TR Anderstorp?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Whatthefuck, "Domaren granskar TR just nu", litar han inte på er, gamla ruttinerade arrangschörer!

Hon, om jag får be!

Orsaken till förseningarna av TR är flera, men den stora är att det ska vara gemensam mall till TR i år. Denna mall blev klar i helgen. De TR vi gjort fick göras om, därefter ny granskning och nu hoppas jag att det kommer ut snabbt. Anmälan på rr.se ska dessutom öppnas igen, den stängdes 1 månad innan racet.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Mycket körning till låg kostnad. = Mycket bra!!!
Sedan kan vi väll alla ha åsikter gällande vardag eller helgdag.
Det är dock så att förra året så var det träning torsdag och fredag samt kval lördag och wu samt race söndag. Vet att R1000 förarna inte var direkt jättenöjda med schemat den helgen!
Det gick 4 dagar har för mig att det kostade 3500 kr eller något liknande. Tror inte vi fick särskilt mycket mer körning än vad som utlåvas i år. Blir det lika mycket tid och 2000 billigare så tror jag att de 2000 kompenserar de flestas kosntad för att ta ledigt två dagar.

Ser fram i mot TR så man får blåsa lite mera från blåskontot!

MVH Oskar
 

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
Hon, om jag får be!

Orsaken till förseningarna av TR är flera, men den stora är att det ska vara gemensam mall till TR i år. Denna mall blev klar i helgen. De TR vi gjort fick göras om, därefter ny granskning och nu hoppas jag att det kommer ut snabbt. Anmälan på rr.se ska dessutom öppnas igen, den stängdes 1 månad innan racet.

Om gemensam mall ger likartat upplägg för alla helger tycker jag det är ett stor fall framåt! Värt att vämnta på, mindre "strul" framöver.:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vet att R1000 förarna inte var direkt jättenöjda med schemat den helgen!
Det "vi" var missnöjda med var dels det tajta schemat som gjorde att vi inte fick köra klart racet och dels att diverse Superbike-förare hade åsikter om schemat som gjorde att deras race bytte plats med vårt.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Nej, det blir det inte. Racen blir som Carry sagt. Övriga klasser får på fredagen ett pass om 45 min per klass på eftermiddagen. Mer körtid kommer du inte att få nånsin på en tävlingshelg. Rookieklasserna kvalar ett pass på 35 minuter, följt av ett race på 12 varv och ett race på 15 varv. Det detyder att med friträningen som ingår får ni nästan 3 timmars körtid på mindre än ett dygn.

va med lite ironi ;)

Jag funderar faktiskt på att köra det :) för skoj :)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Det "vi" var missnöjda med var dels det tajta schemat som gjorde att vi inte fick köra klart racet och dels att diverse Superbike-förare hade åsikter om schemat som gjorde att deras race bytte plats med vårt.

Jag jag var ju där så jag vet ju vad som hände. Nu kommer ni garanterat få 12 + 15 varv race. blir det förseningar så är det ju Aföranas (elit) som får stryka på foten.

Tycker uppplägget känns mycket bättre än förra året. Sedan hade man ju givetvis hellre kört på helgen då de närmast sörjande har större möjlighet att komma och kolla då. Men ska jag vara ärlig så har jag hellre 2000 mindre i kostnad än att få köra på helgen.
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Jag hänger inte med här riktigt , men vart ska jag anmäla mig? hittar ingenstans som det går att anmäla sig!?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Jag jag var ju där så jag vet ju vad som hände. Nu kommer ni garanterat få 12 + 15 varv race. blir det förseningar så är det ju Aföranas (elit) som får stryka på foten.

Tycker uppplägget känns mycket bättre än förra året. Sedan hade man ju givetvis hellre kört på helgen då de närmast sörjande har större möjlighet att komma och kolla då. Men ska jag vara ärlig så har jag hellre 2000 mindre i kostnad än att få köra på helgen.

Förra året på A-torp var en katastrof för oss i Rookie1000. Årets program ser skitbra ut. :banana
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Och VAR hittar du det?
Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ens ska åka då jag inte gillar nya upplägget. Kommer avvakta tills jag ser allt på papper.
//
Benny

Har inte sett det. Menar egentligen att upplägget är bättre än förra året. Friträning torsdag kväll och kval plus två race på fredan. Ska ändå jobba på helgen och så blir frun gladare att jag inte är borta ytterligare en helg. :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Vad kördes för tider förra året i Rookie 600?
Lyckas inte hitta något på Mylaps. Gillade banan bättre sist jag var där med sp men bara tränat två gången på nya hoj och inte så sugen på att åka och inte kvala in.

EDIT: Hittade nu, hade visst kvalat in som på 45:e plats med 400:an.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag jag var ju där så jag vet ju vad som hände. Nu kommer ni garanterat få 12 + 15 varv race. blir det förseningar så är det ju Aföranas (elit) som får stryka på foten.
Ger mig fan på att det kommer att vara +3 och hagla torsdag och fredag. På lördagsmorgonen är det +14 och sol :gnissla :D
 

Öjje

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Askersund
Hoj
Ingen...
Tryckfelsnisse

Tror det blivit fel i tidsschemat för lördagen? SBC Race 1 Start kl. 15:40?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Lite synd att de lagt Honda 100 som sista race båda dagarna. Vet att det var många föräldrar som var missnöjda med det förra året. En 8-10-åring är rätt slut vid den tiden. Borde inte de köra direkt efter lunch istället eller är det kanske problem med att de kör en kortare sträckning?
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Tisschema

Verkar vara fel på lördagen o SST 600, race saknas. Copy-paste funktionen verkar inte funka :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top