GSX-R 750 K8 tråden

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Börja med att byta till stålomspunnet om det inte är gjort och flytta ut greppet en eller två positioner. Det hjälpte mig en hel del. Det är populärt i staterna vad gäller racing att byta till Brembo pump. Vi har ju Acke Rising med ISR som inte behöver bli dyrare.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hilfe samlade expertis.

Jag var och skulle hämta en K9 gixxer 750 idag (600 mil, i nyskick) - och den går som den skall, men vid provkörning så upptäckte jag ett mysko visselljud runt 5-6000 rpm vid last.

Det lät nästan exakt som när en turbo börjar spoola upp, men sådan tur hade man ju inte att det satt stressfläkt på'n. :hihi Man kunde "styra" ljudet lite med gasrullen med, så det luktar vaakumrelaterat...

Vi plockade av tanken och sneglade runt luftboxen efter lösa slangar, men allt såg rätt ut.


Det blir affär på hojen bara det här blir utrett, det var en pärla förutom detta.

/J
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Så nu har man varit i garaget och preppat inför säsongen
bakdrev 47
bakdrev47.jpg
framdrev 16
framdrev16.jpg
Speedohealer
speedohealer.jpg
R1 gasrulle
throttles.jpg
Och en racebuss
SHrace.jpg

Allt är på plats så nu är det dags för bättre väder.
 
Last edited:

Ozzy123

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Falköping
Hoj
suzuki gsx-r 750 08
Kåpor och delar k8

tjena alla gixxer ägare:) tänkte prova göra ett inlägg! lite osäker på hur man gör men! jag har en heldel kåpor och lite annat smått o gott till gsxr 750 k8 liggandes! så är det någon som är intresserad kan ni gärna skriva till mig!

kör hårt!!
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
God eftermiddag! Lever fortfarande 750-klubben? Får hem min K8 på torsdag nästa vecka, superladdad! :D
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Hilfe samlade expertis.

Jag var och skulle hämta en K9 gixxer 750 idag (600 mil, i nyskick) - och den går som den skall, men vid provkörning så upptäckte jag ett mysko visselljud runt 5-6000 rpm vid last.

Det lät nästan exakt som när en turbo börjar spoola upp, men sådan tur hade man ju inte att det satt stressfläkt på'n. :hihi Man kunde "styra" ljudet lite med gasrullen med, så det luktar vaakumrelaterat...

Vi plockade av tanken och sneglade runt luftboxen efter lösa slangar, men allt såg rätt ut.


Det blir affär på hojen bara det här blir utrett, det var en pärla förutom detta.

/J



Nu blir det årets trådlyft men jag har exakt samma visselljud under hård belastning runt 4000-6000 varv.

Jag har en 750 K8

Någon som har något tips vart man ska börja leta?

Tack på förhand!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu blir det årets trådlyft men jag har exakt samma visselljud under hård belastning runt 4000-6000 varv.

Jag har en 750 K8

Någon som har något tips vart man ska börja leta?

Tack på förhand!

:D

Min lät så från dag 1, och gick utan problem 3000 mil, många jag kört har samma ljud.
Det är en feature på den här hojen helt enkelt.

/J
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Har en 750 2009:a, svensksåld i blått/vitt. Enligt OEM - vilken färg har framskärmen? Blå eller svart? Blir inte klok efter att ha Googlat sedan åtta i morse.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Tusen tack för skyndsamt svar - och vilken bra sida!

En sista, tämligen dum, fråga - hur kan du vara säker på att den ska vara blå och ej till exempel svart? Sidan visar fyra olika färger för "K9" (2009 års modell)? :va :confused:

Den treställiga benämningen sist tex CRU är färg på hela hojen i det fallet svart hoj(som jag hade)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
En annan fråga, el-behäftad: vänster blinker fram fungerar ej, förmodligen behöver jag byta lampan. Dock, bakre vänster blinker fungerar men blinkar jättesnabbt - hur åtgärdar jag detta på lämpligt vis? Vad kan det bero på?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Genom att blinka för fort meddelar hojens superduper AI-elektronik att någon blinkers är trasig. Tyvärr är den bara i beta-stadiet så du lär manuellt kika efter med dina ögon vilken lampa det är som är trasig.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Genom att blinka för fort meddelar hojens superduper AI-elektronik att någon blinkers är trasig. Tyvärr är den bara i beta-stadiet så du lär manuellt kika efter med dina ögon vilken lampa det är som är trasig.

Grymt, stort tack! :)

Så om jag tolkar dig rätt, givet att vänster blinker fram inte fungerar samtidigt som vänster blinker bak blinkar snabbt, så genom att byta ut vänster blinker fram bör funktion och "normal" hastighet återgå till det vanliga? Jag behöver således inte göra någonting med vänster blinker bak?
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hallå,

Är det inte medlemmar som flashat sin GSXR 750 och kan uttala sig om det?

Mvh M
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top