"Var det du"-tråden, Kungsbacka (K.H.R)

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
På Håkullavägen, tyckte det såg ut som en 750F i din färg... vi satt i Saaben, och stannade till för att plocka lite fläderblommor .

Njao.. Min hoj men, med en fartfylld Koop på.

Gött med fläder! Blir det saft vill jag komma på kalas hos dig :)
 
Last edited:

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
På Håkullavägen, tyckte det såg ut som en 750F i din färg... vi satt i Saaben, och stannade till för att plocka lite fläderblommor .

Vit 9-5a, ni blinkade in vid den där lilla grusvägen till höger en bit efter kapareskolan?
Hade jag vetat det var du hade jag slängt upp en näve och hälsat iaf.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Vit 9-5a, ni blinkade in vid den där lilla grusvägen till höger en bit efter kapareskolan?
Hade jag vetat det var du hade jag slängt upp en näve och hälsat iaf.

Iceblå Metallic heter färgen hos tvåspråkiga Saab... Babyblå kallar jag den :D Men jo, det var vi som svängde in på den lilla grusvägen för att parkera. Hade tänkt svänga in och busparkera på vänster sida, men eftersom jag hade en hoj bakom så kändes det inte så schysst att konstra sig.

Vi kanske borde ha några små diskreta märken på bilarna, så vi känner igen varandra även på 4 hjul :)

Gött med fläder! Blir det saft vill jag komma på kalas hos dig :)

Självklart blir det saft, tyvärr en rätt liten sats, hade behövt stege (eller klättervänliga kläder) för att nå lite fler fina blommor. Hade tänkt göra lite flädervin också, vilket tydligen skall vara rätt gott, men eftersom frun är gravid och inte dricker så får vi väl prioritera saften i år... Får se om jag hinner tillbaka och plocka mer innan de vissnat helt.

Kan ju ta med mig lite flädersaft i helgen om det är nån kvar, annars får du ta en kvällstur förbi Onsala i veckan om du skall vara på säkra sidan :D
 
Last edited:

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Frick, ursäkta men jag måste bara fråga:

Hur i helvete hinner du få upp mobilen/kameran och ta kort när folk kör förbi?!? :confused:

Jag antar att du inte springer runt med mobil eller kamera i handen hela tiden... :hihi

Man har ju typ 5 sekunder på sig från att man ser nån hoj tills den är borta och på den tiden hinner i alla fall jag inte få upp någon mobil/kamera ur fickan, ställa in den i foto-läge, fånga autofokus och sedan ta kort, om jag inte är beredd. :va

OBS, se inte detta som kritik utan tvärt om, jag är imponerad! :yoparty
 

frick_

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha WR250X 2008
Jag har oftast kamera med mig och med 10x zoom så hinner jag om jag har tur ta kort innan dom är allt för långt borta :)
 

frick_

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha WR250X 2008
Att man hör en enstånka på långt håll hjälper även till för att hinna ta upp kameran:yoparty
 

frick_

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha WR250X 2008
KTM 625 i centrala kungsbacka ca kl 17.00, någon medlem i KHR kanske? (tror jag sett samma ett antal ggr förut i kba)

Som vanligt lyckades jag ta en bild på långt avstånd ;)
KTM 625 SMC
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Hmm, Crall?

Snubbe iförd sandaler(!) jeans och mcjacka på blå endurohoj på Onsalavägen för några timmar sen, du visste hur man gör omkörningar iaf ;) Du?
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top