikaze Biker som är en bok från 91 om fenomenet Bosozoku.
Hur som helst är det långt ifrån på skoj och dessa gossar tar detta på största allvar. Numera verkar det dock som att Bzuku håller på att ebba ut som livstil och mer blir lite kuiosa.

Men tydligen på 80-talet var de att liknas med andra länders kriminella mc-gäng och de slogs tills fan kom och hämtade dem bland annat.
I boken var det dock svårt att komma fram till varför de har såna exceptionella utstyrslar på både kropp och hoj, samt dessa munskydd?

I mitt tidigare inlägg hade jag dessutom fel, detta verkar ha varit riktigt stort.

Fick även lära mig att i Japan är det svårt att äga en hoj med över 400cc och att det största man får ha "big bore" är 750cc men att det ska tydligen vara svårt av nån anledning att köra runt på de hojarna.

Mycket intressant kultur och det ska komma en dokumentär från "Figure8" som heter "sayonara speed tribes"

Det värsta är att jag börjar känna mig smått eggad av deras sinnessjuka attribut. Men det är blandat med illamående.

Men nog fan hade de ett härligt ljud i burkarna!!!!!!!

Jaha, någon gång ska man göra sitt första inlägg antar jag...

Bosozoku som fenomenet är känt runt om i världen är ett mer eller mindre dött begrepp sedan japanska polisen gjorde ett riktigt krafttag mot dessa "gäng". För några år sedan brukade de åka i stora massor b.la. på betalmotorvägar utan att betala för sig och bara låta så in i h* mycket o störa trafiken i största allmänhet. Men strax efter millennieskiftet (om jag inte minns fel) fick polisen nog och började stoppa zoku's och beslagta och demontera/förstöra deras fordon.
Till saken hör att äga ett fordon i japan är inte speciellt billigt, således verkar gossarna (och flickorna) skärpt sig lite och numera är det ganska skötsamma och betalar för sig och bryter inte mot allt för många lagar när de är motorburna längre. Det som ses som bosozoku hojjar i resten av världen ägs väldigt ofta av ganska normala laglydiga japaner som har det som hobby helt enkelt. Kläderna (tokko-fuku) går inte direkt att få tag på vart som helst, men glitterhjälmar och allehanda attiraljer (fluffiga speglar med victoryfingers) går att köpa i princip vart som helst i japan idag.
Bil-stilen kallas för övrigt för kyusha.

EDIT:
Beträffande hoj klassningen finns det 3klassningar.
250cc som är som lätt mc hos oss, inget besiktningskrav och löjligt billiga att både försäkra och skatta.
400cc mellanklass, kräver besiktning vartannat år, skatten för dessa hojjar är lite mer påtaglig liksom försäkringen, men fortfarande dräglig.
750cc tung hoj, kostar som en större bil att skatta och inte speciellt billig i försäkring heller, även besiktning för en 750cc hoj är i klass med priset för att besiktiga en bil.

Sen finns det både mindre och större hojjar, typ 120cc, 125, 150... Dessa får inte köras på större delen av motorvägarna i japan. Det är för övrigt förbjudet att skjutsa på hoj på en hel del lokala motorvägar, t.ex. samtliga motorvägar i Tokyo om jag inte minns fel.
Alla MC'n över 750cc fick inte säljas nya i Japan. De kör med nyimport istället för att kunna registreras i Japan. Dvs. en exporthoj (t.ex. Busan) exporteras till ex.vis Australien, för att sedan tas direkt tillbaka till Japan som en "importerad" MC för att undanslippa kravet på max 750cc, dessa hojar är INTE billiga att äga xD
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vill inte vara pointdexter men är inte Japan "soluppgångens" land?

Jorå, helt rätt, jag skulle ha slängt in en smiley där.

Jag har också hört att det skulle vara riktiga hårdingar, men det är svårt att ta det på allvar.

Jag tänkte mer på att någon skulle göra någon försvenskad pajasvariant på någon gammal uttjänt övningskörnings 400cc.

Bara för att få stilen representerad på Rocker vs Mods, vem vet, det kanske finns fler som kan tänka sig att bygga pajashoj.

Här i stan hade vi det stenhårda Monkeybike gänget i sina metallicklackade klothjälmar.
Vuxna män med respektabla jobb som ägnade kvällarna åt att trimma sina kinesiska monkeybike-kopior och huliganköra i stadskärnan :D

Att bli äldre är obligatoriskt, att växa upp är bara en rekomendation!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top