GSX-R 750 K8 tråden

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Grattis!!
när du har satt på R-55:an så kommer din hoj bli exakt lika som min:tummenupp fast jag funderar på att göra hål i kåpan så att puckarna sitter lika på båda sidorna

Vilken bra smak du har! :Bugar

Men hål i kåpan, det vet jag inte om det är värt. Man tänker inte så mycket på skillnaden. Har gått runt cykeln, funderat och hm:at, men det får nog vara som det är för min del.

Tänkte sätta på oranga fälgstripes, de ligger på köksbordet just nu. Blir vi ännu mer lika då, eller kan jag få sticka ut lite?
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Vilken bra smak du har! :Bugar

Men hål i kåpan, det vet jag inte om det är värt. Man tänker inte så mycket på skillnaden. Har gått runt cykeln, funderat och hm:at, men det får nog vara som det är för min del.

Tänkte sätta på oranga fälgstripes, de ligger på köksbordet just nu. Blir vi ännu mer lika då, eller kan jag få sticka ut lite?

Vad ska man säga, vi har exakt samma smak när det gäller hojar:tummenupp
 

Bifogat

  • efter.JPG
    efter.JPG
    155.3 KB · Visningar: 169

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fråga får man, och svaret är ja den kommer från AVA

Misstänkte det kunde vara den. Stod inne när jag var där och klämde på hojar.
Fan, undrar om det inte var den jag råkade spräcka ramen på när jag provsatt, men det blev säkert snyggt lagat ;)
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Misstänkte det kunde vara den. Stod inne när jag var där och klämde på hojar.
Fan, undrar om det inte var den jag råkade spräcka ramen på när jag provsatt, men det blev säkert snyggt lagat ;)

Ja ja det va inte så farligt det va värre när Colossus hade varit där, då fick dom tvätta med sprit efter hans ollning:mad:
 
Last edited:

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Misstänkte det kunde vara den. Stod inne när jag var där och klämde på hojar.
Fan, undrar om det inte var den jag råkade spräcka ramen på när jag provsatt, men det blev säkert snyggt lagat ;)

Ja ja det va inte så farligt det va värre när Colossus hade varit där, då fick dom tvätta med sprit efter hans ollning:mad:

Det kommer aldrig att gå bort ....... :)


Colossus

:rofl fan garvar så gipsväggarna hemma vibrerar :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hoppas du inte får en otäck könis av den där ollningen :S
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag har köpt ett tankskydd, men jag har inte vågat sätta på det. Det ska ju helst vara varmt enligt instruktionen och jag har bara runt 10 gr i garaget. Frågan är om det räcker att det är varmt just när man fäster det? I så fall kanske kan jag värma tanken och tankskyddet lite med hårblåsen så att det fäster ordentligt. Eller måste det vara varmt en tid, typ några timmar, medan limmet torkar? Tacksam för tips. Vill ju inte att det ska släppa här och där.

h_ÅK_an: Är det ett Stompgrip du har satt på? Är det bra? Har funderat på något liknande, både för greppet och för att skydda lacken.
 
Last edited:

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Jag har köpt ett tankskydd, men jag har inte vågat sätta på det. Det ska ju helst vara varmt enligt instruktionen och jag har bara runt 10 gr i garaget. Frågan är om det räcker att det är varmt just när man fäster det? I så fall kanske kan jag värma tanken och tankskyddet lite med hårblåsen så att det fäster ordentligt. Eller måste det vara varmt en tid, typ några timmar, medan limmet torkar? Tacksam för tips. Vill ju inte att det ska släppa här och där.

h_ÅK_an: Är det ett Stompgrip du har satt på? Är det bra? Har funderat på något liknande, både för greppet och för att skydda lacken.

Japp det är ett Stompgrip som är monterat, jag har inte hunnit prova, men det känns som det blir riktigt bra grepp, och det skyddar lacken riktigt bra åxo

Lite bonus på köpet:
Det blir väldigt obehagligt för Colossus om han skulle göra något dumt en gång till:D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Är det ett Stompgrip du har satt på? Är det bra? Har funderat på något liknande, både för greppet och för att skydda lacken.
750:n är så smal att man får bra grepp och kan knipa åt så man sitter still i inbromsningar om man har kläder med skinn vid knäna. Jag bytte ställ förra året och fick kevlarstretch precis där knäna ligger an mot hojen och for runt som en vante i inbromsningar och när jag skulle hänga av, så jag monterade stompisar och nu tror jag aldrig jag vill vara utan. Järngrepp om hojen helt enkelt. :tummenupp
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
750:n är så smal att man får bra grepp och kan knipa åt så man sitter still i inbromsningar om man har kläder med skinn vid knäna. Jag bytte ställ förra året och fick kevlarstretch precis där knäna ligger an mot hojen och for runt som en vante i inbromsningar och när jag skulle hänga av, så jag monterade stompisar och nu tror jag aldrig jag vill vara utan. Järngrepp om hojen helt enkelt. :tummenupp

Tack Yasha för en bra beskrivning. Då tror jag att jag helt enkelt känner efter och om jag vill ha bättre grepp så verkar stompgrip vara ett bra alternativ.

Ingen som har några tips om montering av tankskydd? Har sökt i forumet och det finns en oändlig mängd trådar om hur man tar bort dem (och klistret), men jag hittar inget om montering...
Det kanske inte är en fråga för detta modellspecifika forum, men jag känner mig liksom hemma här... :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
(är väl egentligen bara avis,men jag har iaf NYAST färg på min 99:a....)

Den kommer bara smeta :fakta :krama

Ingen som har några tips om montering av tankskydd?

Klibba dit klibban, mycket svårare är det inte. Klart det kan vara vettigt att föna den varm, (hårfön/värmepuffra) innan om den känns stel, eller att det är lite svalt i garaget och den blir omedgörlig av den anledningen. Men annars, klibba på den...
 
Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Klibba dit klibban, mycket svårare är det inte. Klart det kan vara vettigt att föna den varm, (hårfön/värmepuffra) innan om den känns stel, eller att det är lite svalt i garaget och den blir omedgörlig av den anledningen. Men annars, klibba på den...

Monteringen är lätt om man nu inte råkar sätta den snett..?
Min förra tankpad,Ja det heter så.Satt perfekt fast redan från början,Den togs bort när det skulle lackas om,kan ta reda på fabrikat om du vill ? kommer ihåg att det var om jag inte minns fel 10 års garanti på den,Den kostade visserligen typ 350.

Jag har redan köpt en tankPAD från suzuki, så jag hoppas kvaliteten är ok. Men tack ändå. Jag kanske återkommer till frågan ifall den här går åt skogen...

Anledningen att jag frågar om monteringen är att jag har två mindre lyckade monteringar bakom mig, eller gubben står väl för den ena... Ena gången var det antagligen för kallt så paden släppte. Andra gången satte jag den över en "knix" på tanken så den släppte lite under knixen. Den här gången vill jag verkligen att det ska bli riktigt bra.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Grattis f..n vad kul med din nya hoj..... :tummenupp

Gay med 750 det tror jag inte . Den räcker säkert till att köra ifrån dig...:arsele :yoparty

Colossus

Tack :D Känns bra att va gixxerägare -igen :banana

Hmm...hörde jag en utmaning mellan raderna?? :D Bring it on säger jag bara...:sissy :2cool
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top