GSX-R 750 K8 tråden

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 750 K8
okej! nej har också letat och inte hittat något. sitter ett sånt system på en hoj jag kollat på, därför skulle det va kul o se hur det ser ut. om han nu inte sa fel beteckning.

750 k8 blir bara vackrare och vackrare för varje gång man ser den. tyckte lyset va lite sådär i början, men när man såg den live. fyfan vilken hoj!
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Då va premiären avklarad, fan va skön gixxer 08:an e! Dessvärre börja det regna men fan gjorde de när smilgroparna va uppe vid öronen :yoparty
 

Bosaren

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Örebro
Hoj
GSX-R 750 K8
själv passade jag på i eftermiddags att rugga hjulen mot lite torr å 10 gradig asfalt, fy fasen vilket skjut det va i hojen, man fick hålla i sig lite vid 8k varv :tummenupp

Nu är det bara å invänta den slappa kommunen som ska sopa gatorna rena från grus så man kan åka på riktigt!
 

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 750 K8
Äntligen Gixxer ägare!

Nu är man själv Gixxer ägare! Det var ett yoshimura r55 som satt på hojen. Vet inte vad han fick k72 ifrån :S Nu är det bara torra/grusfria vägar och kortet som fattas :)
 

Bifogat

  • P1000804 liten.jpg
    P1000804 liten.jpg
    238.9 KB · Visningar: 150

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Nu är man själv Gixxer ägare! Det var ett yoshimura r55 som satt på hojen. Vet inte vad han fick k72 ifrån :S Nu är det bara torra/grusfria vägar och kortet som fattas :)

Con gratz till en grymm hoj! Va ute en sväng idag å dåna runt i lilla Skövde. Så sjukt acc så man nästan blir blöt i brallan.

Läst dock självrisken på hojen. 25 000 i sj risk om nån snor den!!! Helt hutlöst, detta via Suzuki märkesförsäkring som går genom LF. Vart kommer ni/har ni eran försäkrad å är det nån som har lägre självrisk? Betalar dock bara 7600 i hel första året.
 

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 750 K8
Tack !

Kan Tipsa om ett bra reportage i nya bike!

Gixxer 750 k8 mot Ducati 848 på Gotland ring.

Jag kommer nog ha den på Suzukis märkesförsäkring! har kollat runt och inte fått i närheten av den premiern hos någon annan. självrisken får man väl ta ifall man klantar sig. Vid trafikförsäkring låg den på 4,000:-. Gäller att låsa hojen rejält!
 
Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Nu är man själv Gixxer ägare! Det var ett yoshimura r55 som satt på hojen. Vet inte vad han fick k72 ifrån :S Nu är det bara torra/grusfria vägar och kortet som fattas :)

Grattis snygg .... :tummenupp

Men bara så du vet är det den långsammare versionen... blåvita är snabbare... ::banana :banana :yoparty
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Tack !

Kan Tipsa om ett bra reportage i nya bike!

Gixxer 750 k8 mot Ducati 848 på Gotland ring.

Jag kommer nog ha den på Suzukis märkesförsäkring! har kollat runt och inte fått i närheten av den premiern hos någon annan. självrisken får man väl ta ifall man klantar sig. Vid trafikförsäkring låg den på 4,000:-. Gäller att låsa hojen rejält!

Jo d e sant, men oavsett hur mkt man låser och försvårar det så vill dom sno hojen gör dom det. Men ja läste åxå att om man har GPS spårsystem så får man halverad självrisk, mend e måste vara godkännt och monterat på märkesverkstad. Men med en GPS så e d ju bara å åka efter med sitt eget entourage å "ta" tillbaka den :machinegu
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men ser inte K8:an lite gay ut jämfört med K7? :tungan

Skämt åsido, eftersom k7-tråden är stendöd passar jag på att höra här angående försäkringen.

Har inte ställt på min ännu men det överlägset billigaste jag hittat är ca 14500kr(Folksam) för halvförsäkring/helår, ej avställningsbar. Avställningsbar kostade det ca 18000kr. Självriskerna har jag ingen riktig koll på.

Bor centralt i Gbg, är 32år och har en massa skadefria år. Jag tycker det känns som om folk kommer undan mycket billigare än så i många fall så jag är lite besviken.

Vad betalar ni, var bor ni och hur gamla är ni? (Fast ni kanske alla har gratis vagnskada nu?)
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Nu är man själv Gixxer ägare! Det var ett yoshimura r55 som satt på hojen. Vet inte vad han fick k72 ifrån :S Nu är det bara torra/grusfria vägar och kortet som fattas :)

Grattis till hojen, kanonsnygg! Väntar själv på ett R55-system, men utan carbon. Kommer om tre veckor.

Läst dock självrisken på hojen. 25 000 i sj risk om nån snor den!!! Helt hutlöst, detta via Suzuki märkesförsäkring som går genom LF. Vart kommer ni/har ni eran försäkrad å är det nån som har lägre självrisk? Betalar dock bara 7600 i hel första året.

Har valt SMC-försäkringen som ju också har en stöldsjälvrisk på 25 tkr (vansinnigt, om du frågar mig). Har vagnskada från Suzuki i år (självrisk 25 tkr + moms!), så jag tecknar en halvförsäkring. Den kostar mig drygt 4626 kr jämfört med Suzukis märkesförsäkring som skulle kosta 5680 kr. Helförsäkringen är däremot billigare i märkesförsäkringen jämfört med SMC, 7326 jämfört med 8337 kr.

Verkar svårt att få en vettig självrisk utan att betala hutlösa premier. Närmast är väl Folksams 35-årsförsäkring för oss som blivit lite äldre... Den skulle kosta mig 5356 halv och 9252 hel, och då är självrisken 12 tkr. Främsta anledningen till att jag inte valde den är att SMC-försäkringen har ett erbjudande om 50% rabatt i tre år på andra hojen, så det blir i praktiken mycket billigare för familjen totalt sett.
Det blir till att stoppa pengar i byrålådan istället, ifall något händer...
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Men ser inte K8:an lite gay ut jämfört med K7? :tungan

Skämt åsido, eftersom k7-tråden är stendöd passar jag på att höra här angående försäkringen.

Har inte ställt på min ännu men det överlägset billigaste jag hittat är ca 14500kr(Folksam) för halvförsäkring/helår, ej avställningsbar. Avställningsbar kostade det ca 18000kr. Självriskerna har jag ingen riktig koll på.

Bor centralt i Gbg, är 32år och har en massa skadefria år. Jag tycker det känns som om folk kommer undan mycket billigare än så i många fall så jag är lite besviken.

Vad betalar ni, var bor ni och hur gamla är ni? (Fast ni kanske alla har gratis vagnskada nu?)

27 i år. kort sen -06, 7611/år vagnskada gratis. 12 200 år 2. Idioti självrisk vid stöld men bra premie. Sätter man på en spårsändare blir det 12 500:- i sj risk. Suzuki Märkesförsäkring.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
27 i år. kort sen -06, 7611/år vagnskada gratis. 12 200 år 2. Idioti självrisk vid stöld men bra premie. Sätter man på en spårsändare blir det 12 500:- i sj risk. Suzuki Märkesförsäkring.

Så din halvförsäkring kostar alltså 7611 per år. Att det ska vara dubbelt så dyrt att bo i Gbg :rolleyes: Kan du ställa av den då också?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Så din halvförsäkring kostar alltså 7611 per år. Att det ska vara dubbelt så dyrt att bo i Gbg :rolleyes: Kan du ställa av den då också?

Att självrisken är hög/dyr för vagnskadan kan jag köpa/förstå men stölden kan jag inte påverka så mycket. Låsa den och förvara den i garage, mycket mer går inte. (Även om jag vill bädda åt den i sängen, men det vill inte frugan). Av den anledningen blir det inte sukkas märkesförsäkring. Kör halv på folksam, 35+, 3000:- självrisk på stöld. Pris 11.500:- året.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Så din halvförsäkring kostar alltså 7611 per år. Att det ska vara dubbelt så dyrt att bo i Gbg :rolleyes: Kan du ställa av den då också?

Nej, kan inte ställa av den dessvärre, men ja kommer ändå undan billigare hos Suzuki. Nästa vecka sätts ett GPS system på, å den fuckern som tar den då kommer inte få roligt. :machinegu


EDIT: Nu va baken rensad åxå. Använde mig av 2 små möbelvinkeljärn till Reg skylten. Funka perfekt. 12,90 på Biltema :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top