Bikes & Babes! (Moraltanter undanbedes!)

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hahaha fan vad häftigt! Kul att de ligger ner på hojarna och växlar med näven... Jävla crazies: Bugar:Bugar

Brudarna var ju :brynad:brynad
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
hjälmar måste vara skit dyra i Thailand, det inte många som har råd :rofl:rofl

:hihi Intresset för att bära hjälm i 30 graders värme är nog ganska svalt.

Så här ser det ut när det är poliskontroll i Filippinerna. Folk stannar och väntar ifall dom inte har allt i ordning och det är nästan en minoritet som har allt helt i ordning.
Utöver hjälmkrav så ser man att mannen längs bak har flipfloppsandaler vilket inte är lagligt att köra med.
Sen har dom börjat med bullerkrav och väldigt många kör oregisterat. Högljudda ljuddämpare var ganska vanligt första gångerna jag var där men helt plötsligt från en vinter till nästa var dom helt försvunna via böter och konfiskerade ljuddämpare.

Inte ovanligt att fordonen tas i beslag av polisen ifall "förövaren" inte kan betala sina böter direkt vilket få kan i ett fattigt land. Då får dom lösa ut fordonet på stationen.
Inte heller ovanligt att poliserna främst hoppas på att bli mutade, en taxi jag åkte med tror jag i efterhand blev lurad av polisen med en falsk mätning. Han nekade först till fortkörning och jag upplevde honom som en ovanligt försiktig chaufför. Till slut gav han polisen 500peso(100kr) i handen och vi fick åka vidare.

Inte min bild men jag har själv hamnat i sådan kö när jag åkte med tricycle(sidvagns MC-taxi). Efter att jag förgäves väntat tiden att dricka en liters öl, så tog jag en promenad sista biten hem. Hopplöst att få en taxi efter kontrollen också för alla som skulle åt det hållet stod ju i kön och väntade.

Största problemet är nog ändå att folk kör utan lyse på nätterna, ibland när man kör blir man skrämt till livet av att man är på väg att köra in i arslet på en MC utan baklyse. En gång såg jag en svart motorcykel i sista sekunden svänga undan från att frontalkrocka med mig.

Bromsar är också sällan fullt fungerande, särskilt fram och trots att dom kör MC 365 dagar om året så är det ingen som förstår att frambromsen är den viktigaste bromsen.

Sen kör folk berusade, fruns kusin råkade ut för en olycka för några månader sedan, ingen vet exakt vad som hänt för det minns han inte, kanske pga alkoholen kanske pga smällen. Efter en hel natt hittades han avsvimmad på morgonen i ett dike under sin MC med svåra brännskador på främst benet.
Skulle det ha kommit regn så skulle ha ha drunknat i diket. Sen kommer nästa problem, dom har inte råd till sjukvård så lätt. Så släktingarna fick samla ihop åt honom.
Därpå följde bråk med frun och separation.
 

Bifogat

  • police.jpg
    police.jpg
    78.2 KB · Visningar: 107

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
...jag har övertalat (krävdes hundvalpsögon o darrande underläpp) min tjej att ställa upp på någon slags bikerbruds-bild framåt våren.
Så, nu återgår jag till kaffet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
...Bromsar är också sällan fullt fungerande, särskilt fram och trots att dom kör MC 365 dagar om året så är det ingen som förstår att frambromsen är den viktigaste bromsen.

Sen kör folk berusade
, fruns kusin råkade ut....
Inte för att vara den, men det kanske går att dra en eller annan parallell där?

Inte ALLTID man kunnat göra en korrekt analys av situationen när man vart råskita.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top