Dagens bild

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Coolast på Rosen idag.
Kass bild men ni ser nog vad det är och vad som är uppgraderat.

36b1fbcacece77e8978862056a7758cc.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Haha.
Finns vad jag vet en isostandard för hur numrering av våningspan ska gå till. Gäller i europa iaf vill jag minnas.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
_20200924_161605.JPG

En kortare höstsväng blev det idag. Knappt nån trafik alls på vägarna jag körde.

Jag skulle tro att Old Badger vet var bilden är tagen. :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
+21, kvalmigt - precis innan molnfronten slukade solen. Det är så man avslutar dagen efter ett eländigt telefonmöte med Sickla Industriväg.

20200924_154415_1200.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
View attachment 456394

En kortare höstsväng blev det idag. Knappt nån trafik alls på vägarna jag körde.

Jag skulle tro att Old Badger vet var bilden är tagen. :)

Jorå, det på vägen hem från jobbet! Bilisterna tar motorvägen som tur är och missar den gamla eken framme till höger. Rasade för nått år sen eller två, tiden går fort, och är inte lika ståtlig längre, bara gammal.

Som en gammal grävling, inte ståtlig bara gammal... :D

https://www.google.com/maps/@59.249...4!1seTjBWd49UDSNOxdiI93klg!2e0!7i13312!8i6656

Vägen till jobbet går här men medans de gräver upp vägen och byter kulvert är jag ledig ett tag! :)
Vägarbetet .jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jorå, det på vägen hem från jobbet! Bilisterna tar motorvägen som tur är och missar den gamla eken framme till höger. Rasade för nått år sen eller två, tiden går fort, och är inte lika ståtlig längre, bara gammal.

Som en gammal grävling, inte ståtlig bara gammal... :D

https://www.google.com/maps/@59.249...4!1seTjBWd49UDSNOxdiI93klg!2e0!7i13312!8i6656

Vägen till jobbet går här men medans de gräver upp vägen och byter kulvert är jag ledig ett tag! :)
View attachment 456396

Det är ju inte en så lång sväng förbi HvSS och runt bornsjön. Men trevlig är den och igår sågott som grusfri. :)

Där ligger ett militärt övningsområde/skjutfält som är det enda jag hört om som det delvis är totalt skjutförbud på. Allt pga griniga grannar som flyttat dit typ 40 år efter att stridsskolan bildats.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är ju inte en så lång sväng förbi HvSS och runt bornsjön. Men trevlig är den och igår sågott som grusfri. :)

Där ligger ett militärt övningsområde/skjutfält som är det enda jag hört om som det delvis är totalt skjutförbud på. Allt pga griniga grannar som flyttat dit typ 40 år efter att stridsskolan bildats.

Ja, gruset har varit lite irriterande ibland. Nu är många kurvor blinda så med stigande omdöme är hastigheten mer anpassad för det än för 35 år sedan!:tungan

20200506_1Sturehov.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja, gruset har varit lite irriterande ibland. Nu är många kurvor blinda så med stigande omdöme är hastigheten mer anpassad för det än för 35 år sedan!:tungan

View attachment 456399

Jotack. För 20 år sen som ung man med sporthoj (en triumph 955i) av nyare modell var vägen fylld med ojojoj-kurvor. Det var på sedvanligt vis inte piloten som orsakade allt. :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja, gruset har varit lite irriterande ibland. Nu är många kurvor blinda så med stigande omdöme är hastigheten mer anpassad för det än för 35 år sedan!:tungan

View attachment 456399

Märkt för några år sen att dom asfalterad Vällingevägen.. Va mer van från förr att den va en grusväg..
Övningskörde bil me en granne där, men fått åka me när han gasade runt me sin rally ascona... Va flera av hans polare som brukade träna på den vägen..
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hösten är påtaglig, men färgerna är ju väldigt vackra enligt mitt tycke.
Tyvärr så varar det inte så länge, bara att passa på.

Tenere_höst_1_resize.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Perfekt sensommarväder idag. Åker lite planlöst runt Södertälje och ner mot Gnesta.
Hojen går som en dröm.

753770ae7542729da7e85748612363ca.jpg


f8db4ab39dcbcbca6b34ca3b4a430a68.jpg


03bbf1179696cc6c011ce3d9b822a702.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top