Sidan 189 av 190 FörstaFörsta ... 89139164183184185186187188189190 SistaSista
Resultat 3 761 till 3 780 av 3794

Ämne: Dagens bild.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Ozzian Visa inlägg
    Det får allt bli två dagens bild....
    Har förvarnat att Rettan börjar bli gammal och idag hände det
    15000mil är nu passerat

Klicka på bilden för en större version

Namn:	rps20200626_131420.jpg
Visningar:	55
Storlek:	1 011,7 KB
Id:	454852

Namn:	20200626_131713_resize_71.jpg
Visningar:	64
Storlek:	1,28 MB
Id:	454851
    Du menar alltså att min Daytona som passerade 24 000 mil i veckan är gammal?

20 år är ingen ålder, det är min nyaste SportHoj...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg

Namn:	20200624_160.jpg
Visningar:	86
Storlek:	606,8 KB
Id:	454824

Trädet låg över vägen vid 6 i morse. Man skulle kunna tro när det är så nära Tokholma att det vore borta på eftermiddagen men icke...

Botkyrka kyrka ligger några hundra meter bakom trädet och den gula banhojen, som även fungerar bra som pendlarhoj.
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Nu låter du ändå som en stockholmare, det där är väl inte "ett träd över vägen", det där är ju löv i dikesgrenen!
    Nu syns kanske inte på bilden att det inte går att mötas och med mentaliteten DU flyttar dig när JAG kommer som är vanlig runt Tokholma så får man ha mer än bara överseende...
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

¯\_(O_o)_/¯ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, XT600Z, XT600E

Hahaha, nä, ålder är relativt.
    Kollar man miltal på motsvarande hojar på blocket utgör vi ett undantag

Då R1an inte är speciellt original skulle jag säga den är en 13åring med en 40årings miltal men med en 2årings mentalitet, (det där funkade inte så bra sett ur människoårperspektiv).

Fast hur gammal den är har verkligen ingen betydelse, så länge den levererar och jag har möjlighet kommer den köras.

Ett stopp vid Arsenalen i Strängnäs i går, svalkade med glass och dricka

Namn:	20200627_110942_compress16.jpg
Visningar:	54
Storlek:	821,5 KB
Id:	454860

Ett stopp vid sjön yngaren.

Namn:	20200627_111232.jpg
Visningar:	52
Storlek:	833,6 KB
Id:	454861

Färdigjobbat, dags att hoppa upp i sadeln
    Senast redigerat av Ozzian den 2020-06-27 klockan 19:32.

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Ozzian Visa inlägg
    Hahaha, nä, ålder är relativt.
    Kollar man miltal på motsvarande hojar på blocket utgör vi ett undantag

Då R1an inte är speciellt original skulle jag säga den är en 13åring med en 40årings miltal men med en 2årings mentalitet, (det där funkade inte så bra sett ur människoårperspektiv).

Fast hur gammal den är har verkligen ingen betydelse, så länge den levererar och jag har möjlighet kommer den köras.

Såg ut som att Peterdeleter o gänget skulle passera Arsenalen i Strängnäs i dag, for förbi o tog en glass där i går

Namn:	20200627_110942_compress16.jpg
Visningar:	54
Storlek:	821,5 KB
Id:	454860

Ett stopp vid sjön yngaren.

Namn:	20200627_111232.jpg
Visningar:	52
Storlek:	833,6 KB
Id:	454861

Färdigjobbat, dags att hoppa upp i sadeln
    Kör man en trevlig motorcykel så behöver man inte köpa nytt hela tiden.
    Har man man en trevlig motorcykel blir det trevligt att köra. Då blir det mil!

Ledig dag idag men eftersom det var riktigt varmt i sadeln tidigare veckan så blir det byte av kopplingskåpepackningen på banhojen istället.
    Men hade jag kört förbi och hälsat på Peter och Thomas hade jag också stannat vid St Eskils källa. Dit tar man sig inte med ett stort gäng för man måste köra en bit gång- och cykelväg och det är inte plats för många parkerade motorcyklar.
    https://www.google.com/maps/place/Sa...6!4d16.9887257
    https://www.google.com/maps/dir/Arse...59.3779151!3e0
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Eskil_(helgon)
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Var ska sleven vara om inte i grytan.
    Ett tekniskt underverk helt enkelt.

Nådde 100 000 km idag. Man riktigt hörde hur värdet rasade. Haha! Som om den skulle vara till salu.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av Björn F den 2020-06-29 klockan 20:55. Anledning: +t

¯\_(O_o)_/¯ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, XT600Z, XT600E
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Ett tekniskt underverk hel enkelt.

Nådde 100 000 km idag. Man riktigt hörde hur värdet rasade. Haha! Som om den skulle vara till salu.

Härligt att se att grejorna nyttjas

M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Ett tekniskt underverk helt enkelt.

-Nä tvärtom, värdet ökar i takt med miltalen. åtminstone det känslomässiga värdet. Att vara medlem i 10000-milsklubben är något att vara stolt över

Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Gasgas 450 quad

På riktigt? Har din Triumph Daytona rullat 24000 mil?

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Startgas Visa inlägg
    På riktigt? Har din Triumph Daytona rullat 24000 mil?
    Ja...
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Ja...
    Ja men ut med språket då, jag vill ju ha lite info om det hela. Hur många mil har du kört? Under hur många år? Servat den? Renoverat den? De senaste inläggen här är lite som en ögonöppnare. Enda hojar jag sett som rullat över 10k tidigare är väl goldwing och stora BMW.

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Ja men ut med språket då, jag vill ju ha lite info om det hela. Hur många mil har du kört? Under hur många år? Servat den? Renoverat den? De senaste inläggen här är lite som en ögonöppnare. Enda hojar jag sett som rullat över 10k tidigare är väl goldwing och stora BMW.
    Köpte den begagnad 2003 när jag tagit ett rådjur med den Daytona jag köpt ny. Tänkte den som reservdelshoj där jag skulle flytta över allt som var trasigt. Men eftersom den fungerade började jag använda den. 2 900 mil på mätaren då och sedan har det rullat på. Eftersom det blev en brukshoj har den lagade kåpor. Aldrig varit på verkstad efter att jag köpt den utan normal service har gjorts på vintern. Nållagren till stötdämparlagringen är original men det beror på att jag tar isär och smörjer som man ska. Vilket är ovanligt när man ska betala någon för att göra det. 3 timmars jobb har jag för mig Triumph tar. Och då ingår inte att vaxa svingen som jag gör!
    Motorn är inte öppnad än men nu är jag nere på tunnaste 2 mm shims på några insugsventiler så det blir topprenovering i vinter. Kamkedja bytt naturligtvis. Vattenpumpen gick för några år sedan men jag hade en begagnad liggandes så det var snabbt fixat. Nya kylarslangar i silikon också eftersom original blivit lite gamla. Hade tur att det började läcka utanför garaget när jag provade något annat så jag kunde korta slangen och beställa nytt. Började dra lite olja för några år sedan men jag byter olja halvvägs i säsongen så det är inget som märks direkt. Ingen blårök och det är bara motorintresserade män som känt doften.
    Nya däck igår så nu är den lättstyrd igen.
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Hur i hela hinner man köra sådana kilometer?
    Tycker ändå att jag körde en hel del mellan renoveringarna på tiden när kawan var i trafik, men inte i närheten till att jag skulle få ihop några femsiffriga miltal, trots både nytto och nöjjeskörning varje dag.

Kanske att bo på ett ställe där inte vatten kommer emot efter max 3 mil oberoende riktning kan göra en viss skillnad iofs, men ändock, vart får man tiden ifrån?
    //Stefan

Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Köpte den begagnad 2003 när jag tagit ett rådjur med den Daytona jag köpt ny. Tänkte den som reservdelshoj där jag skulle flytta över allt som var trasigt. Men eftersom den fungerade började jag använda den. 2 900 mil på mätaren då och sedan har det rullat på. Eftersom det blev en brukshoj har den lagade kåpor. Aldrig varit på verkstad efter att jag köpt den utan normal service har gjorts på vintern. Nållagren till stötdämparlagringen är original men det beror på att jag tar isär och smörjer som man ska. Vilket är ovanligt när man ska betala någon för att göra det. 3 timmars jobb har jag för mig Triumph tar. Och då ingår inte att vaxa svingen som jag gör!
    Motorn är inte öppnad än men nu är jag nere på tunnaste 2 mm shims på några insugsventiler så det blir topprenovering i vinter. Kamkedja bytt naturligtvis. Vattenpumpen gick för några år sedan men jag hade en begagnad liggandes så det var snabbt fixat. Nya kylarslangar i silikon också eftersom original blivit lite gamla. Hade tur att det började läcka utanför garaget när jag provade något annat så jag kunde korta slangen och beställa nytt. Började dra lite olja för några år sedan men jag byter olja halvvägs i säsongen så det är inget som märks direkt. Ingen blårök och det är bara motorintresserade män som känt doften.
    Nya däck igår så nu är den lättstyrd igen.
    Så det enda egentliga utanför"vanlig service" är alltså kamkedjan. Klart imponerande!

Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Tycker ändå att jag körde en hel del mellan renoveringarna på tiden när kawan var i trafik, men inte i närheten till att jag skulle få ihop några femsiffriga miltal, trots både nytto och nöjjeskörning varje dag.

Kanske att bo på ett ställe där inte vatten kommer emot efter max 3 mil oberoende riktning kan göra en viss skillnad iofs, men ändock, vart får man tiden ifrån?
    Det är väldigt mycket för en hoj, samtidigt är det "bara" 1200 mil per år. Aldrig kört så mycket på en säsong själv men ska väl inte vara särskilt svårt.

En fråga, är det "vägfärjor" som är gratis och bara rulla på för att ta sig över till Finland eller måste man boka osv. Och hur lång tid tar det över? Det är väl ett antal färjor?

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Det är väldigt mycket för en hoj, samtidigt är det "bara" 1200 mil per år. Aldrig kört så mycket på en säsong själv men ska väl inte vara särskilt svårt.

En fråga, är det "vägfärjor" som är gratis och bara rulla på för att ta sig över till Finland eller måste man boka osv. Och hur lång tid tar det över? Det är väl ett antal färjor?
    Skärgårdsfärjor, går att åka via brändö till osnäs i norra åbolands skärgård, eller via kökar till galtby i södra.
    Färjorna kostar nog med fordon, och skall bokas, i teirin iaf, i praktiken slipper en hoj nog med förutom kanske vissa turer i juli eller vid midsommar.

https://www.alandstrafiken.ax/sv

Har dock aldrig gjort det, man ska ha tid att campa och spendera tid på öarna, annars snackar vi många timmar på risiga båtar utan underhållning, så man åker ju viking line till åbo eller Helsingfors istället.
    En timme förtiofem på eckerö linjen till Grisslehamn är mer rimligt.

Kunde dock tänka mig prova skärgårdsvägen, just med hoj, men som sagt så ska man ha tid på sig.
    //Stefan

Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Skärgårdsfärjor, går att åka via brändö till osnäs i norra åbolands skärgård, eller via kökar till galtby i södra.
    Färjorna kostar nog med fordon, och skall bokas, i teirin iaf, i praktiken slipper en hoj nog med förutom kanske vissa turer i juli eller vid midsommar.

https://www.alandstrafiken.ax/sv

Har dock aldrig gjort det, man ska ha tid att campa och spendera tid på öarna, annars snackar vi många timmar på risiga båtar utan underhållning, så man åker ju viking line till åbo eller Helsingfors istället.
    En timme förtiofem på eckerö linjen till Grisslehamn är mer rimligt.

Kunde dock tänka mig prova skärgårdsvägen, just med hoj, men som sagt så ska man ha tid på sig.
    Aha, tack för infon!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2017
    Hoj
    Beror på väder....
    Kika på begagnade VFR så finns det en del också.

Knappt inkörd i VFR-sammanhang ska tydligen vara runt 7500...

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar

Först måste jag be om ursäkt att jag inte har en bild idag. Avvikelse från trådämnet men detta är SportHoj!

Som sagt, det är inte så många mil per år, jag kör 1 500 - 2 000 mil om året totalt på samtliga hojar. Ibland mer men aldrig mindre. I år har jag pendlat sedan mars tack vare Corona.

Vad gäller färjorna till "Riket" så har jag mest tagit norra linjen. Mest köra och mindre båt. Men Kökar, södra linjen, måste man bara besöka så minst en övernattning är ändå ett måste. Nu är vädret som det är och med bra väder är det som paradiset, med dåligt väder så är man mitt ute i Östersjön. Men har man motorcykelintresse så är det inte så jobbigt som för bilisten som köpt motorcykel!

När jag var småbarnsförälder var det inte lika lätt med tiden men det går ändå att få ihop mil!
    Vid resor tog familjen bilen och jag körde SportHoj. Ibland körde vi tillsammans, ibland bestämde vi var vi skulle träffas. Vid varje rast eller på kvällarna var jag huvudansvarig för barnen.

Men det räcker inte bara att köra mycket, man måste också ge sitt fordon kärlek och omvårdnad också!
    Nu är jag hyfsat bra på att underhålla mina fordon jag gillar vilket underlättar om man vill äga en långmilare.
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Höll nästan på att bli en runda sporthoj idag men sen började det regna och då valde jag en annan moppe och andra vägar. Kul hade jag ändå.

[IMG][/IMG]
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125

Namn:	20200627_175447.jpg
Visningar:	35
Storlek:	1,72 MB
Id:	454964

Det blev en tur med lillmoppen i östra Skåne förra helgen, drygt 30 mil och 7 timmar med fikapaus.

Sidan 189 av 190 FörstaFörsta ... 89139164183184185186187188189190 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Blev 47 mil enstånka i dag.

perjul
Vill du annonsera ovan? Klicka här