Kunglig glans!

Vem skall betala för festen?


  • Antal röstningar
    0

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Beräknas ju kosta 25 miljoner kronor (var vad något dansk bröllop kostade), och enligt flera beräkningar så ska hela kalaset inbringa 30 miljoner kronor i form av turism och ökad handel... så det går säkert jämt ut i slutändan.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Dum poll, varken kungen eller staten betalar. Det gör skattebetalarna i båda fallen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
En liten djävla notis i tidningen kostar ju ett par tusenlappar så Vickans bröllop lär betala igen sig mångfaldigt.

Det var ju någon på typ Svensk Handel som räknat fram att bröllopet kommer sälja prylar av alla slag för upp till TVÅ MILJARDER... :skrämd

Främst souvenirer men även allt från "bröllops-målet" på hamburgerkedjorna till "bröllopsspecial" i alla magasin till "bröllops-abonnemang" och "bröllops"-erbjudandet som innebär att du får hela ditt nya kök gratis om Daniel mot förmodan säger nej.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker några andra invandrade bidragstagare kan hjälpa sina likar, somaliska föreningen kan betala? Ja det är i och för sig samma sak som staten men ändå. :gnissla
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Fördelning av kapital inom Sveriges gränser och lite extra kulor till skvallertidningar i Tyskland.

Bra steg för turismen i det nya billiga semesterlandet i norr.




FOREX säljer DKK till kursen 1,5404, EUR till kursen 11,4703.
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Dåliga alternativ i pollen. Tror säkert Tarras-Wahlberg gärna är med och sponsrar...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En liten djävla notis i tidningen kostar ju ett par tusenlappar så Vickans bröllop lär betala igen sig mångfaldigt.

Det var ju någon på typ Svensk Handel som räknat fram att bröllopet kommer sälja prylar av alla slag för upp till TVÅ MILJARDER... :skrämd

Främst souvenirer men även allt från "bröllops-målet" på hamburgerkedjorna till "bröllopsspecial" i alla magasin till "bröllops-abonnemang" och "bröllops"-erbjudandet som innebär att du får hela ditt nya kök gratis om Daniel mot förmodan säger nej.

Staten betalar och handeln får igen?

Om nu Max skulle ha ett "bröllopsmålet" så kanske jag tar ett sådant, istället för ett Hot-chipotle mål, alltså går dom +/- 0kr på det.

Det vore en annan sak om folk gick man ur huse och åt "bröllopsmiddag" på Max istället för att äta hemma.

Sen tror jag inte att folk kastar ut sina nya kök och köper nytt igen bara för att dom får köket gratis om daniel säger nej, utan det är nog möjligen så att ska man ändå köpa nytt kök kanske man väljer den (av två i övrigt helt likvärdiga handlare) som har det erbjudandet, kanske...
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
För varje gång en kvällstidning har drottningen, kungen, viktoria eller någon annan kunglighet på löpet så säljs X mera tidningar. Att dra in 25 mille extra till staten pga bröllopet i form av moms och skatter är en baggis.

Så jag bjuder gärna på min del av skatten för att täcka upp bröllopskostnaden. Det är en klart bättre investering än Saab.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Kostaden för bröllopet är antagligen väldigt liten jämfört med intäkterna som bröllopet genererar i form av turism osv. Därför ser jag hellre att skattepengar går till något som detta än till t.e.x konstfack!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det är ju knappast så att dom skulle låta bli att gifta sig om staten inte betalade. Tycker knugen ska stå för kalaset. Notan för säkerhet mm runt kalaset kommer ju garanterat hamna hos skattebetalarna endå.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
staten betalar och handeln får igen...
...
alltså går dom +/- 0kr på det.
...
...man ändå köpa nytt ...

Jag ser nog helst att både knugen och staten lägger en slant. :)

Ajdå, jag tänkte inte på att handeln har sina annonser, kampanjer och erbjudanden för sitt höga nöjes skull och inte för att det ger merförsäljning.

Nu var förvisso alla mina exempel tagna ur luften och påhittade av mig själv eftersom jag glömt bort de exempel hon nämde men om vi ändå skall använda dem så....

Ja, du kanske hade ätit på Max ändå men många skulle säkert välja Bröllopsmålet för 69kr framför ett vanligt skråvmål för 61kr.

Och ja, du någon hade kanske bytt kök ändå men även om så är fallet så finns det två andra effekter som en handlare kan uppnå:
- Man tidigarelägger inköpet = mer inköp under kundens "livstid"
- Man väljer den "dyrare" kampanjvaran framför det billiga IKEA-köket..

Sen var som sagt en stor post souvenirer av alla de slag.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Brudens far skall naturligtvis betala kalaset.

Men, dock är det ju en offentlig tillställning av svenska monarkin och svenska staten för dess medborgare. Så naturligtvis ska även staten gå in med medel.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Nä, jag omvärderar min åsikt. Swedie skall givetvis gräva lite i sporthojskistan och finansiera spektaklet, allt för att sätta hojåkning på kartan. Möjligt att ett litet joint-venture med HA kan genomföras?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Frågeställningen är egentligen "Vi" eller "Vi".

EkSaGt !

Skattedeg direkt eller skattedeg i form av knugens appanage.

Hur som helst ser jag pengarna som marknadsföring som kommer generera till mer deg i kassan för Stockolms handel och det är bara bra.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Låter bekant, på nåt sätt!:D

Tyckte väl att det luktade jordnötter.

Och när ska du för första gången bidra men något konkret i en diskussion? Du har ju inte lyckats än under dina år.
FOrtfarande läskigt att husse blivit bannad?

monkey.gif
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Först får jag stå för notan mot TPB, sen kommer man få stå för vickans bröllop...är det inte ekonomisk kris i detta land? Verkar som staten har råd att slösa där de passar dem.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top