Dags att hetsa i NEC & REC, Anderstorp 2-3 maj

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Verkar ju sådär smart.
Vi som kör i REC kör budgetracing.
Åka ned 2 dagar tidigare och få två övernattningar till känns ju lagom roligt.
Men vill man förlora team pga pengarna måste läggas på några dagars extra boende och inte på racingen så e det väll så det blir

Såg oxå att REC endast får 4 st race

Nån som kan svara på varför man inte kan köra på Gelleråsen eller Mantorp?
Borde ju kunnat planerats in...

Ja, tyvärr.
Enl. Hans skall alla som inte närvarar inte få ställa upp.

Tror det är Humlan som ligger bakom, ett enkelt sätt att komma bra till i båda klasserna. :rofl
//
Benny
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Stämmer det verkligen att samtliga förarmöten är på fredagen 1/5?

Får ju verkligen hoppas dom ändrar på det, för det e ju hål i huvudet om
det skall vara på det viset. Hade jag varit REC förare så hade jag verkligen
inte kommit redan på fredagen..

Hoppas det löser sig för REC förarnas skull...

/Benny
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Får ju verkligen hoppas dom ändrar på det, för det e ju hål i huvudet om
det skall vara på det viset. Hade jag varit REC förare så hade jag verkligen
inte kommit redan på fredagen..

Hoppas det löser sig för REC förarnas skull...

/Benny

Ja, det finns ju en enkel lösning på detta problem. Kommer ingen blir det inte något möte och tävlinglednignen får backa från detta något mindre väl genomtänkta beslut.

Jag tror det löser sig på ett bra sätt.

Ja, tyvärr.
Enl. Hans skall alla som inte närvarar inte få ställa upp.

Kommer ingen -> ingen får ställa upp -> Dåligt m pengar till arrangören -> Dyrt för arrangören eftersom Humlan skickar en faktura på banhyran i alla lägen -> Kommer knappast att hända.
 
Last edited:

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Zzzzzzz...... Alltid näck har DonQ med i laget, och han tog ju för fanken två dagar på sig att komma ner på 1.40. Även Skåneligan körde i två dagar och bara en utav dem var liiiiite snabbare än tex vad jag var efter ETT pass på sura däck som hade gåt dagen innan. Men det är skönt att någon tippar med hjärtat.


Vem är den hemlige föraren i fiver som alltid kör på alla nya däck???? För det kvittar hur många nya däck som monteras i fivers box så har alla enbart kört på sunkdäck, en väldigt konstig ekvation!!!!!!!!!:D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Verkar ju sådär smart.
Vi som kör i REC kör budgetracing.
Åka ned 2 dagar tidigare och få två övernattningar till känns ju lagom roligt.
Men vill man förlora team pga pengarna måste läggas på några dagars extra boende och inte på racingen så e det väll så det blir

Såg oxå att REC endast får 4 st race

Nån som kan svara på varför man inte kan köra på Gelleråsen eller Mantorp?
Borde ju kunnat planerats in...

Det där ska vi revidera. Ska snacka med hans idag. Räkna med att det förarmötet är på söndagen.

Att REC endast får 4 race beror på att den bana som blev 5:e racet(falken) inte hade 2 dagar lediga i kalender. Att vi inte kör på de banor du nämnde finns det också en förklaring till. Mantorp saknar en klubb som vill arrangera, och Gelleråsen vill inte att vi kommer.

Vem är den hemlige föraren i fiver som alltid kör på alla nya däck???? För det kvittar hur många nya däck som monteras i fivers box så har alla enbart kört på sunkdäck, en väldigt konstig ekvation!!!!!!!!!:D

I år är det jag som kör på de nya däcken:tummenupp
 
Last edited:

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Vem är den hemlige föraren i fiver som alltid kör på alla nya däck???? För det kvittar hur många nya däck som monteras i fivers box så har alla enbart kört på sunkdäck, en väldigt konstig ekvation!!!!!!!!!:D

HAHA, den var bra, jag trodde inte ni kunde få till något så vitsigt med tanke på bönders normalt relativt låga intellektuella nivå. :)

...och Gelleråsen vill inte att vi kommer.

Vilken elegant formulering!
 
Last edited:

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Ort
oslo
Hoj
ett gäng kawor
Nu är ordningen återställd. Det krävdes bara 15 varv för att klå den tid som DQ behövde en hel helg för att åstadkomma. 1,40.45 i eftermiddags, med mersmak för onsdagens aktiviteter.


..... Den ursäkten håller inte ens i tvätten min käre watson. Att du hittar tider när ingen ser på är ju ingen ny erfarenhet :hihi
Upp till bevis på fredag när alla e samlade.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu är ordningen återställd. Det krävdes bara 15 varv för att klå den tid som DQ behövde en hel helg för att åstadkomma. 1,40.45 i eftermiddags, med mersmak för onsdagens aktiviteter.


..... Den ursäkten håller inte ens i tvätten min käre watson. Att du hittar tider när ingen ser på är ju ingen ny erfarenhet :hihi
Upp till bevis på fredag när alla e samlade.

Jag har inget att bevisa. Skalman är vittne till mina tider. På fredag är det bara lugn körning så att allt är helt till racet:arsele
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Sådär, nu är det tisdag eftermiddag och snart dags för Humlan att tjuvträna ytterligare en timme. Får se vad han har att komma med.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top