körning på Åland - våren 2009

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Jag vill också tacka för en mycket trevlig helg.

Roliga människor, mycke hojåka och kalasväder.

Snygga bilder Fredrik.:tummenupp
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
GAH!

Fan va avis jag är... Jag hade verkligen velat vara med. Jaja... En annan gång kanske.

Bilderna gör det ju inte lättare att "förneka".

/Lucky9
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, nu har man väl landat igen i verkligheten och sitter på jobbet med regn som droppar på fönstret... Solbrännan sitter dock i hyfsat :)

Jag tänkte samla upp alla bilder och filmer för att lägga på servern. Sänd ett PM så ordnar vi något sätt att fixa det. Finns ju filutdelningstjänster på nätet (sprend t.ex.) man kan nyttja för att dumpa upp större filer (så jag kan föra över till rätt ställe). Jag hann med att ta några bilder från depån, men så värst mycket blev det inte.
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Ja, jag kan bara instämma i kören som tackar Tom och tycker synd om Mickis.

Eftersom det var jag som var "tjejputtare" förra året så vill jag förståss tycka lite synd om årets "tjejputtare"...

Okej, nu går vi över till viktigaste frågan för resten av sommaren:
Tom, skall du inte ta och boka banan på Åland snart så vi får åka lite hoj? :)
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Ja, jag kan bara instämma i kören som tackar Tom och tycker synd om Mickis.

Eftersom det var jag som var "tjejputtare" förra året så vill jag förståss tycka lite synd om årets "tjejputtare"...

Okej, nu går vi över till viktigaste frågan för resten av sommaren:
Tom, skall du inte ta och boka banan på Åland snart så vi får åka lite hoj? :)

Alltså.. allvarligt...
Det är visserligen betydligt svårare men det finns bättre och mer bestående sätt att få kvinnor på fall.... utan att ni måste slå halvt ihjäl dem. :D

Som sagt, det är minst lika synd om den personen som orsakade olyckan. Det är nästan värre att göra någon annan illa :död
Men en olycka händer så lätt...

Puss på er!

issi
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hur gick de med banan försten har vi slagit sönder den helt eller klarade vi oss från att betala extra?!

/F
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Hejsan allihop, och tack för ett trevligt läger!

Mickis vill att killen från Hisingen, som hon krokade ihop med hörde av sig till henne på följande nummer 076-5252746.
Ingen fara på taket, hon vill bara reda ut några försäkringsfrågor :)

//issi

hej vill oxå tacka alla för en dunder helg:yoparty

ja fixar så han ringer efter jobbet.
hoppas det gått bra trots allt. vi från gbg håller tummarna för dej mickis..:krama
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har du fasnat i aprilia träsket nu!?:tuttar , blev det några bra tider med nya hojjen då?

Japp, nu är jag fast. Jag var skeptisk innan jag hade provat den men efter helgen nu så är jag jättenöjd. Visst, den var inte lika smidig som KTMen men den funkade helt ok. Kul med mycket pulver :banana
Kollade aldrig några tider men jag tror inte det gick så mycket långsammare än tidigare. Tror faktiskt jag ska testa att köra någon tävling igen :)
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Alltså.. allvarligt...
Det är visserligen betydligt svårare men det finns bättre och mer bestående sätt att få kvinnor på fall.... utan att ni måste slå halvt ihjäl dem. :D

Nja, jag har HÖRT att det skall funka på andra sätt, men varför ändra på något som har funkat sedan mellanstadiet? :hihi
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur gick de med banan försten har vi slagit sönder den helt eller klarade vi oss från att betala extra?!

/F

Bortsett från bensinspillet som sanerades hyfsat, så var det några repor som vi var lite fundersamma över om de var nya eller ej vid slutinspektionen, men jag kunde inte minnas att någon klotat där under helgen, så vi enades om att det var från förra året eller påskhelgens körning. Så det bör vara OK denna gång...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom, skall du inte ta och boka banan på Åland snart så vi får åka lite hoj? :)

Jo... helst skulle det sitta fint med något mitt i sommarn, men kartingen vill ha banan till just sina fyrhjuliga don under högsäsong. Siktar dock på något i skiftet augusti/september. De ska bygga om runt banan en del för att få den tävlingsklassad och innan det arbetet sätter igång, kan fungera.


Lite bilder från depån (oredigerade och stora): http://fetsladd.se/tomk/sm/pics/Vessingsboda09-1/
 
Last edited:

Niklas_A

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 600 fighter -99, Ktm 525 -05, gsxr 600 stunthoj -02
Hej på er alla motardnissar!
Jag var och kikade lite på er när ni körde på banan i fredags, det såg mestadels riktigt bra ut även om några var lite fega på gasen tyckte jag..;) Jag hade med kameran, men eftersom jag inte var där mer än 1h så kom inte alla med i följande lill film som jag klippt ihop. Hoppas vi ses i höst igen, ni såg ut att trivas iaf!:tummenupp

Film från motardlägret på Åland 1 maj 2009
http://www.youtube.com/watch?v=Te7PHIgRp8U

Mvh Niklas A
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hej på er alla motardnissar!
Jag var och kikade lite på er när ni körde på banan i fredags, det såg mestadels riktigt bra ut även om några var lite fega på gasen tyckte jag..;) Jag hade med kameran, men eftersom jag inte var där mer än 1h så kom inte alla med i följande lill film som jag klippt ihop. Hoppas vi ses i höst igen, ni såg ut att trivas iaf!:tummenupp

Film från motardlägret på Åland 1 maj 2009
http://www.youtube.com/watch?v=b21vC2ilimM

Mvh Niklas A

Det här videoklippet har tagits bort av användaren. :va
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Niklas håller på och lägger upp den i 16:9-format istället, Youtube verkar sega lite tyvärr.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top