Kunglig glans!

Vem skall betala för festen?


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo Tjena! Så kan man oxå se på sveriges i särklass största socialbidragstagare :D

Ja, man kan. De flesta gör nog det också, drygt hälften verkar tycka kungahuset är viktigt och de har garanterat inte bättre argument i genomsnittsfallet än vad jag har.

Kungahuset är en av få grejer jag inte har en glasklar (och överlögset bäst) åsikt om. :(
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja, man kan. De flesta gör nog det också, drygt hälften verkar tycka kungahuset är viktigt och de har garanterat inte bättre argument i genomsnittsfallet än vad jag har.

Kungahuset är en av få grejer jag inte har en glasklar (och överlögset bäst) åsikt om. :(

Tycker att appanaget ska vara prestationsbundet och det ska tydligt redovisas på vilket sätt detta gynnar Stockholm, Sverige och övriga landet med deras representation för nationen.

Mer deg till Hufvudstaten= fetare appanage.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker att appanaget ska vara prestationsbundet och det ska tydligt redovisas på vilket sätt detta gynnar Stockholm, Sverige och övriga landet med deras representation för nationen.

Mer deg till Hufvudstaten= fetare appanage.

Svårt att argumentera emot i sak, men å andra sidan är det som Ankan säger. Vad fan är 100 miljoner, två rondeller i Filipstad?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Svårt att argumentera emot i sak, men å andra sidan är det som Ankan säger. Vad fan är 100 miljoner, två rondeller i Filipstad?

6-7 kr per person.
Kan jag leva med.
Det andra mest för att tysta Palestinasjalarna och GulaBlendsympatisörer.
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Anses kungahuset på fullaste allvar vara en faktor i vår turism ?
När jag kollar på resor så skiter jag fullt i sånt där, men det kanske bara är jag :rolleyes:
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Anses kungahuset på fullaste allvar vara en faktor i vår turism ?
När jag kollar på resor så skiter jag fullt i sånt där, men det kanske bara är jag :rolleyes:

Skansen, Slottsbacken same same just different.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Anses kungahuset på fullaste allvar vara en faktor i vår turism ?

Utan att känna mig allt för osäker på min sak så gissar jag att du heller inte är den som tar med dig din välfyllda plånbok med landstigningsbåt från kryssningsfartyget för att gå på "sightseeing" i olika europeiska städer...

Det här är nog närmare sanningen så jag förstår att "gamla slott" inte lockar.
[YOUTUBE-ID]FEPZ3HwOgbY[/YOUTUBE-ID]
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Utan att känna mig allt för osäker på min sak så gissar jag att du heller inte är den som tar med dig din välfyllda plånbok med landstigningsbåt från kryssningsfartyget för att gå på "sightseeing" i olika europeiska städer...

Det här är nog närmare sanningen så jag förstår att "gamla slott" inte lockar.
[YOUTUBE-ID]FEPZ3HwOgbY[/YOUTUBE-ID]

Njae, byter du ut svennebanan mot oldschool rock så visst :)
Har varit runt på lite olika slott i europa och tyckt det har varit intressant men det har varit pga historian bakom och inte pga regenterna. Men kungahusen nu och allt känns föråldrat, vet inte riktigt vad jag tycker i denna fråga.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jämnt skägg om det hör hemma här eller i kränkt-tråden, men Jokern känner sig tydligen så kränkt att hon skriver personliga julkort till Jan Scherman på TV4 eftersom hon är missnöjd med journalistiken på kanalen.


Gulligt.
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Har inte läst hela tråden, men det skulle vara så att som med kyrkan, vill du inte vara med o betala så går man ur.. vart går man ur för att slippa betala för kungahuset, dom kan stå för sina bling bling grejer själv så det så =)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top