Ilsken lilleputt - Nordkorea - framtidscenario ?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
För att dom är den onda sidan.

Jag menar nog mest att den vanlige nordkoreanen på gatan tycker nog innerst inne att det hade varit både julafton och midsommar samtidigt om HELA korea hade blivit sydkoreanskt. :)
De flesta nordkoreaner är ju fängslade i sitt eget land. Det är som vanligt ledningsgruppen som är ond, inte den lille arbetaren :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag menar nog mest att den vanlige nordkoreanen på gatan tycker nog innerst inne att det hade varit både julafton och midsommar samtidigt om HELA korea hade blivit sydkoreanskt. :)
De flesta nordkoreaner är ju fängslade i sitt eget land. Det är som vanligt ledningsgruppen som är ond, inte den lille arbetaren :)
Där har du en poäng, jag hade bara lite otur när jag tänkte.:tummenupp
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Jag menar nog mest att den vanlige nordkoreanen på gatan tycker nog innerst inne att det hade varit både julafton och midsommar samtidigt om HELA korea hade blivit sydkoreanskt. :)
De flesta nordkoreaner är ju fängslade i sitt eget land. Det är som vanligt ledningsgruppen som är ond, inte den lille arbetaren :)

Ungefär som nazityskland då, tycker det e synd att inte USA eller den Europeiska världs-polisen inte gör nåt annat än att skicka arga brev till Nordkorea. Kanske har att göra med att dem har kärnvapen nu? De 2 miljarder sverige skänkte till Nordkorea var säkert en hjälp för den elaka dvärgen att få ihop det han behövde för kärnvapnen :(

Nästan så man hoppas att någonting händer, operation Freedom eller nåt :banana
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nordkorea kommer, om något, att invadera jänkevänliga syd. När några miljoner soldater väller över gränsen hjälper inte fancy stridssystem signerade västvärlden.

Nordkoreas armé ser måhända imponerande ut på pappret men det är en sönderfallande och ytterst omodern koloss. Man har tex fortfarande kvar Mig-17 och 19 i flygvapnet, stridsvagnarna håller sovjetisk 50-60-tals standard och jag vill påstå att stridsvärdet på förbanden är på åtminstone arabisk nivå, i bästa fall.

Sydkorea och Japan har toppmoderna och dessutom numerärt starka försvarsmakter, de kommer inte att ha några problem att besegra Nordkorea om det nu skulle eskalera till fullskaligt krig.

Det som är ett mycket allvarligt hot är kärnvapnen och det oerhört talrika nordkoreanska artilleriet som kan orsaka ordentlig förödelse innan det tystas.

Skulle Kina och Ryssland mot förmodan dras in i ett krig så har världen problem.

Enda problemet med det är att Nordkorea har typ fyra gånger fler soldater än USA skickade till Irak.


Frågan är hur stridsmoralen är bland de nordkoreanska soldaterna?

Amerikanska förband hade inga problem med att besegra irakiska förband som var tiofaldigt överlägsna numerärt. Detsamma gäller i israels krig mot araberna.

Men oavsett, ett krig där hade kunnat få oöverskådliga konsekvenser.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skulle Kina och Ryssland mot förmodan dras in i ett krig så har världen problem.

Jag undrar ibland - ofta - om det inte är det "vi" behöver.
Hur skall annars befolkningsproblemet lösas och hur skall västs överlägsenhet säkras? Jag vill inte att Kina ska bli dominant lagom till min 50 eller 75-års dag.

Kanske kunde man stå ut med 15 års elände mot 100 års fortsatt världsherravälde, då menar jag EU och USA mot U, Sverige är ju fjantigt som vanligt.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag undrar ibland - ofta - om det inte är det "vi" behöver.
Hur skall annars befolkningsproblemet lösas och hur skall västs överlägsenhet säkras? Jag vill inte att Kina ska bli dominant lagom till min 50 eller 75-års dag.

Kanske kunde man stå ut med 15 års elände mot 100 års fortsatt världsherravälde, då menar jag EU och USA mot U, Sverige är ju fjantigt som vanligt.

Det är lite så jag ser det oxå, skillnaden är att jag ser sverige återigen som en neutral, bisittande vinnare.
Vinner NK (med ryss och kines i ryggen) så har vi ju alltid haft fina relationer med Kina, och skickade vi inte en massa fina understöds pengar till NK?
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Ekonomi som vanligt,

NK vill om vanligt ha lite bistånd iom visa lite raketer i arsenalen.


I dagens läge inte möjligt med detta förhållningssätt.

Så, få väl se ifall det brakar loss...
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fan, det verkar ju som att det inte blir nåt WW3 nu iaf då.
Jänkarna fegar ur för tillfället, och varken ryssar eller kineser backar upp NK.
Iofs lär det ju inte dröja innan NK jämnas med marken ändå. Kineserna verkar ju vara lite halvirriterade över NK's förehavanden i regionen, och skulle nog mer än gärna titta åt ett annat håll om US+Jap+SK ställer upp i partär, och ryssarna skulle nog helst vilja att NK "försvann" oxå.

Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig om deras "gud" till president ramlar av pinn oxå här inom kort. 3 maktkåta söner som står på tur att ta över. Vi har nog inte sett slutet på detta än.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjijna å Rysslan har precis fått kapitalistvittring och sluter nog trots ideologiska likheter med bitterdvärgarna inte upp med NK. Så länge pengar styr får de fräsa bäst de vill i NK´s jungler. De kommer förbli solo.

De ska inget bistånd ha, anledningen till pengabristen är att allt satsas på vapen i stället på mat och resultatet blir i slutändan en vapenmakt utan folk.

Hur farlig är en förarlös tank från 60-talet?

Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig om deras "gud" till president ramlar av pinn oxå här inom kort. 3 maktkåta söner som står på tur att ta över. Vi har nog inte sett slutet på detta än.

Han har väl redan utsett sin tronföljare? Har för mig att det vart den yngsta och minst kompetenta av dem då de andra inte kvalat av olika anledningar.

En 26-åring med moppemusche och 0-koll kommer ätar till frulle av vem som än tar sig an abret.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
De ska inget bistånd ha, anledningen till pengabristen är att allt satsas på vapen i stället på mat och resultatet blir i slutändan en vapenmakt utan folk.

Fast det gäller väl rent generellt alla länder vi har skickat bistånd till?

Maktkåta diktatorer som skor sig själva och skiter i folket behöver en massa vapen att skramla med när folket har tröttnat.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fast det gäller väl rent generellt alla länder vi har skickat bistånd till?

Maktkåta diktatorer som skor sig själva och skiter i folket behöver en massa vapen att skramla med när folket har tröttnat.

Så sant. Jeråm inge!:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag skulle fan vilja åka till NK och ta en glutt, största orosmomentet är om man blir kvar. :3freak

Artikel i senaste Fokus om NK:
http://www.fokus.se/2009/04/darfor-rustar-nordkorea/

Bra film om NK:
[YOUTUBE-ID]FJ6E3cShcVU[/YOUTUBE-ID]
(Det här är nog det allra mest rubbade jag sett, som inte är parodi. Bara första minuten får en helt hooked).

NK's jävligt snygga hemsida:
http://www.korea-dpr.com/

:hihi

Vem ska med till Nordkorea över midsommar? :banana
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Jag skulle fan vilja åka till NK och ta en glutt, största orosmomentet är om man blir kvar. :3freak

Artikel i senaste Fokus om NK:
http://www.fokus.se/2009/04/darfor-rustar-nordkorea/

Bra film om NK:
[YOUTUBE-ID]FJ6E3cShcVU[/YOUTUBE-ID]
(Det här är nog det allra mest rubbade jag sett, som inte är parodi. Bara första minuten får en helt hooked).

NK's jävligt snygga hemsida:
http://www.korea-dpr.com/

:hihi

Vem ska med till Nordkorea över midsommar? :banana
Fr Salzinger vill nog åka tillbaka. Hon verkade trivas.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Jag skulle fan vilja åka till NK och ta en glutt, största orosmomentet är om man blir kvar. :3freak

Artikel i senaste Fokus om NK:
http://www.fokus.se/2009/04/darfor-rustar-nordkorea/

Bra film om NK:
[YOUTUBE-ID]FJ6E3cShcVU[/YOUTUBE-ID]
(Det här är nog det allra mest rubbade jag sett, som inte är parodi. Bara första minuten får en helt hooked).

NK's jävligt snygga hemsida:
http://www.korea-dpr.com/

:hihi

Vem ska med till Nordkorea över midsommar? :banana

Jag älskar sånt här. Vad kostar det att åka?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top