Köpt båge idag.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Blir så här nu.
Jag försäkrar den på mig, salus ansvar, 6800:-/helår helförsäkring. Sedan får vi se vad som händer till vintern om den bytar ägare ;)
Kan heller inte ställa av den, var visst bara Folksam som hade det kvar, räckte att jag ringde och sa sporthoj så fick jag en rejäl utskällning. Jävla pack.
Länsförsäkringar reggade bara på ursprungseffekten, 40lax. Synd, hade garanterat tagit dem annars.

Snubben från Insplanet ringer upp snart igen, skulle jämföra priset på trafik och halvförsäkring med, men det troligaste är att jag väljer helförsäkring.. Skulle jag kvadda hojen är det tråkigt att sitta där utan cash...

Ang försäkring på någon annan.

Har en kompis som hade försäkringen på sin pappa. Hojen blev stulen och försäkringsbolaget begärde in alla papper. Han skickade in allt utan att tänka efter. På kvittot stod hans namn, inte hans pappa. Ingen försäkring.

Har även hört talats om ett annat fall. Killen hade hojen försäkrad på sin mamma. Han klota. Försäkringsbolaget gjorde hembesök och frågade efter mammans utr samt lite frågor typ hur växlarna var placerade. Ingen försäkring.

Det är dyrare att betala mindre för en försäkring som inte gäller än dyrare för en som gäller.

Varför chansa?

Vet inte om du läst igenom trådens sista sida, men att sätta den på morsan och sedan köra utan tillåtelses var/blev uteslutet ( kanske inte skrev det så tydligt ibörjan ).. Så de senaste siffrorna på morsan var om jag också skulle vara tillåten att köra.. :)
 
Last edited:

Invalido

Guest
Ang försäkring på någon annan.

Har en kompis som hade försäkringen på sin pappa. Hojen blev stulen och försäkringsbolaget begärde in alla papper. Han skickade in allt utan att tänka efter. På kvittot stod hans namn, inte hans pappa. Ingen försäkring.

Har även hört talats om ett annat fall. Killen hade hojen försäkrad på sin mamma. Han klota. Försäkringsbolaget gjorde hembesök och frågade efter mammans utr samt lite frågor typ hur växlarna var placerade. Ingen försäkring.

Det är dyrare att betala mindre för en försäkring som inte gäller än dyrare för en som gäller.

Varför chansa?

hörde från en kopis att Elvis lever
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
hmmm jag ska nog sluta med o hänga här på sh...särskilt när man har ett humör som jag....bli yxtokig o skita arg när folk inte fattar när man skriver eller talar om för dom vad som gäller o vad som e rätt...

hörde från en kopis att Elvis lever

Välkommen till Helsingborgsdelen av forumet. Här är vi trevliga och glada, hjälper varandra och har roligt tillsammans.

:hej
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Käften på er nu! Hojen startade på första försöket!
Något å tänka på nu då, starta upp den och låta den gå på choken 2-3min för få upp värmen, sen dra iväg när hojens varv inte gårupp å ner som den gör ibörjan.
 

Tommy.exe

Guest
Pass på! Mycket snutar ute i byn!

Jag blev stoppad, men damen var trevlig och snäll. :)

Fick åka hem å sätta på skattemärket bara...
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Ska jag tänka på, är tveksam om mitt däck är godkänt.. måste beställa hem ett så snart som möjligt! Behöver ändå ut i Påarp.. byta olja och bromsvätska hade heller inte skadat..

Träffade förresten Wivi, på andra sidan av järnvägsgatan, så vände om å körde ikapp henne :D Tyckte väl jag kände igen hennes blåa honda :D

Nä, äta lite nu så får man dra ut en sväng till sen! Hör av er om det är någon som ska ut! :D
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
:7peta Behöver du ett bakdäck pronto, har jag ett superduper Bridgestone BT 016 R 180/55-17 för 1720kr + montering. Jag kan även hjälpa dig i helgen om du vill.

0704-180228
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
No worries mate!
Sitter här efter 2h 30min tills åkande med en kopp te i handen, sällan jag dricker det men idag var det fan riktigt gott! Måste köpa något för skydda halsen..

Man dricker inte TE, man dricker KAFFE! :fyllisar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top