Kunglig glans!

Vem skall betala för festen?


  • Antal röstningar
    0

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fickpengarna verkar inte räcka. Det känns ju iofs bra att han inte bara flaggar för att pengarna inte räcker för brölloppet, utan att det också behövs resurser för att bygga upp ett eget hushåll. Det är dyrt med stavmixrar!
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
jag pröjsar, det är lugnt.

har redan satt ett gäng blinda kids på att baka bullar 24-7, dessutom har jag några ölburkar hemma jag ska panta. elefantölburkar, så det blir ju lite extra pant...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur fan kan hon säga upp en advokat??:va

Med en så fin mittbena dessutom?! :confused:
Jete konstit.
Undrar om det är spänd stämning i hans, redan glömt vad han hette i efternamn, föräldrahem nu. :D
Det är väl det finaste en Djursholmare kan få göra, att få gifta sig med en Prinsessa. Så sabbar han allt med en norsk handbollssspelerska med sneda tänder och drar sin släkt och Konungariket i smutsen offentligt. :D När jag tänker på det på detta vis så är han fan min idol, fatta hur egocentrisk han måste vara! Narcissist deluxe! :yoparty

Skön måndagsmorgon han får på jobbet också.
"Tjena, läget? Haft en bra helg eller? Gjort ngt särskilt? Jaha, sabbat Madelens bröllop och gjort kungen rasande? Fett, vi var på Bauhaus och kollade nya mässingslister till sommarstugan"
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
... När jag tänker på det på detta vis så är han fan min idol, fatta hur egocentrisk han måste vara! Narcissist deluxe! :yoparty

...[/I]


Hur han är som person har jag ingen uppfattning om, men alla som hjälper till att visa vad fenomenet kungahuset går för förtjänar naturligtvis all respekt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
D När jag tänker på det på detta vis så är han fan min idol, fatta hur egocentrisk han måste vara! Narcissist deluxe! :yoparty

Narcissist de luxe... :lol:rofl

KIllen borde definitivt uteslutas ur alla fina klubbar han är med i direkct. Inklusive Samfundet.

Hur han är som person har jag ingen uppfattning om, men alla som hjälper till att visa vad fenomenet kungahuset går för förtjänar naturligtvis all respekt.

På vilket sätt har han visat vad Kungahuset går för genom att vara taskig mot stackars Madde?? Det har jag, helt ärligt, svårt att se.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...



På vilket sätt har han visat vad Kungahuset går för genom att vara taskig mot stackars Madde?? Det har jag, helt ärligt, svårt att se.

Jag hade faktiskt en edit för att förtydliga just det, men jag strök den.

Poängen är just stackars Madde, och Jonas i ärlighetens namn, ingen av dem förtjänar väl som personer vad de har tvingats gå igenom de senaste dagarna, otrohet eller inte. Att, år 2010, behöva ta hänsyn till kungahusets väl och ve när ens eget liv rasar samman känns väldigt märkligt.


Otrohet och uppbrott är tråkigt nog utan aftonhoran campandes utanför din parkering, bara för att du har haft oturen att födas in i ett kungahus.

Släpp fångarna loss, det är inte medeltiden längre, helt enkelt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag hade faktiskt en edit för att förtydliga just det, men jag strök den.

Poängen är just stackars Madde, och Jonas i ärlighetens namn, ingen av dem förtjänar väl som personer vad de har tvingats gå igenom de senaste dagarna, otrohet eller inte. Att, år 2010, behöva ta hänsyn till kungahusets väl och ve när ens eget liv rasar samman känns väldigt märkligt.


Otrohet och uppbrott är tråkigt nog utan aftonhoran campandes utanför din parkering, bara för att du har haft oturen att födas in i ett kungahus.

Släpp fångarna loss, det är inte medeltiden längre, helt enkelt.

I sak har du rätt, men detta gäller väl alla kändisar, ej endast sådana av kunglig börd eller hangarounds som Jonas. Aftonhoran hade campat hemma hos vilken kändis som helst, avgörande är inte kungligheten. Sen om de är så missnöjda med att vara kändisar kan säkert diskuteras. Madde har inte haft det val de flesta har därvidlag, men med hänsyn till hur de flesta kändisar synes se på sitt kändisskap, så tror jag inte hon normalt lider av det. Jobbigt blir det bara alldenstund publiciteten är negativ. I princip.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Avsatt monarken och sank slottet i strommen.

/tack for ordet
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Äh, jag gillar kungahuset. Det är en rätt rolig liten cirkus. Dessutom är det nog billigare än alternativen i vilket fall.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det är ju enda trösten när Sverige har en socialdemokratisk statsminster - den jäveln är i alla fall inte statchef.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Men det skulle han väl inte vara om Sverige vore en republik heller?

Jag antar att han/hon skulle vara president. Vad man kommer att välja för beteckningar på olika poster i den framtida republiken Sverige vet jag inte. Statschef skulle ju vederbörande under alla förhållanden bli.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag antar att han/hon skulle vara president. Vad man kommer att välja för beteckningar på olika poster i den framtida republiken Sverige vet jag inte. Statschef skulle ju vederbörande under alla förhållanden bli.

Jag tänker att det skulle bli som i t.ex Finland, Tyskland och Irland där premiärministern (eller motsvarande) är regeringschef men inte statschef. Parlamentarisk republik känns trots allt som det som ligger närmast till hands för ett post-monarkistiskt Sverige. Med andra ord, du skulle kunna finna små glädjeämnen även i ett framtida socialdemokratiskt styrt republikanskt Sverige!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag tänker att det skulle bli som i t.ex Finland, Tyskland och Irland där premiärministern (eller motsvarande) är regeringschef men inte statschef. Parlamentarisk republik känns trots allt som det som ligger närmast till hands för ett post-monarkistiskt Sverige. Med andra ord, du skulle kunna finna små glädjeämnen även i ett framtida socialdemokratiskt styrt republikanskt Sverige!

Jaha, det låter ju fantastiskt. Vem blir statschef då? Någon kunglighet finns ju inte längre. Och vad kommer man att kalla statscefen om inte president? Menar du att den som vinner valen i framtiden blir premiärminister (motsvarande dagens statsminister) utan att vara statschef? Hm, komplicerat, i sanning komplicerat.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top