MC semester i SVERIGE!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Ingen som har tidigare erfarenhet när det gäller den ekonomiska biten i en mc semester?

På den tiden jag semestrade på hoj, så brukade jag tälta. När man tröttnade på det kunde det bli nån natt i stuga, eller till och med hotell. Mat lagade jag själv på trangiakök oftast. Kunde bli nån pizza ibland.
Det blev mycket packning på hojen, men billigt blev det. Nästan gratis..
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Var ställer du hojen om nätterna? Låter du den stå utomhus bara?
Det beror på var man är... Många gasthaus nere i Europa är medvetna om "problemen" med mc o har inhängnade områden , garage , etc , där man kan ställa hojen över natten. I Tjeckien , Polen , Kroatien kedjade vi ihop dom oxå....svårare att lyfta 2 hojar än en:)
 

_rills_

Guest
jag och tjejen var på mc semester i sverige förra sommaren och ekonomisk så kan det variera mcyket. Men det jag kom fram till var att på 2 personer som vi var så tjänade man max 150-200kr per natt att bo i stuga jämfört med hotell.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
När planerar ni att åka och hur länge? Jag har haft lite planer på att dra en vecka: från sthlm, östkusten ner via kalmar, malmö, köpenhamn, gbg och uppåt. Vore kul med sällskap då kusinen nyligen hoppat av.

Tältar man så kostar ju bara mat och bensin. Vandrarhem är smart att ta 1-2 nätter då det ofta går passa på att tvätta och påsåvis minska packningen.

Jag har räknat på 2500kr för 7 dagar (ej nöjen på sidan om).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top