Dagens bild

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
gpxwn36h7d4k4vl6rvmu


Man börjar bli rätt så ensam med sporthoj på vägarna nu.

Vi är rätt ensamma här på SportHoj att köra SportHoj också, inte bara på vägarna... :(
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kul att du är i nordvästra Skåne och när du ändå är här......Kör sträckan Vedby (Klippan) mot Eket ....riktigt skön väg

Tack för tipset! Ska prova den vägen om jag hinner idag. Åker hem imorgon.
Jag har redan kört sträckan eket tåssjö. Den vägen var riktigt kurvig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Snön kom idag här uppe i norr, så det känns lite som "end of season" för oss som inte kör med dubbdäck.
Fördelen är att man kan pillra med bilder i brasans sken.
Gjorde en tavla som fick tryckas på en 8mm plexiskiva, med bakgrundsbelysning.
Lite hemtrevligt att kunna njuta av en körning på havsbotten vid lågvatten, det kanske kan värma ett fruset bröst kalla vinterdagar.

View attachment 456709

Fast att bo uppe i norr och äga en sån där hoj men inga dubbdäck är ju nästan skäl för botgöring.

https://www.youtube.com/watch?v=d7pioagkX5k
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vi är rätt ensamma här på SportHoj att köra SportHoj också, inte bara på vägarna... :(

Nåjo, jag fuskar iofs också en hel del, dåligt med isofix och plats för barnvagn på gixxern. :gnissla
När lappmöglet kommer så blir det volvo på heltid, så vek är jag. :(
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nåjo, jag fuskar iofs också en hel del, dåligt med isofix och plats för barnvagn på gixxern. :gnissla
När lappmöglet kommer så blir det volvo på heltid, så vek är jag. :(
IMG_0099.JPG

SportHojar har många nackdelar, jobbigt att storhandla eller köra hem virke, så jag tillbringar heller inte all vaken tid i sadeln.:rodnar

Nu är barnvagnstiden förbi men då transporterades familjen i bil och pappa körde SportHoj när vi reste! :tummenupp
Inte alltid i samma hastighet efter varandra men vid pauser visste vi vem som tog hand om barnen! :tungan
Visst kan man slakna med ålder och köpa något "lämpligare" för en gamling och fortfarande hänga på SportHoj men dit har jag inte nått än! :fakta
Fick stanna för blått för ett tag sedan. De tyckte jag körde lite "offensivt" så de trodde någon av mina söner var ute och körde!:D
Jag gled genom köer för att hinna svänga vänster, utan att bryta mot några regler, så inga böter eller ajabaja, behövde inte ens visa körkortet!:tungan
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kan man få en lista på godtagbara cyklar? Vad är en sporthoj?:7peta

Jag finns inte på SOE för jag kör inte gruSHoj. :7peta :krama

Men jag har kamrater som kör det mesta motoriserat på två hjul och det de flesta av oss är överens om är att vi ska köra det vi själva gillar. :)
Senaste träffen var det 10% SportHoj men också 10% sidvagnSHoj. En CX500! :D
De flesta körde motorcykel mer lämplig för våt grusväg, eftersom vi var ute i skogen vid en våt grusväg, men vi hade inte mindre trevligt för det! :hej

Nu heter detta forum SportHoj och det kanske är besvärligt för dig att det heter så men så är det.:krama
Att de flesta av oss här inte kör SportHoj längre är väl heller ingen nyhet? :va
Ska jag skämmas för att jag tillhör minoriteten som fortfarande kör SportHoj? :va
Får jag inte känna samhörighet med någon annan av minoriteten som kör SportHoj? :va
Måste jag köpa en gruSHoj och posta bilder från grusbus? :va

Av minoriteten som kör SportHoj kör en minoritet engelsk SportHoj, här är två! :tungan

20200827_1.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag finns inte på SOE för jag kör inte gruSHoj. :7peta :krama

Men jag har kamrater som kör det mesta motoriserat på två hjul och det de flesta av oss är överens om är att vi ska köra det vi själva gillar. :)
Senaste träffen var det 10% SportHoj men också 10% sidvagnSHoj. En CX500! :D
De flesta körde motorcykel mer lämplig för våt grusväg, eftersom vi var ute i skogen vid en våt grusväg, men vi hade inte mindre trevligt för det! :hej

Nu heter detta forum SportHoj och det kanske är besvärligt för dig att det heter så men så är det.:krama
Att de flesta av oss här inte kör SportHoj längre är väl heller ingen nyhet? :va
Ska jag skämmas för att jag tillhör minoriteten som fortfarande kör SportHoj? :va
Får jag inte känna samhörighet med någon annan av minoriteten som kör SportHoj? :va
Måste jag köpa en gruSHoj och posta bilder från grusbus? :va

Av minoriteten som kör SportHoj kör en minoritet engelsk SportHoj, här är två! :tungan

View attachment 456734

Nu känns det som att du tog min kommentar på fel sätt. Jag vill ju också vara ball och åka sporthoj, men vet inte var gränsen går. Det kanske behövs jättemånga R i beteckningen för att det ska räknas. Min CBR1000F är rimligen en sporttourer även om den påstås gå ganska fort.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu känns det som att du tog min kommentar på fel sätt. Jag vill ju också vara ball och åka sporthoj, men vet inte var gränsen går. Det kanske behövs jättemånga R i beteckningen för att det ska räknas. Min CBR1000F är rimligen en sporttourer även om den påstås gå ganska fort.

Inte blev jag varken sur eller KrenGt! :krama
Fördelen med att kört engelskt sedan 80-talet, minoritet av minoriteten motorcyklister. :tungan
Nu kör jag inte motorcykel för att "vara ball" varken i egna eller någon annans ögon utan för att det ger mig glädje. Det får mig att må bra. Att då köra något som andra tycker är rätt när jag inte gillar det ger inte lika mycket glädje. :(

Nu är SportHoj mer som SMCs forum fast utan lika många :smasha så fort någon avvek från åsikten att alltid köra väldigt lugnt och aldrig över skyltad hastighet. :tungan
Stör inte mig som medlem sedan 1981 bara jag får fortsätta köra SportHoj... ;)https://www.svmc.se/Distrikt/uppsala/Nyheter/Dags_att_saga_STOPP/

Man kan åka på en Er6 eller en gammal Trident eller så kan man köra SportHoj! :hej

https://www.youtube.com/watch?v=H3eyX-uuI30
https://www.youtube.com/watch?v=wiB7aMxWwvs
https://www.youtube.com/watch?v=Wf4bXFOg8JQ
https://www.youtube.com/watch?v=NuWd2H_Xojk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Åter till trådens ämne, dagens bild(-er)! Jag vet att det är snö längst i norr men på västkusten är det fortfarande höst och +11. Så jag tog en liten tur idag (24 mil).

Efter att ha rundat sjön Lygnern i norra Halland/södra Västergötland (aka "Lügnernring") blev det en ytterligare sväng i västligaste Västergötland innan jag och Miss Grey svängde hem igen till det trygga garaget i Göteborg.

IMG_7675_liten.gif
Milsten vid Hällingsjö

sväng 1.jpg
Mjuka fina kurvor mellan Hällingsjö och Rävlanda.

sväng 2.jpg
Mer kurvor!

gesebol.jpg
Bensträckare vid Gesebol (googla). Fin sträcka! Nära Olsfors. Och nära Hultafors (de med tumstockarna).

hemma.jpg
Hemma igen. Dags för vila i husses garage.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Tog en fin ( sista? ) hösttur på just de där vägarna igår med 1300:an! :tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Så efter en vecka i skaune på hoj så var det dags att rulla hem igen.
shbild1.jpg

Det var 13grader i luften på dagen i Torsdags Så jag passade på att snirkla mig upp efter mindre vägar från Hjärnarp mot dagens mål som var strängnäs. Samtidigigt som resten av familjen tog npc kombin med släp efter e4.

Fredag morgon bjöd på endast 4.5grader så jag beslutade att lasta hojen och åka bil resten av färden.

Väl hemma så kändes det som att man hade kastats rakt in i januari månad:
shbild2.jpg
shbild3.jpg

Efter att allt var uppackat hemma och snön var bortskottad så var det dags att tvätta av min stackars hoj för den var ordentligt grisig:
shbild4.jpg
shbild5.jpg

Så nu sitter man här och undrar vart denna säsongen tog vägen ? :huvet:3freak:tungan
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En rastplats någonstans i obyggden ovanför ett vattendrag.
Det var lite blött och grisigt idag, men inte kallt.

k1kt63pbnny0m1hxolxhx5xe
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Säsongen 2020 var en bland de bästa någonsin. Väldigt lite trafik på krokvägarna och inte för varmt. Jobbat hemifrån och anpassat arbetstid efter hojkörning. Jobb morgon och kväll, körning dagtid!
:hojsmilie

Kan bara instämma på alla punkter. Fantastisk säsong!
Jobbat hemma och sluppit pendla 1-1.5h per dag. Det blir många extra timmar i garaget på 7 mån. :tummenupp
Sen har det kommit ill 4 hojar och sålts 2. Mycket meka har det blivit, och väldigt mkt köra.:krama
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Säsongen 2020 var en bland de bästa någonsin. Väldigt lite trafik på krokvägarna och inte för varmt. Jobbat hemifrån och anpassat arbetstid efter hojkörning. Jobb morgon och kväll, körning dagtid!
:hojsmilie

Jag håller med dig angående trafikläget.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
McDonalds Årsta är bara en grop nu.

b0f0ddfe59595018c4343ea9c1763edb.jpg



Tankar på st1 och åker genom Södertälje och nedåt Trosa fast viker av och åker genom Hölö.

289a400f1f73a57ce5ace56cd38ca361.jpg


Sporthoj i motljus. ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top