Dagens bild

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Råkade få med mig en buskig gammal R1 fajjter hem. Jag som trodde jag skulle få en vinter utan projekthoj i år.

KnWyERE.jpg
[/IMG]
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hemma, torkar kläder, och försöker att smälta alla intryck från en weekend med nya Teneren i Norge.

Life is pretty good :tummenupp

View attachment 450338
Verkar vara en kanonhoj! Har helt strykt KTM-idéerna, T7 checkar av allt jag gnällt på hos min 660Z (tex effekten, fjädringen och avsaknaden av en till cylinder.. ). Enda problemet är "plastpolisongerna" som obönhörligen kommer att repas vid första vurpan, men sånt kan ju mildras med en störtbåge. Återkom gärna med en reflektion när du smält intrycken.

(PS: har du vägarna förbi sunderbyn provsitter jag gärna :D )
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tider på 201 meter med mopeder under sm i hudiksvall
 

Bifogat

  • Screenshot_2019-08-25-12-14-07.png
    Screenshot_2019-08-25-12-14-07.png
    494.4 KB · Visningar: 103

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Apropå öppna hjälmar tycker jag att jag ser dem hela tiden och undrar hur de ens är lagliga och varför man vill se ut som en mupp innan man skrapar bort fejan helt i första vurpan.
OBS Inget illa menat mot Mupparna®.
Ge inte våra myndigheter några idéer om fler lagkrav, tack. Det räcker så bra med de som finns. Den lilla risken att man ska lyckas landa handlöst med fejset i gatan vägs upp av frihetskänslan med fartvinden i ansiktet. Kör man dessutom en klassiker vill man säkert gärna ha en hjälm som passat till den stilen. En integralhjälm på en 60-talshoj är lika fel som en öppen hjälm på en modern sporthoj.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
50fd8a83e64de18e2ac31266d429d1fb.jpg


Lilla Linköping, Hagalund, Solna. Svängen upp mot Elfa. Det låg en korvkiosk där tills för några dagar sedan. Den sprängdes i luften. Glömt nu.

Det är för tusan inte hojen som läcker. Fläcken fanns där redan.

Finfint hojväder. Tog en sväng till Brottby (!) via Sjöberg. Lugna gatan och idyll.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Håller med. Jag brukar mest säga att det enda som borde vara förbjudet är förbud. Tror själv inte mycket på lagstiftning. Knarket försvann ju lika fort med sin kriminalisering som myggbetten hade gjort om de förbjöds.:fakta

Jag tänkte mer på Sveriges långa tradition av dubbelmoral och religiösa tro på lagstiftning och hur det hela tiden visar sig uppenbart att den ena efter den andra luckan i lagen visar på meningslösheten med att ens hålla på.:dummer
Det är svårt att säga hur många som hade kört utan hjälm utan hjälmlag men min åsikt är att det naturliga urvalet skulle göra sitt och vettigt folk inte skulle bli drabbat. Vi använder tex redan cykelhjälm i större utsträckning än de flesta länder trots att vi inte har någon lag för det än så länge, tack och lov. Jag tror inte heller många skulle ut och skjuta heroin eller mörda om det blev lagligt över en natt. Lagstiftandet har redan tagit yttrandefriheten ifrån oss. Låt oss åtminstone skada oss hur vi vill.:fyllisar
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
9b7fce1132ca57e469e90376f4f7989f.jpg

9847548bdb69796a0f3158469c7ee399.jpg

Tankade för 15,29 litern sedan Bulten, kaffe och macka på Rosen, Södertälje och ut på bystan.
Ännu en bra dag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
50fd8a83e64de18e2ac31266d429d1fb.jpg


Lilla Linköping, Hagalund, Solna. Svängen upp mot Elfa. Det låg en korvkiosk där tills för några dagar sedan. Den sprängdes i luften. Glömt nu.

Det är för tusan inte hojen som läcker. Fläcken fanns där redan.

Finfint hojväder. Tog en sväng till Brottby (!) via Sjöberg. Lugna gatan och idyll.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Bombrepa :tummenupp:brynad
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
DSC_3839_s.jpg
Casco_Katana_s.jpg

Min nya Katanahjälm tillhör väl avdelningen onödiga men roliga prylar (inte hjälmen i sig, men med tanke på att jag har andra hjälmar så...)!
Det gamla (1981) reklambladets mörka moln och blixtar på framsidan och där bakom en samuraj som skär upp ett pergament och blottar ett Japanskt landskap. Den skrivna texten är hämtad från reklambladet och landskapet är baserad på en målning av Takahashi Shotei med Fuji i bakgrunden. Det tog några månader tillsammans med aerografen att diskutera fram mönstret och sedan lacka upp hjälmen. Jag tycker den blev riktigt bra :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog fotot av denna Nimbus 1952a 25 augusti utanför Lotta på Åsen (Kafet ligger i backen upp från Ljungbyhed mot Klåveröd). Var där med bil (för 1a gången med bil #) och bjöd in ägaren med son sitta vid vårt bord så det kunde bli lite MC-snack. Någon vet kanske vem det är på SH för ägaren hade byggt en Lotus 7 kopia med R1 motor.....
# och det var jag glad över för i MC-kläder hade det varit "en kamp för livet få av alla" så fort vi stannat, Så Varmt.
 

Bifogat

  • Nimbus-1952-190825.jpg
    Nimbus-1952-190825.jpg
    202.8 KB · Visningar: 51
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Apropå öppna hjälmar tycker jag att jag ser dem hela tiden och undrar hur de ens är lagliga och varför man vill se ut som en mupp innan man skrapar bort fejan helt i första vurpan.
OBS Inget illa menat mot Mupparna®.

Jag tror det är ganska ovanligt med att man skrapar bort fejan i 1a vurpan.
Titta på de alpina skidåkarna, här vurpas det regelbundet men Anna Holmlund är kanske den enda som behövt integralhjälm. Om en sådan nu hjälpt henne ?

Jag körde själv med Jethjälm på 1960-talet och i ingen av mina vurpor blev ansiktet misshandlat. Och den hjälmen använde en kusin sedan vid skridskosegling ända in på 2000-talet. Och visserligen ser han äldre ut idag.
Men jag tror inte det hjälpt med heltäckande hjälm mot det.

Själv kör jag med heltäckande hjälm (livet är inte långt nog begå alla misstag själv) och det är jag glad för. Vill inte veta hur jag sett ut idag utan den här hjälmen på knoppen.
 

Bifogat

  • X-Lite-602-Efter-m.jpg
    X-Lite-602-Efter-m.jpg
    166.8 KB · Visningar: 46
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
View attachment 450431
View attachment 450432

Min nya Katanahjälm tillhör väl avdelningen onödiga men roliga prylar (inte hjälmen i sig, men med tanke på att jag har andra hjälmar så...)!
Det gamla (1981) reklambladets mörka moln och blixtar på framsidan och där bakom en samuraj som skär upp ett pergament och blottar ett Japanskt landskap. Den skrivna texten är hämtad från reklambladet och landskapet är baserad på en målning av Takahashi Shotei med Fuji i bakgrunden. Det tog några månader tillsammans med aerografen att diskutera fram mönstret och sedan lacka upp hjälmen. Jag tycker den blev riktigt bra :)

Snygg hjälm!!

Och japanskan från reklambladet verkar komplett - inkluderar tom ordet för ”sida” (???), om jag inte ser fel...
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
En liten snabb runda i närområdet idag med stop vid Vikersund backhoppningsstadium och längs Tyrifjorden.

Härligt att få ta ut Tuono på en runda, även om den inta var så lång





 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top