Tråkig ton på forumet.

Status
Ej öppen för fler svar.

j:son

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Street Triple RS -18
Hej.

Har hängt här nu en månad. Läst massor men inte precis skrivit något.

Det jag verkligen reagerar på är att det ofta är en riktigt tråkig ton. Folk blir kallade för öknamn och vissa inlägg är bara brandfacklor från forum-troll.

Finns här inga moderatorer?

Jag är själv moderator på ett stort motorforum och hade då aldrig accepterat denna tonen.
Bara för att det inte är i verkligheten så tycker jag att folk ska respektera varandra. Denna tonen hade aldrig förekommit i ett samtal utanför internet. I alla fall inte bland vuxna människor.

Det känns verkligen inte som att detta är ett forum man stannar kvar på.

Kan man hoppas på en skärpning?
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jävla gnällspikar :mad:



*ja det var sagt på skoj*
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
En vän av ordning & reda! Trevligt !:tummenupp
Det är lite som överallt på internet att man får ta allting med en hel näve! salt tyvärr. Det finns som sagt en del seriösa människor här också.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Har själv varit moderator på ett forum med 10000+ användare(pga tidsbrist avgick jag) och jag måste hålla med trådskaparen på en del punkter...attityden på denna sida är ibland skrämmande. Men måste säga att ibland bör man tänja på gränserna lite för att inte få ett allt för stelt forum.

Sen verkar mc-relaterat delen vara nått utav ett "diverse forum" många gånger... det tas upp försäkring-skyddsutrustning-mek-site-frågor där nästan dagligen.

Visserligen finns det en rapporteraknapp men ibland undrar man vart e alla mods?:confused:
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
orsaken till att det modereras så pass "dåligt" som det gör,är just av den anledningen som anges i tidigare inlägg

mycket är ironi, många interna skämt, som bara invigda fattar.
jag moderarar i "min" del av forumet eftersom jag känner 99% av folket & fattar när det är skämt eller allvar


skall man sedan in i en forumdel som man kanske inte är van att läsa i & skall försöka sig på att moderera, så får man ta & fundera på om situationen i den delen av forumet är samma som hos "oss"

är det däremot helt uppenbart att det är rasistiskt, hot eller annat som skrivs, så modereras det såklart friskt utan nåd

lite svamligt med du fattar nog vart jag vill komma
 

sportbike

Guest
Moderatorerna gör ju ett rätt så bra jobb för det mesta,man får ju inse att det finns olika personliga uppfattningar om saker och ting.
Tycker faktiskt inte att det blivit sämre,det mesta som inte rör mc finns ju faktiskt helt riktigt i OT/OT2-forumen.
Visst spårar det ur ibland,men det är bara att rapportera stötande inlägg så tas det om hand av en moderator,alla hinner ju inte läsa allt.
Det finns otroligt mycket kunskap på forumet,vilket dom flesta håller med om,och en jäkla massa trevliga människor.
Nu börjar ju säsongen strax och då blir det mer åka hoj än sura på internet.
Tycker jag :)
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Ju högre nivå man har, desto sakligare blir innehållet i trådarna. Detta gör det lättare att hitta vad man letar efter när man söker, vilket rimligtvis borde ge färre nystartade trådar om saker som redan avhandlats i överflöd.

Det finns ett OT-forum och massvis med spamtrådar men likt förbannat kladdas det som fan överallt. Interna skämt, visst det måste få förekomma men i rimliga doser...


Sen finns det massa personliga vendettor på forumet, men sånt håller jag mig ifrån. Känns alldeles för nördigt för mig.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Desto fler regler och pekpinnar, desto roligare blir det.. Precis som i vanliga livet.. Eller var det tvärtom? :va
Men sunt förnuft och lite självkritik är oftast bra.
Du har ju en bra inställning till det mesta :tummenupp och behöver därför inte regler, men det finns andra som inte är lika duktiga...
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
He-he :D

De finns typ relations-och andra communitys där det riktigt blomstrar av manifestationer av psykisk ohällsa i olika forum.

Så de lilla jag sett här inne tycker ja inte tillhör den grövsta av avvikande från normalfördelningen gällande att utmärka sig på ett dåligt sätt.

Meningen e väll å surra om sporthojar och allt runt sådant här inne, plus en del off-topic.

De finns en massa orsaker till dåligt beteende mot andra (som verkligen vill sprida skit). Typ taskig självbild-säkerhet, hävdelsebehov, avundsjuka, dålig självinsikt och olika typer av psykisk ohällsa som numera beskrivs med bokstäver m.m.

Och de finns inte EN lösning tyvärr. Ja försöker iaf bemöta ev. dåligt beteende med å få reda på vad de handlar om, å de brukar räcka, för att de slutar då.
Ja vet inte om de ens är något problem här inne?
Kanske nån som är mera drabbad??

:tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Äh nej, en moderator från ett STOOORT motor-forum tycker SH är barnsligt, bäst alla tar sig i kragen nu och blir tråkiga, humorlösa, och politiskt korrekta.

Vet inte hur gammal du är nu, men enligt min erfarenhet är det oftast tonåringar som känner behovet av att agera så överdrivet övermoget ibland, innan man lär sig att inte ta allt så allvarligt.

så ta det coolt, och ha i åtanke att folk ofta är ironiska och skämtsamma :tummenupp

edit: hahahaha, "Denna tonen hade aldrig förekommit i ett samtal utanför internet. I alla fall inte bland vuxna människor."

såg inte det föränns nu, ramla nästan av stolen av garv, har du aldrig haft ett jobb utanför svenska kyrkan eller? :rofl
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
orsaken till att det modereras så pass "dåligt" som det gör,är just av den anledningen som anges i tidigare inlägg

mycket är ironi, många interna skämt, som bara invigda fattar.
jag moderarar i "min" del av forumet eftersom jag känner 99% av folket & fattar när det är skämt eller allvar


skall man sedan in i en forumdel som man kanske inte är van att läsa i & skall försöka sig på att moderera, så får man ta & fundera på om situationen i den delen av forumet är samma som hos "oss"

är det däremot helt uppenbart att det är rasistiskt, hot eller annat som skrivs, så modereras det såklart friskt utan nåd

lite svamligt med du fattar nog vart jag vill komma

Precis vad jag tänkte skriva!:tummenupp

Visst dyker här upp en del rötägg av och till, och det har funnits folk med riktigt taskig attityd, men jag upplever ändå att det som är illa på allvar modereras bort ganska hastigt. Även sånt som inte direkt är illa utan mest bara skräpinlägg brukar försvinna innan någon betydande del av folket här fått upp ögonen för tråden i fråga (det märker man genom att det ständigt pratas om bortmodererade skräptrådar som man själv inte minns eller känner igen för fem öre:D ).

Attityden på forumet är ganska grabbig och det finns gott om internskämt som är svåra att förstå för icke invigda (och som nog kan tolkas som dåligt beteende om man inte kan skilja på lek och allvar), men om man bara tar det mesta här inne med en nypa salt och hugger tillbaka med samma grabbton så brukar man trivas ganska bra:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top