Dagens bild

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hur resonerade du kring valet av dessa sulor? De är himla sköna och bra, så länge de håller. Jag fick bara ut 700 mil på dem... Mina Michelin PR2 är uppe i 1100 nu och har fortfarande ett par hundra mil kvar.

Har kört med dem på flera tidigare hojar jag haft fast generation 1 och vart mkt nöjd så jag antar att generation 2 inte bör vara sämre. De har fått bra betyg på diverse tester också och jag upplever de väldigt lättsvängda, vilket Banditen som bekant behöver all hjälp den kan få med. Har även för mig att du nämnde i Bandit tråden att du upplevde dina PR 2 som trögsvängda vilket var en anledning att jag valde bort de direkt.

Livslängden kan jag inte uttala mig då Banditen är den första hoj jag haft längre än ca 600 mil...
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Har även för mig att du nämnde i Bandit tråden att du upplevde dina PR 2 som trögsvängda vilket var en anledning att jag valde bort de direkt.
Stämmer. Om detta berodde på att mina Dunlop var inkörda och att sprillans nya däck kanske kan upplevas lite "tröga" i början vet jag inte. Märkte dock inte av någon skillnad när jag nyligen bytte ut mitt slitna PR2-framdäck mot ett nytt, så troligtvis har jag vant mig vid "trögsvängdheten". Hur som helst, de håller dubbelt så länge, men nästa gång ska jag testa PR4 som ska tydligen ska hålla ännu längre!
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Härligt, grattis! :tummenupp
...............................................................................

Tack! Hade vissa funderingar på att ta hojen till jobbet imorse men en snabb titt
på termometern (-3c) tog död på det hela.... blir en sån pina att köra i...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Gårdagens bild. Blev nog runt 7 mil men satan så kallt om paketet.. :död
View attachment 402739

Kalsipper med windstopper framtill rekommenderas. Gärna i kombination med tunna långfillingar i merinoull. De funkar hela säsongen och möjliggör att få av sig stället när det är varmt, (läs: klifsigt). Ull är f ö bra för att hålla misshagliga ehrm, dofter i schack. Varför vet jag det här? :glömdet
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Kalsipper med windstopper framtill rekommenderas. Gärna i kombination med tunna långfillingar i merinoull. De funkar hela säsongen och möjliggör att få av sig stället när det är varmt, (läs: klifsigt). Ull är f ö bra för att hålla misshagliga ehrm, dofter i schack. Varför vet jag det här? :glömdet

Tack för tipset, jag får ta och investera i ett par sådanna.. Jag har långfillingar/underställ men det räckte tyvärr inte. Att inte ha underställ när det är varmt ute är no go, får inte av mig stället annars :). :tummenupp
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
IMG_4435.jpg

Min kärlek, hojen alltså :p
Till salu eller byte men enligt mig så är det en av de bästa hojarna jag har kört. Den är "fanmä" bäst å otroligt vacker även om jag börjar tycka att röven e lite för stor. Iaf av de hojarna jag kört så kändes vissa tunga, vissa sega, vissa klickar man inte med, vissa för fula, vissa... ja men har precis sagt upp mig så ett byte till nått med vettigare försäkringspremie hade varit nice men jag viiiiilll eg inte :p
 

Saxbo

Ride hard, die free!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Kyrkhult
Hoj
Honda VFR800 - 06
image.jpg
SMHI hade då inte varnat för snö på förmiddagen
Då solen sken, men kom ut efter jobbet och såg detta!
Blev en spännande hemfärd!
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
10153582_10152494987955312_1310285965_n.jpg
Som ett litet barn på julafton igår när jag var och hämtade ut nya bågen, En Aprilia Tuono V4r APRC ABS 2014 Aka "Slutten".. Sån jävla känsla att höra v4an ryta igång för första gången. :nyatrosor
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:krama:krama:krama:yoparty:yoparty:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top