Sidan 14 av 18 FörstaFörsta ... 89101112131415161718 SistaSista
Resultat 261 till 280 av 352
  1. #261
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av R2 Visa inlägg
    Har du en bild på hur den ser ut idag? blir lite osäker när jag tittar igenom tråden.
    Har möjliget att lägga upp lite bilder imorgon där jag kan visa hur jag tänkte.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  2. #262
    Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Lite överallt
    Hoj
    HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99
    Inlägg
    14 555
    Morgon

  3. #263
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Försöker med bilder förklara hur jag vill göra.

    Bild 1 visar hur det ser ut för tillfället när jag provkört, väldigt provisoriskt för att det inte skall stänka.

    Bild 2 visar hur det ser ut när luftburken är monterad. Jag har tänkt att min skyddskåpa skall ha samma fästpunkter och den bakre delens form.

    Bild 3. Det målade ska representera skyddskåpan.. Det orangea är den yta som är plan från kamerans hålls sett. Den röda delen skall föreställa den yta som är plan bakifrån sett (och följer till viss del luftburkens former). På den röda ytan är gummiflärpen fäst som ska skydda mot stänk på den del mellan den orörliga kåpan och den rörliga svingen. De svarta/gråa små ringarna är befintliga fästpinkter man kan utnyttja.

    Jag tror det blir enklast att först göra moteller i papp som tejpas på plats, sedan när dessa har rätt form trär jag in dessa i någon form av plast och sedan lägger jag glasfibermattorna utanpå detta. Så länge inte pappen bygger på för mycket i tjocklek borde väl detta vara enklaste sättet?

    Bild 4 visar ungefär var jag tänkt mig att kåpan skall sitta för att skydda mot stänk frammifrån. Den orangea är glasfiber, det gråa är hasplåten som sticker fram undertill och de svarta streck i mitten av den stora plana ytan är eventuell luftintag för kylning.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	131
Storlek:	109,4 KB
Id:	292506   Klicka på bilden för en större version

Namn:	2.jpg
Visningar:	154
Storlek:	114,5 KB
Id:	292507  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	3.jpg
Visningar:	184
Storlek:	153,2 KB
Id:	292508   Klicka på bilden för en större version

Namn:	4.jpg
Visningar:	181
Storlek:	202,7 KB
Id:	292509  

    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  4. #264
    På två hjul sen -89 R2s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skvde
    Hoj
    ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
    Inlägg
    8 711
    Ja papp funkar, och som du säger, bygger det inte mer än du tycker är ok så visst..

    Annars kan du kolla på Coop bygg, dom har pvc skivor för en liten peng.
    Inte lika lätt att bocka runt hörn som papp men du kan kanske ha en färdig produkt direkt, åk och kolla på materialet och tänk på det.

    Eller så kör du med papp och skiter i att "trä in dom i plast", fäst glasfiberväven direkt på pappen (lim, häftpistol etc) och slit ur pappen när den är klar, visst det yttersta lagret fastnar lite men what the hell.

  5. #265
    Siktar högt, kommer lågt AleXs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Flyinge
    Hoj
    CBR929CBR600R6
    Inlägg
    7 338
    Citat Ursprungligen postat av R2 Visa inlägg
    Ja papp funkar, och som du säger, bygger det inte mer än du tycker är ok så visst..

    Annars kan du kolla på Coop bygg, dom har pvc skivor för en liten peng.
    Inte lika lätt att bocka runt hörn som papp men du kan kanske ha en färdig produkt direkt, åk och kolla på materialet och tänk på det.

    Eller så kör du med papp och skiter i att "trä in dom i plast", fäst glasfiberväven direkt på pappen (lim, häftpistol etc) och slit ur pappen när den är klar, visst det yttersta lagret fastnar lite men what the hell.
    Ett litet extra tips då är att lägga något vax eller stearin på pappen så slipper man att det fastnar
    Svetsar Aluminium och Rostfritt mm.
    Trädfällning i Skåne fråga mig

  6. #266
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av R2 Visa inlägg
    Annars kan du kolla på Coop bygg, dom har pvc skivor för en liten peng.
    Inte lika lätt att bocka runt hörn som papp men du kan kanske ha en färdig produkt direkt, åk och kolla på materialet och tänk på det.
    Detta har jag inte tänkt på. Har funderat på tunn plåt men detta skulle väl bli billigare? Hur är denna plast att forma och böja, går det med värme?

    Nackdelar jag kan tänka mig är att plasten kan spricka, speciellt när det är kallt, och om man vill ändra färg fäster väl inte färgen.

    Något att fundera på dock.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  7. #267
    På två hjul sen -89 R2s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skvde
    Hoj
    ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
    Inlägg
    8 711
    Citat Ursprungligen postat av Bodoe Visa inlägg
    Detta har jag inte tänkt på. Har funderat på tunn plåt men detta skulle väl bli billigare? Hur är denna plast att forma och böja, går det med värme?

    Nackdelar jag kan tänka mig är att plasten kan spricka, speciellt när det är kallt, och om man vill ändra färg fäster väl inte färgen.

    Något att fundera på dock.
    jag tänkte som form att gjuta i, annars uppstår nog de problem du sa.
    värme funkar ja.
    eller leta upp en tjock svart plast ocg bygg i direkt.

  8. #268
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Jag har gjort lite mallar i kartong idag. Framtill har jag i stort bestämt hur det skall se ut. Baktill och på sidorna är jag inte helt säker än.

    Först kommer jag bestämma mig för hur mallarna skall sitta, sedan kommer de kläs med plast som inte polyesterblandningen fastnar i. Ett problem är temperaturen i mitt garage. Den är låg och jag tror härdningsprocessen kan ta tid och kanske ge dåligt resultat?

    Jag gjorde även ett snabbt test vad gäller prestanda med olika inställningar på kontrollenheten. Jag ändrade enbart på max strömstyrka och max spänning. Testet bestod av att från stillastående ta sig på kortast tid över en viss sträcka ( ca 50 meter). Resultatet är en genomsnittlig tid av två körningar.

    Max ström / Max spänning
    50% /50% - 7,65 s
    100%/50% - 7,4 s
    50%/100% - 7,25 s
    100%/100% - 7,35 s

    Testet var väl inte särskilt givande om man barar tittar på resultaten då de väldigt små variationerna mycket väl kan bero på mänskliga faktorn i tidtagningen. Dock kan jag säga att det som kändes mest i skilnad var när jag programmerade från 50% spänning till 100% spänning, då kände man att motorn accelererade under hela sträckan. Att jag inte märkte någon större skillnad när jag ändrar strömstryrkan kan bero på en flaskhals som inte klarar av att leverera maximal ström, tex batterierna eller någon dåligt nitad kabelsko. Nogrannare test krävs!

    Bilder
    1. Kåpa fram, det är tänkt att skyddet även skall täcka batterierna under tanken på sidan.
    2 och
    3. Sidokåpornas utformning är inte exakt bestämd, men de ska gå från bakramen framt till batterierna. Sammtidigt som de agerar ramskydd kommer de skydda från att fötterna kommer in mot motorn och kedjan.
    4. Bakifrån har jag inte riktigt bestämt än så där sitter inge mall ännu. Som sagt är det möjligt att det inte behövs någon mall där utan räcker med att spänna upp en plast som man lägger glasfiber direkt på.
    5. 70t drev, sitter felvänt med avseende på de borrade hålens placering då godset blev lite tunt runt vissa hål.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	119
Storlek:	100,3 KB
Id:	292795   Klicka på bilden för en större version

Namn:	2.jpg
Visningar:	113
Storlek:	82,1 KB
Id:	292796  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	3.jpg
Visningar:	116
Storlek:	102,1 KB
Id:	292797   Klicka på bilden för en större version

Namn:	4.jpg
Visningar:	127
Storlek:	120,9 KB
Id:	292798  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	5.jpg
Visningar:	125
Storlek:	98,0 KB
Id:	292799  
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  9. #269
    Dr.Bike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bodoe Visa inlägg
    ...eller någon dåligt nitad kabelsko..
    Ligger en kraftig nitningspjäs på mitt skrivbord nu. Bara hämta.

  10. #270
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Östersund
    Hoj
    KTM 450exc -03
    Inlägg
    4
    Tjena !

    Trevligt bygge !
    Men jag måste tyvärr vara lite kritisk till den uppskattade körtiden som du skriver om. Enligt databladet på dina batterier: http://www.global.se/documents/77240.pdf
    så kommer du kanske att kunna köra ca 15-20 minuter på en laddning.
    Detta är fakta med bly batterier om du plockar ur högre strömmar minskar kapaciteten avsevärt. Om du tänkt att plocka ut effekten på 1 timme så är du nere på 16 ah istf 26ah. Fenomenet kallas peukert effekt, kolla wikipedia så ser du vad som menas. Nimh/NiCad/LiPo/LiFePo4 lider inte lika mycket av denna effekt
    Jag skulle därför föreslå att du kollar på LiFePo4 batterier ist.
    Dessa verkar bra:
    http://www.evcomponents.com/ProductD...uctCode=38120S
    bara att bulta ihop till ett packe. 24st i serie så har du ca 72v.
    Om man kör tre sånna celler i parallell och sedan 24 i serie, så har du 72v 30ah på under 25kg
    Detta BMS :
    http://www.tppacks.com/products.asp?cat=26
    kan hantera upp till 24 celler men kräver att man löder en del själv.

    Sedan är det bara laddare som fattas. Men det finns här till rätt kurs:
    http://www.bmsbattery.com/index.php?cPath=2_18

    Annars tycker jag att du gör att kanonfint jobb. Jag önskar att jag hade tid att gör liknande konvertering av min exc 450 eller kanske en annan lättare ram.
    Vad fick du ge för motorn ?

    Mvh
    /Per

  11. #271
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av pm_dawn Visa inlägg
    Tjena !

    Trevligt bygge !
    Men jag måste tyvärr vara lite kritisk till den uppskattade körtiden som du skriver om. Enligt databladet på dina batterier: http://www.global.se/documents/77240.pdf
    så kommer du kanske att kunna köra ca 15-20 minuter på en laddning.
    Detta är fakta med bly batterier om du plockar ur högre strömmar minskar kapaciteten avsevärt. Om du tänkt att plocka ut effekten på 1 timme så är du nere på 16 ah istf 26ah. Fenomenet kallas peukert effekt, kolla wikipedia så ser du vad som menas. Nimh/NiCad/LiPo/LiFePo4 lider inte lika mycket av denna effekt
    Jag skulle därför föreslå att du kollar på LiFePo4 batterier ist.
    Dessa verkar bra:
    http://www.evcomponents.com/ProductD...uctCode=38120S
    bara att bulta ihop till ett packe. 24st i serie så har du ca 72v.
    Om man kör tre sånna celler i parallell och sedan 24 i serie, så har du 72v 30ah på under 25kg
    Detta BMS :
    http://www.tppacks.com/products.asp?cat=26
    kan hantera upp till 24 celler men kräver att man löder en del själv.

    Sedan är det bara laddare som fattas. Men det finns här till rätt kurs:
    http://www.bmsbattery.com/index.php?cPath=2_18

    Annars tycker jag att du gör att kanonfint jobb. Jag önskar att jag hade tid att gör liknande konvertering av min exc 450 eller kanske en annan lättare ram.
    Vad fick du ge för motorn ?

    Mvh
    /Per
    Roligt att du engagerar dig i mitt bygge! Precis sådana här saker har jag själv dålig koll på och anledningen till att jag bygger är att jag vill lära mig mer. Jag har tyvärr inte gjort större efterforskning på blybatterier vs lithium-alternativ just pga den enkla förklaringen att jag aldrig skulle ha råd med annat än blybatterier. Jag har för mig jag gjorde en snabb jämförelse med just LiFePo4 från LiFeBatt och har för mig att ett pack som i Ah motsvarade ett blybatteri kostar som alla mina batterier tillsammans, sedan får man betala bra mycket för laddare.

    Dock är det inte bestämt vad jag i framtiden väljer som energibärare. Tråkigt dock om jag lagt pengar på något som i slutändan knappt går att använda. Att få koppla samman celler, löda komponenter för laddare mm är bara kul så om den möjligheten finns för att få billigare batterier som är bättre lämpade är det ju verkligen att föredra.

    Motorn gav jag ca 650 £ för, kommer inte ihåg vad kursen låg på vid köptillfället.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  12. #272
    BTG 8:20 SGMs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västeråskrokarna
    Hoj
    ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
    Inlägg
    9 527
    Citat Ursprungligen postat av Bodoe Visa inlägg
    Motorn gav jag ca 650 £ för, kommer inte ihåg vad kursen låg på vid köptillfället.


    ...du får ursäkta, men du gav vad sade du?



    Jag gav 17 för en CR250R -01 (med dubbdäck), som går som ett troll, har kul varje helg, och slipper bekymra mig öht.

    Inte för att pinka terpentin på brasan, men...även om det är kul med projekt, du verkar ju vilja använda hojen med...?
    Och batterierna ser ju onekligen ut att bli ett problem, och prestandan är klart tvivelaktig?

    Trist att konstatera't - men det är mycket pill/slantar...
    Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

    Panga?

  13. #273
    Siktar högt, kommer lågt AleXs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Flyinge
    Hoj
    CBR929CBR600R6
    Inlägg
    7 338
    Att gå mot vinden är svårt till en början men tar en dit man själv vill och inte där det blåser...

    Citat Ursprungligen postat av SGM Visa inlägg


    ...du får ursäkta, men du gav vad sade du?



    Jag gav 17 för en CR250R -01 (med dubbdäck), som går som ett troll, har kul varje helg, och slipper bekymra mig öht.

    Inte för att pinka terpentin på brasan, men...även om det är kul med projekt, du verkar ju vilja använda hojen med...?
    Och batterierna ser ju onekligen ut att bli ett problem, och prestandan är klart tvivelaktig?

    Trist att konstatera't - men det är mycket pill/slantar...
    Svetsar Aluminium och Rostfritt mm.
    Trädfällning i Skåne fråga mig

  14. #274
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Inlägg
    14 649
    Citat Ursprungligen postat av SGM Visa inlägg


    ...du får ursäkta, men du gav vad sade du?



    Jag gav 17 för en CR250R -01 (med dubbdäck), som går som ett troll, har kul varje helg, och slipper bekymra mig öht.

    Inte för att pinka terpentin på brasan, men...även om det är kul med projekt, du verkar ju vilja använda hojen med...?
    Och batterierna ser ju onekligen ut att bli ett problem, och prestandan är klart tvivelaktig?

    Trist att konstatera't - men det är mycket pill/slantar...
    Någon måste ju testa det och visa vägen för oss andra som inte ens vågar försöka...

    Sen vad du givit för en bensinmodell är egentligen oväsentligt, bensinmodeller serietillverkas och finns i mängder och därav är de billigare, men det är ju inte det tråden handlar om.
    Elhojar är faktiskt coola och hela bygget väldigt intressant att följa.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

  15. #275
    BTG 8:20 SGMs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västeråskrokarna
    Hoj
    ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
    Inlägg
    9 527
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Någon måste ju testa det och visa vägen för oss andra som inte ens vågar försöka...

    Sen vad du givit för en bensinmodell är egentligen oväsentligt, bensinmodeller serietillverkas och finns i mängder och därav är de billigare, men det är ju inte det tråden handlar om.
    Elhojar är faktiskt coola och hela bygget väldigt intressant att följa.
    Jag tror ni missförstod lite...jag tycker det är coolt med, men med såpass med slantar nedlagda...och det är rätt klart att prestandan är milt sagt klen.
    Speciellt när ekonomin i det hela stryper kanske det viktigaste - batterierna.
    Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

    Panga?

  16. #276
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Östersund
    Hoj
    KTM 450exc -03
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av SGM Visa inlägg
    Jag tror ni missförstod lite...jag tycker det är coolt med, men med såpass med slantar nedlagda...och det är rätt klart att prestandan är milt sagt klen.
    Speciellt när ekonomin i det hela stryper kanske det viktigaste - batterierna.
    Jag tycker att du gör helt fel jämförelse. Det är mer relevant att jämföra med vad en motor till en honda 250R -09 hade kostat dig om du köpt den löst. Han har trots allt köpt en helt flongny motor sen att det är en elmotor hör egentligen inte hit.

    Själv lade jag 100ksek på batterier till min elbil. Bilen kostade mig ca 20ksek.
    Absolut ingen logik alls i detta, men jag gör det av intresse.

    Bodoe:
    LiFeBatts färdiga 12v block är lite onödigt dyra plus att dom inte är lika flexibla vad gäller inbyggnad, du ser ju själv hur flexibla dina blypack är, inte speciellt va. Att bygga med fler och lite mindre celler ger vissa fördelar på en motorcykel. Ett komplett batteripack 30ah ca 72v baserat på Headway celler med BMS och laddare skulle landa på ca 13,5ksek inkl moms och frakt till Sverige. Då får du ca 30 riktiga ah på ca 25kg och ca 2000 -3000 laddcyklers liv. vilket är ca 5-10ggr fler laddcykler än blyPack. kanske 100 ggr med de strömmar som du plockar ur. Om du räknar med att du bara skulle få ca 5ggr längre liv på LiFePo4 cellerna så skulle du trots allt måsta ge ca 25ksek för 5 omgångar blybatterier för att få samma antal laddcykler.
    Så du kan du se att det faktisk kan bli billigare att köpa LiFePo4 i det långa loppet. Förutom att det är lättare och har bra kapacitet.

    Keep up the good work.

    Mvh
    /Per

  17. #277
    BTG 8:20 SGMs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västeråskrokarna
    Hoj
    ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
    Inlägg
    9 527
    ...ännu en som inte förstår.

    Jag dissar inte projektet, det är skitkul!

    Men skulle jag personligen gått in i något liknande, med någon form av önskemål om funktion och att det skall ersätta en normal endurocykel - då hade jag nog varit en smula besviken, det är det jag syftar på.

    Kanske speciellt när det är sådana kostnader inblandade - jag trodde det rörde sig om ett projekt i klassisk löneglidnings-anda.
    Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

    Panga?

  18. #278
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Östersund
    Hoj
    KTM 450exc -03
    Inlägg
    4
    Jodå jag förstår !

    Det går helt klart inte att slå en lagom gammal 2t cross när det gäller att få ut mest skoj för pengarna.

    Mvh
    /Per

  19. #279
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Idag var jag förbi snälla farbrorn, Dr.Bike. Han lånade mig en nittång och gav en kort introduktion för icke införstådda.

    Har nitat lite olika kablar ikväll, de kablar som går direkt mellan batterierna kommer istället bytas ut mot kopparbleck (kopparrör som är tillplattade).

    Resultatet:
    1. Nittång, kalibrerad framt till december 2009
    2. Placera kabelskon i tången
    3. Knip åt!
    4. Nitad kabelsko
    5. "Polygripad" kabelsko

    Hur pass bra är den riktiga nitningen, hur pass dålig är min nitning? Jag planerar att testa hur hårt nitarna sitter, en dragkamp kanske man kan kalla det. Mer om det en annan gång.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	108
Storlek:	68,1 KB
Id:	292961   Klicka på bilden för en större version

Namn:	2.jpg
Visningar:	99
Storlek:	77,3 KB
Id:	292962  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	3.jpg
Visningar:	99
Storlek:	83,1 KB
Id:	292963   Klicka på bilden för en större version

Namn:	4.jpg
Visningar:	116
Storlek:	75,8 KB
Id:	292964  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	5.jpg
Visningar:	104
Storlek:	78,7 KB
Id:	292965  
    Senast redigerat av Bodoe den 2009-11-10 klockan 21:10.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  20. #280
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av pm_dawn Visa inlägg
    Ett komplett batteripack 30ah ca 72v baserat på Headway celler med BMS och laddare skulle landa på ca 13,5ksek inkl moms och frakt till Sverige.
    Nu är jag lite lat, men om du orkar får du gärna ge mer information om detta, speciellt om köpstället eftersom du anger ett ganska exakt pris.

    Just nu har jag inga möjligheter att byta upp mig, men med examen runt knuten kanske man får ett jobb och kan lägga lite pengar åt sidan för att inom viss tid kunna uppgradera.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

Sidan 14 av 18 FörstaFörsta ... 89101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jäkligt smidig inne i stan. Hyfsat drag när man väl är på rull. Borde vara riktigt kul för den som pendlar där det är mycket trafik. Funderar på om inte en OR [...]

L. Mäkinen
Vill du annonsera ovan? Klicka här