MC-däck och omläggning i Gävle

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Tjenare

Har precis flyttat ner till Gävle och är nu i vårtiderna på jakt efter ett nytt framdäck till min hoj. Sökt överallt men verkar inte hitta något ställe som säljer och lägger om däck till motorcyklar.

Någon gävlebo som vet något bra och billigt ställe? Helst någon som tar in hela hojen och tar lös framhjul o lägger om på plats. Det är alltså bara framhjulet som gäller, annars får jag lösa det på något sätt o ta bort hela fälgen.

Tack på förhand!
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Tackar tackar, ska kolla upp dom där. Billigt behöver det iofs inte vara, men betalar ju inte vad som helst :)
 

swemike

wtf ?
Gick med
18 May 2008
Ort
Gävleborg
Hoj
GSXR 750 -01
Motorcenter i Hagaström finns ju annars, trevlig personal. Har dock ingen erfarenhet av däckbyte där, men vet att dom gör det.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Däckcenter är ett anrikt företag.. Har legat på samma adress i säkert 25 år, vilket ju bådar för bra kundkänsla.

Motorcenter är säkert OK.. en bit ut bara.

Lingvalls har också varit med LÄNGE. Men mer som MC-verkstad. Har grym erfarenhet på Honda framförallt.

(en annan är född och uppvuxen i Gävle så..)
Själv hade jag aldrig MC i Gävle, men jag använde alltid däckverkstan på OKQ8 i Andersberg för bildäck.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Har bra erfarenhet av däcksverkstan på Volvo, vettiga priser (omläggning 150/hjul, iaf i fjol) och schysst att ha å göra med. Lite osäker på om dom monterar av och på grejerna på hojen eftersom jag brukar lämna lösa hjul..
 

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Fagervik
Hoj
Ingen just nu
Jag köpte på hojdäck.se som har nå avtal med vianor! Fick hem däcken dagen efter å åkte ner till vianor på fjällbackens industriområde! Dom tog 200 för att byta både fram o bak!
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Då har jag ju lite att gå på. Lingvalls kändes lite väl dyra? 400:- för att lägga om ett däck? Men ska prova dom andra.

Nackdelen med hojdäck.se är att dom bara verkar ha ett framdäck till min hoj då dimensionen är lite udda 130/70 16" och det är Maxxis Supermaxx, känns inte som ett jättebra däck precis?

Men ska svänga förbi Volvo idag o höra, "Gösta samuelssons bil" du menar då eller?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top