E-tuna (med omnejd) tråden

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Hola compaños, det kan väl inte vara så att jag är ensam i E-tuna området?

Jag hittar i varje fall ingen tråd här som tycks peka i min riktning. Flyttade till E-tuna förra året och har snart bott här i ett år nu. Min TL1000R kom med mig trots att jag inte hade kortet. Skaffade mig det relativt snart och är i år redo för att ge mig ut på gatorna på riktigt :tummenupp
Finns det fler?
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Tjenare och välkommen till stan. Härligt med fler hojåkare här i stan tyvärr så har det varit ganska så svårt att få ihop några som vill gasa lite här i stan. Så själv har man åkt mycket med strängnäsfolket hoppas det blir bättre nu i år. Själv har jag bara varit ute med motarden än i år. Hoppas man kan ta ut kawan snart och gasa lite.
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Härligt, då finns det iallafall potential för en tur eller två i sommar.... just nu kändes vintern närmare. Vad f*n hände egentligen, ett nytt vitt täcke? Jag som lämnade in cykeln häromdagen på mek. Hoppas jag inte tvingas köra hem den när det fortfarande är snö.. :)
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Håller med dig vilket jävla skit väder det har kommit in :mad:
Var ut idag och drog igång Kawan för första gången sedan den ställdes av förra höstan SATAN va härligt det var att höra det motorljudet igen :rock . Tycker vi ska försöka få igång en åkning per vecka. Vet att Strängnäsfolket brukar köra ca 2 gånger iveckan onsdagar och sen en åkning antingen lördag eller söndag. Vore kanske kul att samåka med dom någon dag i veckan riktigt coolt med många hojar som är ute samtidigt. Det är riktigt bra och trevligt folk i strängnäs som brukar åka (Åkte en hel del med dom förra sommaren).
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vi var ett gäng från blandade orter som tog en fika på Markan i Strömsholm i lördags, premiärtur för några av oss. :) Det lär bli mer åka vad det lider, Markan är THE hojfik i krokarna, och inte fasligt långt från Etuna. :)

/J
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Vi var ett gäng från blandade orter som tog en fika på Markan i Strömsholm i lördags, premiärtur för några av oss. :) Det lär bli mer åka vad det lider, Markan är THE hojfik i krokarna, och inte fasligt långt från Etuna. :)

/J

Ahaaa.... ser fram emot det, hojta till när det dagas igen ;):yoparty
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Mycket hojar ute idag! Synd att man känner sig lite trög i skallen efter gårdagen annars hade det nog blivit mer åka. Men det är ju en dag imorrn också. Förslag på stamhak/samlingspunkt här i etuna?
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Ja mycket bågar idag tyvärr i fel fil. Ingen o gasa ikapp med alls :(

Undrar de samma vart åker alla o äter korven nånstans?

/ En ganska ny e-tuna bo
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Åhåå, det är inte bara jag som är "relativt ny" i E-tuna alltså.. najjs!

Idag tog jag en sväng till o från Tuna Park; Mulade upp i 220 på E20 o kom ifatt en svart en på väg mot "city" som drog iväg :brinnerup (kom en kurva och min "tant-körning" klickade in...:hihi ) vem var det? Nån här :confused:
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Sitter i södertälje nu. Tog gamla vägen från etuna till s-tälje. Den kan jag rekommendera. Gärna etuna - björsund - stallarholmen - mariefred - stälje. Riktigt schysst hojväg! :banana
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Sitter i södertälje nu. Tog gamla vägen från etuna till s-tälje. Den kan jag rekommendera. Gärna etuna - björsund - stallarholmen - mariefred - stälje. Riktigt schysst hojväg! :banana
Mitt lokalsinne ligger på minus redan, dessutom hittar jag kasst tuna... vilken är gamla vägen?
:3freak
 

kille69a

Fånga dagen!
Gick med
5 Dec 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
-99 suzuki GSXR750
Är själv ganska ny i byn (E-tuna, bott här ett år snart), men hittar hyfsat mycket pga att jag genom mitt jobb där jag kör lastbil, och är därmed lite överallt och snurrar :)
Åkte ca 50 mil påskhelgen, saknade någon att göra sällskap med :(
Hängde på ett gäng krom slädar en dag som höll hyfsad hastighet, bättre än inget :D
Gjorde bort mig och for ner till Örebro på söndagen, och hem på natten mot måndag...helvete va kallt...fick åka med öppet visir för att se något alls ( rå dimma å elände).
Tog ett dygn att tina upp och få tillbaka värmen i kroppen kändes det som när jag väl kom hem :S
Någon som ska ut och åka nå i helgen?
Är det bara väder, så hänger jag gärna på!

/L
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Är själv ganska ny i byn (E-tuna, bott här ett år snart), men hittar hyfsat mycket pga att jag genom mitt jobb där jag kör lastbil, och är därmed lite överallt och snurrar :)
Åkte ca 50 mil påskhelgen, saknade någon att göra sällskap med :(
Hängde på ett gäng krom slädar en dag som höll hyfsad hastighet, bättre än inget :D
Gjorde bort mig och for ner till Örebro på söndagen, och hem på natten mot måndag...helvete va kallt...fick åka med öppet visir för att se något alls ( rå dimma å elände).
Tog ett dygn att tina upp och få tillbaka värmen i kroppen kändes det som när jag väl kom hem :S
Någon som ska ut och åka nå i helgen?
Är det bara väder, så hänger jag gärna på!

/L

Verkar finnas 2 trådar om eskilstuna

Såg att några ska ut idag och köra du kan ju hänga med dom vetja!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117243&page=4

Tror jag avstår är lite kallt idag sen kör ja som en kärring! (rädd för grus) :näsblod

Men de skulle va kul å åka nån annan dag eller nått, kanske dra ihop ett gäng o köra lite (hittar som en kratta med trots ja bott här i 3år)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haka på om du har möjlighet, det är bra folk - och de väntar in om någon blir efter, att köra försiktigt och med huvudet är inte något negativt. :)

/J
 

kille69a

Fånga dagen!
Gick med
5 Dec 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
-99 suzuki GSXR750
Mmm...missade det erbjudandet, men det blir väl fler åk turer :)
Ska ju bli rena sommar värmen i helgen, hyfsat läge för mc åkning då kanske!
Jag vet inte hur det funkar när man åker i grupp på mc!
Men jag antar att det fungerar lika som när man åker snö skoter i grupp, dom som åker långsammast åker först, och bestämmer tempot :)
Därmed kan alla oavsett körvana, gashäng och vett hänga på ut och åka ;)

See ya
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Någon som vill ut o ta en sväng på söndag fm om vädret är ok? Tänkte ge mig ut vid kl. 10.00 cirkus, och ett par tre timmar framåt. Jag är inte så van att åka med andra men jag skulle tippa på att jag är ganska långsam...

// M
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Jag är nog på ev beror lite på väder och om jag har en gäst här. Annars kommer jag nog vara ute lite senare på söndagen.

Ska bli 20c på lördag så det lär bli en runda då med dock med en där bak så kanske inte så kul o åka i grupp då :S
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Justerar gärna tidpunkten till söndag em. Kom igen nu för fanken!!!

// M
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top