Någon som vet ????????

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Fin, ny Logga!
Men bilden under på Procenten... Snälla, snälla, snälla.... lägg upp den högupplöst (gärna här) så man kan tanka hem och få en vacker vägg! :tummenupp

EDIT:
Hmmm.... Funkisbokningar kanske oxå skulle vara möjliga redan nu?

Tack för berömmet med Loggan. Det är ett samarbete mellan Therese Magnusson, Judy Barta, mig själv och lite annat löst folk i styrelsen bland annat.

Den fantastiska bilden är skänkt av Anders Larsson, så han har den högupplösta versionen.
Jag kan höra med honom om vi kan göra nåt åt det där :D

:D :tummenupp
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=34
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=33 :tummenupp
...och grattis...:
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=10
...här fanns en annan bild av en långsammare förare tidigare :D

Snygg uppdatering in alles!
Mera på bloggen önskas....!

Det kommer, det kommer...
Det skulle ha funnits uppdatering där redan men tiden och inspirationen har tyvärr inte riktigt infunnit sig. Men det är på gång. :tummenupp

En annan har ju också fått vara med på bild.
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=11

Jag undrar lite vad Jens han menar med att lägga mig under rubriken HISTORIA....
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Bläää! Jag vill också vara medlem så att jag kan boka körningar!

Har två frågor nu!

1:

Jag gick med i medlemskön för ett tag sen, men när jag loggade in nu precis stod det att jag inte längre stod i kön, så jag fick ställa mig sist! Igen... Varför blev det såhär?

2:

Hur långt innan körningarna öppnar bokningen för oss som inte är medlemar?
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Bokning

Har lyckats boka en körning, dock utan att den registrerats. Efter det har det inte funkat alls, kommer bara till näst sista steget vid betalningen. Är detta relaterat till klubbens betalningsfunktion eller kan det ha att göra med att Nordeas internetbank är ur funktion? Betalar med VISA.

Medlemsnummer 10601
 

BigT

Guest
Bläää! Jag vill också vara medlem så att jag kan boka körningar!

Har två frågor nu!

1:

Jag gick med i medlemskön för ett tag sen, men när jag loggade in nu precis stod det att jag inte längre stod i kön, så jag fick ställa mig sist! Igen... Varför blev det såhär?

2:

Hur långt innan körningarna öppnar bokningen för oss som inte är medlemar?

Det kan man se här: http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=22
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Annat icke sidrelaterat problem:

Fler än jag som fick problem med att Mastercard efter ett tag ej godkände betalningar trots att summan av köpen ligger långt, långt under limit? Antar något "smart" system för att detektera misstänkta kortstöldsaffärer tyckte att det skedde för många småköp till samma konto på för kort tid eller något.

(Som tur var hade jag ytterligare ett kort (Visa) att handla loss för :fyllisar )
 

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Vad händer om man måste avboka en körning ?
Får man tillbaka hela summan då ?


Nu får ni öka med sidan :gnissla
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad händer om man måste avboka en körning ?
Får man tillbaka hela summan då ?


Nu får ni öka med sidan :gnissla

Tidigare har man fått tillbaka pengarna om någon annan tog platsen (dvs man fick släppa sin bokning som då blev tillgänglig för andra förare. Men om ingen annan tog platsen så fick du fortsatt betala, föreningen får ju inte banan billigare för att du inte dök upp.

Vet inte om det har ändrats på något sätt till i år, sidan är ju nere just nu...

Edit: Förra året gick pengarna automatiskt tillbaka till det konto man betalade från, man behövde inte göra någonting mer än att vänta, även om någon tog platsen direkt så fick man inte pengarna förrän efter evenemanget, antagligen då man ville köra alla återbetalningar från ett evenemang på en gång.
 
Last edited:

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Tidigare har man fått tillbaka pengarna om någon annan tog platsen (dvs man fick släppa sin bokning som då blev tillgänglig för andra förare. Men om ingen annan tog platsen så fick du fortsatt betala, föreningen får ju inte banan billigare för att du inte dök upp.

Vet inte om det har ändrats på något sätt till i år, sidan är ju nere just nu...



Japp det vet jag men eftersom man ska betala allt redan nu så kanske dom har ändrat på det med.


Får hoppas att sidan kommer upp snart..
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Samma regler i år. Enda skilnden är att det kostar 50 KR/poäng i avboknings avgift


Tidigare har man fått tillbaka pengarna om någon annan tog platsen (dvs man fick släppa sin bokning som då blev tillgänglig för andra förare. Men om ingen annan tog platsen så fick du fortsatt betala, föreningen får ju inte banan billigare för att du inte dök upp.

Vet inte om det har ändrats på något sätt till i år, sidan är ju nere just nu...

Edit: Förra året gick pengarna automatiskt tillbaka till det konto man betalade från, man behövde inte göra någonting mer än att vänta, även om någon tog platsen direkt så fick man inte pengarna förrän efter evenemanget, antagligen då man ville köra alla återbetalningar från ett evenemang på en gång.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tidigare har man fått tillbaka pengarna om någon annan tog platsen (dvs man fick släppa sin bokning som då blev tillgänglig för andra förare.) Men om ingen annan tog platsen så fick du fortsatt betala, föreningen får ju inte banan billigare för att du inte dök upp.

Vet inte om det har ändrats på något sätt till i år, sidan är ju nere just nu...
Samma princip i år.
Alla platser som föreningen "har" måste vara bokade innan man går till Marknadsplatsen och börjar beta av platser. Om inte "din" körning blir tagen så är du betalningsskyldig för den.
Om/när den blir tagen så kostar det dig ändå 50 kr/poäng i ombokningsavgift. Denna summa ska täcka de administrativa kostnader vi i föreningen har för ombokningar.

Det var detta jag menade när jag skrev att man skulle vara vaken på de regler som gäller vid bokning/avbokning.

Edit: gamle är på hugget idag!! :tummenupp
 

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Sidan är upp igen.

På grund av ett tekniskt fel så blev vissa bokningar betalda med inte bokade. Felet är identifierat och funktionen ska nu vara okej igen. Du som har betalt men inte kan se att du är bokad kommer snarast att få summan krediterad det kort du använde vid betalningen. Tyvärr går det inte att göra på annat sätt utan du måste boka dig igen. Mail kommer att skickas till alla som loggat in och kan vara berörda av detta.
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Obs Viktig Info

Hemsidan kommer att öppna igen.

Vi har rättat till felet. Många som har bokat och betalat kommer att återfå sina pengar på direkten.

Vänligen gå in och kontrolera vilka bokningar som ni har på er sida. Dom ni ej kan se finns inte. Alltså ni måste göra om proseduren och boka och betala igen.

Ber om ursäkt för detta.

Styrelsen Sydskanes Emse
/Percy
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Yepp, nu verkar allt fungera... :tummenupp

....bortsett från att det ej verkar gå att boka sig som funktionär på Knutstorpskörningarn (eller åtminstone står det som 0 behövda, 0 bokade), Sturupskörningarna verkar däremot ha bokbara funktionärsplatser.
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
klipt från hemsidan under fliken "kalender"

"På Knutstorp kommer vi i år att hyra in flaggvakter då intresset för att flagga dessa vardagar alltid varit lågt. Det här är ett försök att få bättre flyt på körningarna rent praktiskt."
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top