Pro Superbike 2009 biljetter?

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Vad kostar biljetterna till Pro Superbike 2009? Är det ståplatser eller sittplatser?? Känner mig nästan fånig som frågar, men frågar man inte får man ingenting veta:)
 

@ngel

Guest
Om du tittar på STCC's hemsida och "Kalender" så på respektive bana står priserna, dock inte alla såg jag :)
Det är bara för entre och inget annat. Men mellan 200 - 250 får du räkna med per vuxen och på racedagen.
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
verkar vara 200:-.

En sak jag undrar är om det körs 2 race per tillfälle.

Står ju att första racet skall vara 1-2 maj, antar att det är 2 race då?

I Superbike (världsmästerskapen alltså inte den svenska) så kör de ju 2 race per circuit.

Någon som har någon aning om hur det är?
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Nej, det är tyvärr bara ett race. Kvalet går den 1a maj, och racet den 2a.


/Benny

verkar vara 200:-.

En sak jag undrar är om det körs 2 race per tillfälle.

Står ju att första racet skall vara 1-2 maj, antar att det är 2 race då?

I Superbike (världsmästerskapen alltså inte den svenska) så kör de ju 2 race per circuit.

Någon som har någon aning om hur det är?
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Hmm, då åker jag och tittar den 2:a då. Bor 3h ifrån med bil så blir nog bara 1 tillfälle per gång som jag kommer.

Är det så på de andra racen också? Dvs 1kval sedan race dagen efter? tänkte på Karlskoga, Knutstorp osv.

Vilken tid är det de kör den 2:a maj ?

Ska boka tåg åt min dumma bror.

Vilket fall som, så ser jag verkligen fram emot att få se ett riktigt race irl för en gångs skull. Jag följer Superbike via http://www.worldsbk.com/ och får rysningar när jag ser hur grymt de kör, Ben Spies, Haga, Biaggi osv. :yoparty

Kanske inte samma klass här i Sverige men det räcker nog för att imponera på mig. :brinnerup

Kommer ihåg att jag såg en herre som körde en uhm, gul GSX-R tror jag? på Gotland ring i sommras, han slirade på bakdäcket i riktigt jäkla hög fart, skulle inte förvåna mig om han körde 200km/h när han slirade. Mäkta imponerad blev jag, speciellt då jag precis höll på att ta mitt mc-kort :D. Minns dock inte vad han hette, tror han tävlar, han har sponsor osv. Nyman något? :va

DSC_0149.jpg


DSC_0099.jpg


Rolig snubbe att se köra, även om det bara var fri åkning för allmänheten så såg man att han var i en klass för sig. :fyllisar
 
Last edited:

@ngel

Guest
Det var inte så länge sen man spikade vilka dagar och banor ... Ge dom en chans att snicka ihop det med tider osv...
All infon som du behöver veta ser du på STCC's hemsida, http://www.stcc.se
så fort man är klara med allt... Så kika förbi där ofta, så en vacker dag så står det mer info...

Highsider är också en väldans bra sida att kika på för info ;) Eller hur Rash?


Hmm, då åker jag och tittar den 2:a då. Bor 3h ifrån med bil så blir nog bara 1 tillfälle per gång som jag kommer.

Är det så på de andra racen också? Dvs 1kval sedan race dagen efter? tänkte på Karlskoga, Knutstorp osv.

Vilken tid är det de kör den 2:a maj ?

Ska boka tåg åt min dumma bror.

Vilket fall som, så ser jag verkligen fram emot att få se ett riktigt race irl för en gångs skull. Jag följer Superbike via http://www.worldsbk.com/ och får rysningar när jag ser hur grymt de kör, Ben Spies, Haga, Biaggi osv. :yoparty

Kanske inte samma klass här i Sverige men det räcker nog för att imponera på mig. :brinnerup

Kommer ihåg att jag såg en herre som körde en uhm, gul GSX-R tror jag? på Gotland ring i sommras, han slirade på bakdäcket i riktigt jäkla hög fart, skulle inte förvåna mig om han körde 200km/h när han slirade. Mäkta imponerad blev jag, speciellt då jag precis höll på att ta mitt mc-kort :D. Minns dock inte vad han hette, tror han tävlar, han har sponsor osv. Nyman något? :va

DSC_0149.jpg


DSC_0099.jpg


Rolig snubbe att se köra, även om det bara var fri åkning för allmänheten så såg man att han var i en klass för sig. :fyllisar
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Sveriges enda roadracing tidning hittar du till på highsider.se, så det stämmer bra det Anki;)

I Pro SBK kör man endast ett race per helg, alltid på lördagen. Tidschemat ser likadant ut på varje bana man kör, ännu är den inte helt officiell, men inom kort så! Kul att du fastnat för roadracing, lovar att du kommer att stå vid sidan av banan med ståfräs när Pro SBK killarna dånar förbi!=)

Som Jonas Carlsson (körde tre wildcard förra året i Pro SBK. Wildcard innebär att man inte kör full säsong utan hoppar in under vissa tävlingar) sa efter att ha kört ett träningspass med Pro Superbike killarna: "Fan, inte konstigt att de här killarna har nick så som Crazy, Mad osv, varenda en är ju Crazy och Mad"=)

Ahh, snart drar det igång!!
 

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1, Crf å CB 750
Hmm, då åker jag och tittar den 2:a då. Bor 3h ifrån med bil så blir nog bara 1 tillfälle per gång som jag kommer.

Är det så på de andra racen också? Dvs 1kval sedan race dagen efter? tänkte på Karlskoga, Knutstorp osv.

Vilken tid är det de kör den 2:a maj ?

Ska boka tåg åt min dumma bror.

Vilket fall som, så ser jag verkligen fram emot att få se ett riktigt race irl för en gångs skull. Jag följer Superbike via http://www.worldsbk.com/ och får rysningar när jag ser hur grymt de kör, Ben Spies, Haga, Biaggi osv. :yoparty

Kanske inte samma klass här i Sverige men det räcker nog för att imponera på mig. :brinnerup

Kommer ihåg att jag såg en herre som körde en uhm, gul GSX-R tror jag? på Gotland ring i sommras, han slirade på bakdäcket i riktigt jäkla hög fart, skulle inte förvåna mig om han körde 200km/h när han slirade. Mäkta imponerad blev jag, speciellt då jag precis höll på att ta mitt mc-kort :D. Minns dock inte vad han hette, tror han tävlar, han har sponsor osv. Nyman något? :va


Rolig snubbe att se köra, även om det bara var fri åkning för allmänheten så såg man att han var i en klass för sig. :fyllisar


Det är Fredrik även känd som Fighter här på forumet. Han är riktigt vass på att köra.

Han gjorde årets start i REC på Knutstorp han tog 10 placeringar innan första böj.

Tror att han har en byggtråd i Bott forumet.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hmm, då åker jag och tittar den 2:a då. Bor 3h ifrån med bil så blir nog bara 1 tillfälle per gång som jag kommer.

Är det så på de andra racen också? Dvs 1kval sedan race dagen efter? tänkte på Karlskoga, Knutstorp osv.

Vilken tid är det de kör den 2:a maj ?

Ska boka tåg åt min dumma bror.

Vilket fall som, så ser jag verkligen fram emot att få se ett riktigt race irl för en gångs skull. Jag följer Superbike via http://www.worldsbk.com/ och får rysningar när jag ser hur grymt de kör, Ben Spies, Haga, Biaggi osv. :yoparty

Kanske inte samma klass här i Sverige men det räcker nog för att imponera på mig. :brinnerup

Kommer ihåg att jag såg en herre som körde en uhm, gul GSX-R tror jag? på Gotland ring i sommras, han slirade på bakdäcket i riktigt jäkla hög fart, skulle inte förvåna mig om han körde 200km/h när han slirade. Mäkta imponerad blev jag, speciellt då jag precis höll på att ta mitt mc-kort :D. Minns dock inte vad han hette, tror han tävlar, han har sponsor osv. Nyman något? :va

Rolig snubbe att se köra, även om det bara var fri åkning för allmänheten så såg man att han var i en klass för sig. :fyllisar

Väldigt duktig på att köra :tummenupp
Kikade när Yellow75 hade sin körning förra året och han på GSXRn åkte brett och sladdade men hade han sladdat lite mindre hade det gått fortare men det var snyggt att kolla på.:Bugar

Skulle vara kul att veta om Yellow75 var snabbare än Fighter på sin GSXR. Tyckte det såg ut som Yellow åkte lite fortare.
 
Last edited:

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
Så det går alltså fortare om man håller "linjen" utan att sladda? Tråkigare att se på ju :D

Nu är det inte långt kvar till Mantorp, 40 dagar kvar! Längtar :D

Har sparat ihop en slant till ny hoj, får se om jag hinner köpa det denna sommar, har bara 50 000:- och vill gärna ha en z750, helst ny, så 30 000:- till så är det bara o slå till :D

Hoppas det blir en varm och lång sommar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top