Streetfighter bygge: Suzuki GSX-R 750 -92

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Haha visste allt att du skulle bli sugen igen:tummenupp Men du får juh börja med att kapa bort en cylle:D
För övrigt vekar det bli en nice fighter av det där. Färgen blir Sliver eller Gafit va? Jag har börjat så smått med min gamla italienare åxå men du ligger låååång före.
Ha de
Forfarande nöjd trumphägare :yoparty
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Haha visste allt att du skulle bli sugen igen:tummenupp Men du får juh börja med att kapa bort en cylle:D
För övrigt vekar det bli en nice fighter av det där. Färgen blir Sliver eller Gafit va? Jag har börjat så smått med min gamla italienare åxå men du ligger låååång före.
Ha de
Forfarande nöjd trumphägare :yoparty

Nja suget blev förstort... Håller med att det är en eller två cylindrar förmycket men jag fick nöja mig med den här....Färg får vi se.. den lackas nog i vinter....
Jag såg att du hade börjat lite smått med din gammel italienare ..kul ska bli kul att se hur den blir sen när den är färdig....
Skönt att du är fortfarande nöjd....:tummenupp
Få se om det blir en tripp neråt isommar annars om ni är på väg uppåt så kan ni höra av er..
Mvh Leif

Vill inte stressa dig men säsongen är snart slut :D

Det är lungt... Jag hinner...:tungan
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Oki den där!!! har tittat på den förut... Ska kolla en stund till efter något annat.... Har idag satt på nytt framdrev och även ett nytt bakdrev... ny kedja kommer också att sättas på men jag väntar på nytt kedjelås.... Har även nya stålomspunna bromsslangar på gixxi men väntar på en lång banjobult.... Snart kanske man kan köra den.....
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
får man ge kritik?? :brinnerup jag bruka aldrig göra det men anser denna har super potential. ingen fara som den är nu men för att göra den bättre.
bakdelen harmoniserar inte till hundra då den är spetsig och liten, för att följa linjerna så ska man kolla på tank mm. lite fyrkantig/knubbig/rund är gamgixxern. det är inte bakdelen. om du gillar den bakdelen ska du självklart ha den men jag skulle sänka baken personligen så ovandelen på baken följer tanklinjen.
avgassystemet kanske borde kortas/flyttas el göra nån liten under motorn.
den är cool som den är nu oså men lite tips. :krama
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Där ser du Liff! Dra upp avgassystemet under bakdelen som jag sagt till dig i ett halvår nu... :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Där ser du Liff! Dra upp avgassystemet under bakdelen som jag sagt till dig i ett halvår nu... :D

hehe,, behövs ju igentligen inte. avgassystemet följer linjerna på orginalhojen, men med rumpan mer uppåt följer den inte den. de är den som avgassysstemet "ska" följa,
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
ska göra om bakdelen i vinter igentror jag...Kanske ta cbr1000 bakramen och göra några adapter plator att fästa i ramen... och avgassystemet är bara där för besikningen skull... sen är jag inne på något litet avgassystem som tex lazer gp extreme eller något sånt...Men är det någon som vet något litet system som skulle passa så tipsa gärna...
Lackning av hojen ska göras i vinter också..
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
några bilder efter att bakramen har pulverlackeras....
 

Bifogat

  • 0023256.jpg
    0023256.jpg
    134.6 KB · Visningar: 213
  • 0033546.jpg
    0033546.jpg
    103.8 KB · Visningar: 236
  • 0043456.jpg
    0043456.jpg
    120.2 KB · Visningar: 202

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Börjar se riktigt bra ut :)

Och jag gillar dina bakspeglar lite extra ;)
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Varför har du en knölig reg,plåt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, är den besiktad och klar nu?

Det ser ut som den är knölig men den är ok... bild fel....
Den är inte besiktad än.. väntar fortfarande på några saker sen måste jag skaffa nya däck...
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Första besiktningen är gjord och framlyset var inte godkänt att besikta med och jag hade tappat reflexen... Men men jag är inte ledsen för det... Bara på:t igen sen jävlar......
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Får nog lägga mig här på tråden med mitt bygge för nu börjar jag motera ihop flygmaskinen.

fortsättning följer
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top