GSX-R 750 K8 tråden

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Jag hade tagit 1000 ifall det inte skiljer sig så mycket försäkringmässigt. men har ingen aning hur mycket det skiljer sig i priset när man köper dem. Men istället för att köpa en 750 slänga ett helsystem, pc3, kn-filter mappa och justera inställningarna så köper man en 1000cc. för undrar alltid hur det är att ha mer effekt eller strävar att förbättra den.
Och allt det där ger inte den effekt ökningen ändå som det är mellan 750 gentemot 1000

Effekt är inte allt. Rakt fram, JA 1000cc vinner. Kurviga vägar/banåkning så vinner 750cc.

Se tidigare inklägg där BIKE? gjorde test och kom fram till att 750 va bättre. Men vissa behöver mer penisförlängare än andra :hihi
Men som sagt, försäkringsmässig ingen skillnad via Suzuki märkesförsäkring iaf.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag har letat efter en gixxer 750 k8-tråd, och här kom det en som på beställning! :tummenupp

Har köpt en svart-orang för ett par veckor sedan. Hittills har jag hunnit rensa bakändan och monterat krasch- o svingpuckar (ValterMoto). Jag väntar nu på slipon (Yoshi R-55) och lite andra grejer som jag beställt.

Om det ändå vore vår snart...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Effekt är inte allt. Rakt fram, JA 1000cc vinner. Kurviga vägar/banåkning så vinner 750cc.

Se tidigare inklägg där BIKE? gjorde test och kom fram till att 750 va bättre. Men vissa behöver mer penisförlängare än andra :hihi
Men som sagt, försäkringsmässig ingen skillnad via Suzuki märkesförsäkring iaf.


Och hur många har den förmågan eller skillsen att köra så pass bra att de kommer få till de tiderna som de lyckats få på testerna 1000 vs 750. Finns folk som kör bättre på vissa banor med 600:an än 1000 så varför köper ni inte 600 direkt eller handlar det om att bevisa att man har medel liten penis:arsele

Läste det i några tidigare inlägg så jag är väl medveten om bikes test det jag skrev var bara lite funderingar som kanske hjälper nån eftersom det är väldigt vanligt med att man ändå sätter igång och börjar byta till eftermarknads delar/lull lull och trim! så varför inte köra på en 1000cc direkt ifall det inte skiljer nåt försäkrings mässigt ändå.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Visst det köper jag, men hur mycket skiljer det sig? och märker ens en amatör som kör mesta dels på gata av den skillnaden?

Ibland räcker det med att man gillar tanken. Är själv en av dem. :hihi

edit: Maken har en gixxer 1000 - ska bli askul att jämföra om bara säsongen kommer igång någon gång.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ibland räcker det med att man gillar tanken. Är själv en av dem. :hihi

edit: Maken har en gixxer 1000 - ska bli askul att jämföra om bara säsongen kommer igång någon gång.

Just därför! får man några bra tankeställare så räcker den tanken också långt:tummenupp

Samma årsmodell?
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Och hur många har den förmågan eller skillsen att köra så pass bra att de kommer få till de tiderna som de lyckats få på testerna 1000 vs 750. Finns folk som kör bättre på vissa banor med 600:an än 1000 så varför köper ni inte 600 direkt eller handlar det om att bevisa att man har medel liten penis:arsele

Läste det i några tidigare inlägg så jag är väl medveten om bikes test det jag skrev var bara lite funderingar som kanske hjälper nån eftersom det är väldigt vanligt med att man ändå sätter igång och börjar byta till eftermarknads delar/lull lull och trim! så varför inte köra på en 1000cc direkt ifall det inte skiljer nåt försäkrings mässigt ändå.


:hihi Nä den e kort å smal. Funderade faktiskt på 1000cc -08 men va så sjukt nöjd me -96:an ja hade så därav. Men det där me å trimma, helt rätt, gå på 1000 direkt då, ingen ide tycker ja iaf att trimma me helsystem mm för 5-10 hk mer eller va d nu blir.

Catherine, grymmt snygg färg! Blir kalas bra me Yoshi R55, gött ljud som fan. Har ett på ja me, ska rensa baken nån da när hållaren kommer och även kraschpuckar. har du en bild på hur det blir med dom du beställde och vad kosta dom? Vore kanon om du fick upp bild för det e sparsamt med sådana på webben va ja sett.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Catherine, grymmt snygg färg! Blir kalas bra me Yoshi R55, gött ljud som fan. Har ett på ja me, ska rensa baken nån da när hållaren kommer och även kraschpuckar. har du en bild på hur det blir med dom du beställde och vad kosta dom? Vore kanon om du fick upp bild för det e sparsamt med sådana på webben va ja sett.

Kul med R55:an, har ju inte hört den själv än - däremot fick jag ju iaf se hur det ser ut - på din! :tummenupp

Här är några bilder. Bakändan blir sååååå mycket snyggare utan den stora "läppen" där bak. Kraschpuckarna sitter på lite olika ställen på höger o vänster sida. Monteringen på vänster sida var lite bökig, var tvungen att ta av kåpan. Första gången för mig, så det var lite spännande... Men allt höll och pucken är på plats. :)

Jag betalade 1300 totalt för skylthållare, skyltbelysning och rampuckar. Fick lite rabatt mot ordinarie pris eftersom jag beställde samtidigt som jag köpte hojen.
 

Bifogat

  • Gixxer001.jpg
    Gixxer001.jpg
    75.2 KB · Visningar: 152
  • Gixxer002.jpg
    Gixxer002.jpg
    72.1 KB · Visningar: 140
  • Gixxer003.jpg
    Gixxer003.jpg
    61.7 KB · Visningar: 123

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Jag har letat efter en gixxer 750 k8-tråd, och här kom det en som på beställning! :tummenupp

Har köpt en svart-orang för ett par veckor sedan. Hittills har jag hunnit rensa bakändan och monterat krasch- o svingpuckar (ValterMoto). Jag väntar nu på slipon (Yoshi R-55) och lite andra grejer som jag beställt.

Om det ändå vore vår snart...

Var köpte du svingpuckarna?.har kollat lite men inte hittat nåt intressant.
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Jag har letat efter en gixxer 750 k8-tråd, och här kom det en som på beställning! :tummenupp

Har köpt en svart-orang för ett par veckor sedan. Hittills har jag hunnit rensa bakändan och monterat krasch- o svingpuckar (ValterMoto). Jag väntar nu på slipon (Yoshi R-55) och lite andra grejer som jag beställt.

Om det ändå vore vår snart...

Vart har du beställt dina grejer på någon webb site ??

En annan rolig grej jag hade oxå en Suzuki Sv1000s som jag lämnade in i inbyte..

// colossus
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Vart har du beställt dina grejer på någon webb site ??

En annan rolig grej jag hade oxå en Suzuki Sv1000s som jag lämnade in i inbyte..

// colossus

Beställt via en handlare som jag skrev ovan.

J, kul med SV:n... Det är en riktigt rolig hoj. Även om jag ser fram emot gixxern så kommer jag att sakna ljudet från twinnen med Devil-slipon... GRYMT ljud! (Någon som vill köpa? Någon?)

Såg i ditt garage att du köpt en blåvit från DinMC. Jag ringde på den, men ville hellre ha en svart/orange. Bra hojval, hur som helst. :tummenupp
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Beställt via en handlare som jag skrev ovan.

J, kul med SV:n... Det är en riktigt rolig hoj. Även om jag ser fram emot gixxern så kommer jag att sakna ljudet från twinnen med Devil-slipon... GRYMT ljud! (Någon som vill köpa? Någon?)

Såg i ditt garage att du köpt en blåvit från DinMC. Jag ringde på den, men ville hellre ha en svart/orange. Bra hojval, hur som helst. :tummenupp

Du vet att den blå/vita är den snabbaste varienten :)
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Kul med R55:an, har ju inte hört den själv än - däremot fick jag ju iaf se hur det ser ut - på din! :tummenupp

Här är några bilder. Bakändan blir sååååå mycket snyggare utan den stora "läppen" där bak. Kraschpuckarna sitter på lite olika ställen på höger o vänster sida. Monteringen på vänster sida var lite bökig, var tvungen att ta av kåpan. Första gången för mig, så det var lite spännande... Men allt höll och pucken är på plats. :)

Jag betalade 1300 totalt för skylthållare, skyltbelysning och rampuckar. Fick lite rabatt mot ordinarie pris eftersom jag beställde samtidigt som jag köpte hojen.

Riktigt schysst me rensad bak. Hållaren hoppas ja att den kommer i veckan så får man sätta på den så snart ja hinner. Puckarna smälter ju in riktigt bra, väntar dock nog till suzuki kommer me orginal så ja får se hur dom ser ut ,annars får d nog bli dom du har. R55 slipon blir schysst ljud, har dock inte lyssnat på orginalet men du får väl ge ett betyg när du fått på din.
 

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
Jag har letat efter en gixxer 750 k8-tråd, och här kom det en som på beställning! :tummenupp

Har köpt en svart-orang för ett par veckor sedan. Hittills har jag hunnit rensa bakändan och monterat krasch- o svingpuckar (ValterMoto). Jag väntar nu på slipon (Yoshi R-55) och lite andra grejer som jag beställt.

Om det ändå vore vår snart...

Grattis!!
när du har satt på R-55:an så kommer din hoj bli exakt lika som min:tummenupp fast jag funderar på att göra hål i kåpan så att puckarna sitter lika på båda sidorna
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top