Dagens bild

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Lyckades få till en runda med fajjtern idag. Härlig avrundning på helgen.

XWOxwri.jpg
[/IMG]
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lyckades få till en runda med fajjtern idag. Härlig avrundning på helgen.

XWOxwri.jpg
[/IMG]



Härlig bildkomposition.

Solen på väg ner över det postapokalyptiska landskapet. Bara en fighter som hukar i skuggan vågar dröja sig kvar ute, inför det annalkande mörkret när monstren tar över vägarna.

Monstren - de fyllekörda bilarna längs promillevägarna hade blivit fler och fler de senaste åren och regerade nu vägarna från bygdegården full-ständigt på helgerna.

Fightern funderade över sina valmöjligheter.
Han kunde ta striden.
Men, det vore en pyrrusseger.
Han kunde bara stoppa en enda fyllebil, sen var han slut. Slut som fighter, slut som motorcykel.

Kanske skulle en byggherre förbarma sig över honom. "Den där ser ju extra kort ut! Den kan vi bygga bobber av ."

Han rös i solnedgången.Det vore faktiskt ett öde värre än döden.

Han njöt av att dröja sig kvar lite till, lite mer än som var nyttigt. Det skärpte hans sinnen. Det blev ett bränsle för hans kreativitet.

Nej, att ta sig an problemet head-on var inte rätt.
Han skulle utnyttja terrängen, sätta igång en kedja av händelser, som kanske, kanske...

Vägen var nyasfalterad. Det var något av det sista som staten gjorde innan kollapsen.
Han skulle hämta motardkidsen som höll till i det sönderkörda industriområdet med alla potthålen.
Dom skulle äällsskkaa den sammetssläta ytan och brappa satan dagarna i ända, och kanske kvällar och nätter också.

Det fanns ett löst sammansatt medborgargarde! Det bestod av dörrvakter, besiktningsmän, vägtransportledare och andra jobbiga typer som man brukar hitta i föreningsstyrelser. Dom var sällan utanför staden, men dom skulle självklart följa med motarderna ut från industriområdet till landet och börja agera rundningsmärke. Ja, eller 'hårdbevaka sträckan" som dom själva uttryckte det.

Detta i sin tur skulle hålla fyllebilarna borta.
Kanske en seger, om bitarna föll på plats.
Fyllekörningen kring Dagsås- och Okome bygdegårdar skulle kanske öka, men det var ärligt talat inte hans problem.
Han var smart och snygg, men inte allsmäktig och allerstädes närvarande.

Speciellt inte det sista. De andra som inte fått följa med ut idag brukade bli oroliga när han var ute sent.
Det lilla apebarnet var rent ut rädd för mörkret.

Dags att dra sig hemåt. Han skulle komma ihåg att ladda lite extra det sista, så att han tog med sig extra värme in i garaget till de andra.
Strålningsvärmen och knäppningarna när motorn svalnade gjorde illusionen av en mysig brasa mitt i garaget komplett.

Han var inte bara störst och starkast, han var snällast också...
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Härlig bildkomposition.

Solen på väg ner över det postapokalyptiska landskapet. Bara en fighter som hukar i skuggan vågar dröja sig kvar ute, inför det annalkande mörkret när monstren tar över vägarna.

Monstren - de fyllekörda bilarna längs promillevägarna hade blivit fler och fler de senaste åren och regerade nu vägarna från bygdegården full-ständigt på helgerna.

Fightern funderade över sina valmöjligheter.
Han kunde ta striden.
Men, det vore en pyrrusseger.
Han kunde bara stoppa en enda fyllebil, sen var han slut. Slut som fighter, slut som motorcykel.

Kanske skulle en byggherre förbarma sig över honom. "Den där ser ju extra kort ut! Den kan vi bygga bobber av ."

Han rös i solnedgången.Det vore faktiskt ett öde värre än döden.

Han njöt av att dröja sig kvar lite till, lite mer än som var nyttigt. Det skärpte hans sinnen. Det blev ett bränsle för hans kreativitet.

Nej, att ta sig an problemet head-on var inte rätt.
Han skulle utnyttja terrängen, sätta igång en kedja av händelser, som kanske, kanske...

Vägen var nyasfalterad. Det var något av det sista som staten gjorde innan kollapsen.
Han skulle hämta motardkidsen som höll till i det sönderkörda industriområdet med alla potthålen.
Dom skulle äällsskkaa den sammetssläta ytan och brappa satan dagarna i ända, och kanske kvällar och nätter också.

Det fanns ett löst sammansatt medborgargarde! Det bestod av dörrvakter, besiktningsmän, vägtransportledare och andra jobbiga typer som man brukar hitta i föreningsstyrelser. Dom var sällan utanför staden, men dom skulle självklart följa med motarderna ut från industriområdet till landet och börja agera rundningsmärke. Ja, eller 'hårdbevaka sträckan" som dom själva uttryckte det.

Detta i sin tur skulle hålla fyllebilarna borta.
Kanske en seger, om bitarna föll på plats.
Fyllekörningen kring Dagsås- och Okome bygdegårdar skulle kanske öka, men det var ärligt talat inte hans problem.
Han var smart och snygg, men inte allsmäktig och allerstädes närvarande.

Speciellt inte det sista. De andra som inte fått följa med ut idag brukade bli oroliga när han var ute sent.
Det lilla apebarnet var rent ut rädd för mörkret.

Dags att dra sig hemåt. Han skulle komma ihåg att ladda lite extra det sista, så att han tog med sig extra värme in i garaget till de andra.
Strålningsvärmen och knäppningarna när motorn svalnade gjorde illusionen av en mysig brasa mitt i garaget komplett.

Han var inte bara störst och starkast, han var snällast också...

Du har för mycket fritid! Men grannt skrivet.:fyllisar:tummenupp
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Jorå igår åkte man med fajjtern igen. 35-40 mil blev det för att besöka Tydinge ännu en gång. Gott kaffe och härligt gasande.

Kf2iSZ4.jpg
[/IMG]
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
20 mil idag med TDMen . Gräddö (Norrtälje/Kapellskär) t.o.r.
Har ju nästan bara kört med Kawan sedan jag kom hem. Leendet höll i sig hela vägen upp. Gillar mina hojar.
Stötte på denna Moto Guzzi som jag gillar. Mycket alujumjum, 18" fram men usd...

265c6bb85047ce07a433f5ac28045483.jpg


863701fca30f2740bd8181ae7cf92740.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
20 mil idag med TDMen . Gräddö (Norrtälje/Kapellskär) t.o.r.
Har ju nästan bara kört med Kawan sedan jag kom hem. Leendet höll i sig hela vägen upp. Gillar mina hojar.
Stötte på denna Moto Guzzi som jag gillar. Mycket alujumjum, 18" fram men usd...

265c6bb85047ce07a433f5ac28045483.jpg


863701fca30f2740bd8181ae7cf92740.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
Gul 4TX? Var också i trakterna med banhojen, fast den står lastad i racebussen så det räknas nog inte. Mötte en TDM åt det hållet.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
26204897d5cd699cd027ce220b94f12b.jpg
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
- var faen har du vatt:va:hihi



Duved över dagen. Ja, och lite natt blev det också.

Samt lite ridge-surfing över åsen som skiljer Norge från Sverige.


"Hej! Jag har provat vindrutan lite grann nu under dagen, och jag vet inte riktigt...
Är det okay att skicka tillbaka den...?

- - -

"Jajamän! Skyddsfolien är kvar på, absolut.

alcLPjs.jpg


- - -

"Japp, oskadad."

- - -

"Men kalas hörru! Då plockar jag bara av rutan och skickar tillbaka i samma emballage som den kom i.
No worries. Vi hörs!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top