BMW K1300S-tråden

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Tänkte att det är lika bra att skapa en K1300S tråd.

Jag var och beställde en i går. Inte för att jag är missnöjd med min K1200S men efter jag sladdade om en Audi i fjol så känns antispinn som en bra sak.

//nicke
 

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Nära Umä
Hoj
Kawa ZX12R
Jotack... Jag och en kollega hade båda problem med fästet förra sommaren. Antispinn hade suttit fint. Eller också får man ta bort två tändstift när det regnar.
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Härligt! Vad bidde det för färg? Utrustning? Var och torrbröt lite på den vita hos Two Wheels idag...lite sugen är man...
 

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Det blev en som den på Two Wheels, fast utan Växla-utan-koppling pryl, känner att man nog klarar sig utan den, och vill man ha en går den att eftermontera. Vi flyttar väskor och GPS från min K1200S till den nya.

6000.- för tre-färgad tycker jag var för mycket, och en Orange...?? neee...

//nicke




Härligt! Vad bidde det för färg? Utrustning? Var och torrbröt lite på den vita hos Two Wheels idag...lite sugen är man...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör en lavaorange K1300S nu över påsken. I jämförelse med min 1200 Adv är det 1300:an en helt sjuuuk hoj. Löjligt mycket kraft. Lite mer effekt på lägre varv jämfört med 1200S.

Quickshiften är helt grym. Om man köper en 1300S bör man verklign lägga till de extra tusingarna för den funktionen.

Imorrn ska jag trycka motorväg Sthlm-Västerås med den. Kanske hinns med lite småvägar sen på hemresan.

Grym hoj:banana
Det blir till att låna den fler helger framöver!
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
I torsdags blev jag en mycket lycklig ägare til en vit ( jo jag anser den vara mer vit än grå) K1300S. Håller nu på att för fullt körs in den efter konstens alla regler. Tyvärr befinner sig hojen på annan ort än jag just nu och självklart ska det då vara kanonväder ... Men men, säsongen har ju precis börjat.
 

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR
Också lycklig ägare till en K1300S, dock inte hunit med mera än knappt 30 mil ännu. Har aldrig ägt denna typ av hoj tidigare, är det något speciellt som man bör tänka på ur underhållssynpunkt?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Också lycklig ägare till en K1300S, dock inte hunit med mera än knappt 30 mil ännu. Har aldrig ägt denna typ av hoj tidigare, är det något speciellt som man bör tänka på ur underhållssynpunkt?

Var köpte du den?
 

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR
Grymt dött i denna tråd!!!. Borde vara fler K1300S ägare här?
Har hunnit med knappt 200 mil själv och är fortfarande helnöjd.
 

sportbike

Guest
Lånade också en och den hade det mesta.
Traction Control va kul när det var grusigt i mitten på småvägar,kändes lite konstigt att hålla fullt och känna att det faktiskt fungerar riktigt bra.
Likadant att åka på slangen med full gas,när man kommit upp en bit så saktar framhjulet ner lite,då slår den av tills man träffar backen igen,då blir det en ny luftfärd en bit.
Helskumt :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lånade också en och den hade det mesta.
Traction Control va kul när det var grusigt i mitten på småvägar,kändes lite konstigt att hålla fullt och känna att det faktiskt fungerar riktigt bra.
Likadant att åka på slangen med full gas,när man kommit upp en bit så saktar framhjulet ner lite,då slår den av tills man träffar backen igen,då blir det en ny luftfärd en bit.
Helskumt :)

Du kör väl inte och uilar på lånehojarna? Inte undra på att den är lite saggig. Du kanske tom vet varifrån repan på högerkåpan kommer ifrån :D
 

sportbike

Guest
Du kör väl inte och uilar på lånehojarna? Inte undra på att den är lite saggig. Du kanske tom vet varifrån repan på högerkåpan kommer ifrån :D

Klart som fan jag uiilar om jag får möjlighet.
Repor finns inte i min värld,det borde du förstått !
 

Jolund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Landskrona
Hoj
BMW K1600GT -12
Då var man också K1300S ägare, bytte bort min R1200R. En vit med ESA blev det.

En mycket trevlig cykel med OK drag :)
 

chaufför

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
2009 BMW K1300S
Hej alla!
Då kan jag skriva här med :D
I förrgår tog jag hem min Magmaröda-svarta K1300S.Hon har all utrustning från fabriken. VXL-asisstenten är grymt bra,det låter fräckt när det tar typ en 100dels sekund att skifta kugg.Och bekvämt,bara att peta upp foten. Jag har aldrig haft en mer imponerande mc.Vill bara ut och köra.

Då var man också K1300S ägare, bytte bort min R1200R. En vit med ESA blev det.

En mycket trevlig cykel med OK drag :)

Grattis!
Vi får träffas en dag!
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top