Däckval?

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Tänkte köpa nya däck imorn till hojen en Gsx-r 600 och kollade på Mcdackonline vad dom hadde för nåt och hittade ett Dunlup sportmax qualifier RR för 1600 inte spec mycke för ett bakdäck...

Men är det nåt att ha?
Nån som har nåt förslag på nåt annat bra däck? :va


Tack på förhand!
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Jag har beställt Michelin 2CT däcket blev jag rekommenderad iaf , lite hårdare gummi mitt på så man inte blankar det mittpå om man kör lite landsväg
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag säger bara Metzeler Sportec M3. Bra grepp i vått och torrt, slitstarkt i mitten och silica på sidorna. Bra på gata och funkar bra även på bandagar.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Du måste ju berätta vad du ska ha däcket till?
Antagligen tävla/köra bana eftersom du skriver i raceforumet, köp slicks i så fall. Fanns en tråd för någon månad sedan där det snackades årets slicks
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Oj glömde visst skriva vad jag ska ha däcket till.. Men det ska vara för gata men ska funka bra att smiska bana med också men vill nog helst inte ha några slicks...
Vet inte om det kanske va fel forum jag postade i nu men tänkte att ni som kör racing lär ju ha bra koll på det här med vilka suler som är bra..

Men jag har funderat lite på Sportec M3 fast då får jag köpa nån annanstans än från mcdäck för dom verkar inte ha det...

Nån som har nån mer bra tips kanske?
Michelin 2ct är ju annars ett rätt bra däck kostar inte så mycke heller.. Kanske man skulle köpa ett sånt...?
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jo, mcdäckonline har Sportec M3. Jag köpte mina därifrån och var inne där igår senast och kollade. Då fanns de då också.
Gå in på sidan och fyll i den dimensionen din hoj har och välj Metzeler, så dyker de upp.
 
Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jag har Pirelli Diablo, helnöjd (so far).

Letar du billiga däck, kolla hos Mark (bor i Kvicksund)! Så billigt att det är värt att åka en extra sväng för att hämta hem dem. Han plockar hem dem själv o får ned priset.

Han annons på Blocket.se
http://www.blocket.se/vi/10926992.htm?ca=12_s

Måste ju ha bra däck :tummenupp
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Aa såg det nu att dom hadde M3 när jag ändrade dimensionen från 190/55 till 190/50...

Men jag har lite brådis med däcken så jag gjorde min beställning för en liten stund sen och det vart Pirelli Rosso såg att det var test vinnarei Bike så man orde inte bli missnöjd :)


Men får tacka så mycke för hjälpen!

Är det nån som har beställt från dackonline föresten? Och hur länge brukar det ta innan man får hem dom?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top