körning på Åland - våren 2009

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Finspång
Hoj
KTM 620 EFI -96, Gas Gas EC250 -03, BMW R1100GS -95
Finns det några krav på personlig utrustning? Måste det vara skinnställ?


(åsikter om att man e dum i huvudet om man inte kör i skinn kan tas i annan tråd lr pm :) )
 

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Finns det några krav på personlig utrustning? Måste det vara skinnställ?


(åsikter om att man e dum i huvudet om man inte kör i skinn kan tas i annan tråd lr pm :) )

Nä, det har vi inte haft tidigare, och tror inte det förändras i år. Det är ju körning på egen risk. Självbevarelsedriften brukar vara det som sätter gränsen... Någon skyddsklädsel är väl att rekommendera... Dessutom blir det inte såå höga hastigheter så att skinn har ngn större fördel.

Så det är bara att anmäla sig... :tummenupp
 

Mikey 282

Nu dokumenterat galen
Gick med
2 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Crf 450 R Super Moto 05 CRF 450 R Cross 04 XT 600 E 03 XT 660 R 09
(åsikter om att man e dum i huvudet om man inte kör i skinn kan tas i annan tråd lr pm :) )[/QUOTE]

Ehh hur menar du nu ? Vi är väl dumma i huvet hela högen lr???:huvet :huvet :yoparty :yoparty
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Finns det några krav på personlig utrustning? Måste det vara skinnställ?

Nej, inga sådana krav. Vanliga allvädersställ och lite skydd under har funkat för många. Det har hänt man åkt runt utan hjälm och i badshorts också för att testa efter skruvande :3freak Fast inte så fort dårå...

För den här typen av körning så är det mysigt att ha rejäla knäskydd och kraftiga stövlar som kan ta smällar, utöver det vanliga ryggskyddet, hjälm osv. Personliga erfarenheter av marksyning, säger så. Skönast är dock att ta det så lugnt att man håller sig på hjul(et)en, så orkar man bättre med bastu och tillhörande pilsner sedan.
 

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
tjena!

Ska anmäla mig strax till detta läger! :tummenupp

Har inte kört bana förr så måste ju modda hojen lite,
Hittade för ett tag sen en riktigt seriöst gjord guide för det som skall göras, tror de var en pdf fil. För mig det vara på några sidor. Men en husaberg på bilderna.
Någon som vet?
Eller kanske räcker man har puckar uppsamlingkärl och barkbusters? Inget metall i backen dvs.

Där stog det bland annat att man måste ha kedjestyrare. Har inte haft det när hojen har gått som motard. :rolleyes:
Blev väldigt tajt!

Skall bli riktigt kul att gasa ur gas gasen lite på bana!

MVH // Rasmus
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hej!


Jag tänkte hänga med, kommer dock inte kunna sätta upp mig på listan/betala förren nästa månad. blev lite skjärvt dena då jag precis köpt ny hoj.

Men ni kan räkna med mig!!:D
 

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Finspång
Hoj
KTM 620 EFI -96, Gas Gas EC250 -03, BMW R1100GS -95
Nej, inga sådana krav. Vanliga allvädersställ och lite skydd under har funkat för många. Det har hänt man åkt runt utan hjälm och i badshorts också för att testa efter skruvande :3freak Fast inte så fort dårå...

För den här typen av körning så är det mysigt att ha rejäla knäskydd och kraftiga stövlar som kan ta smällar, utöver det vanliga ryggskyddet, hjälm osv. Personliga erfarenheter av marksyning, säger så. Skönast är dock att ta det så lugnt att man håller sig på hjul(et)en, så orkar man bättre med bastu och tillhörande pilsner sedan.

Okej de låter ju bra :tummenupp

Måste bara fixa lite praktiska grejor som transport dit och bygga ihop hojen innan jag anmäler mej. (bygga insprut på en gammal kåtte tar längre tid än planerat :S )
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Perfekt, nu börjar det hända lite, detta ser vi fram emot enormt!!
Angåend ombyggnad, det skiljer lite mellan vad som krävs för att tävla i SM mot vad som krävs på Åland. Kolla Toms infosida om vad som krävs just på Ålandsbanan Vessingsboda!
//m
 
Last edited:

PercyB

(JJ4e)!!!
Gick med
10 Mar 2006
Ort
Strangenose!!!
Hoj
Husaberg SM RR
Om d e nån som behöver lite nya däck så pm:a!
michelin motard slicks 2500:- per uppsättning nya såklart.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ett par åländska killar hörde av sig och vill köra (hör av er angående kontaktuppgifter som banken vill ha för överföring - det är lite mer än bara IBAN och Swift som behövs - personnummer och adress till bankkontoret t.ex.).

Men vi behöver bli fler om det ska gå att genomföra.
 

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Men vi behöver bli fler om det ska gå att genomföra.
Kom igen och anmäl er!! Vi skall väl inte behöva ställa in igen...? :huvet :gråta

Se så, plocka fram kalendern nu, boka in helgen och skicka en femhundring till farbror Tom. Och se till att få med er polarna! :tummenupp
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tom. Jag är tyvärr med största sannolikhet i Libyen och jobbar då. Annars har jag mina plikter den helgen att mecka åt Ljungberg. Så min betalning får kvarstå till nästa gång.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Ser tyvärr mörkt ut för mig i år. :(

Ekonomin är inte så bra. Alls. Och tyvärr kommer ju skattepengar och lite annat senare.

Tyvärr.

Ha så kul!

Jag hör av mig om jag vinner på lotto.

/Lucky9
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top