Kawasaki KLX 650

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har inköpt en kanonfin KLX 650 -93 för ett par dagar sedan för att ha nåt roligt att köra med just nu.:)
Hur är den jämfört med tex XT 600? Är motorn lika skottsäker?
Är det någon som möjligtvis har en länk med verkstadsmanual att ladda ner?
Har sökt men endast funnit service manual.

Tips och råd angående hojen mottages tacksamt.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
:tummenupp grattis. Jag har en KLX 650 som numera tjänstgör som vinterhoj. Ett tips är att få bort orginal ljuddämparen och bestycka upp lite för att få en trevligare hoj.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Inget är lika skottsäkert som XT/TT600 men den har lite mer pulver. Coolt med en så tidig hoj med vattenkyld stånka! De brukar även ha jevvligt fina färger! :)
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag skall se om jag kan ladda upp en bild under eftermiddagen.:yoparty
Den är svart med originaldekaler och skitsnygg sadel&ram i LILA:hihi

Jag blev impad av att det upside down gaffel på den:tummenupp

Kul att det är fler som har en! Inga kända fel att kolla efter?
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Brukar kunna dra lite olja så bra att hålla koll på oljenivån. Jag har inte haft några bekymmer med min. Min hoj är oxå svart men hade original istället för lila den smakfulla färgen mintgrönt på ramen... :gnissla

Om du slangar friskt så försvinner mer olja btw..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag skall se om jag kan ladda upp en bild under eftermiddagen.:yoparty
Den är svart med originaldekaler och skitsnygg sadel&ram i LILA:hihi

Jag blev impad av att det upside down gaffel på den:tummenupp

Kul att det är fler som har en! Inga kända fel att kolla efter?

Coolt! då ska det vara grön plast orginal på den men den blir nog grym. Jo det är ballt med bra komponenter på sånna hojar. Vet du vad det sitter för gaffel på den? ÄR det något eget bara typ till KX250/500 eller nåt i den stilen tro?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Brukar kunna dra lite olja så bra att hålla koll på oljenivån. Jag har inte haft några bekymmer med min. Min hoj är oxå svart men hade original istället för lila den smakfulla färgen mintgrönt på ramen... :gnissla

Om du slangar friskt så försvinner mer olja btw..

Jag var faktiskt ute nu och bytte olja, filter&stift. Det var INTE 2L som rann ut där inte:skrämd Skulle gissa på 1L. Jag skall hålla koll på nivån hädanefter.

Ja mintgrönt är lika vackert:D
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Här kommer lite bilder på nyförvärvet.
 

Bifogat

  • Kopia av Kawasaki KLX 650 002.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 002.jpg
    39.7 KB · Visningar: 481
  • Kopia av Kawasaki KLX 650 004.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 004.jpg
    39.6 KB · Visningar: 541
  • Kopia av Kawasaki KLX 650 005.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 005.jpg
    39.9 KB · Visningar: 514

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Coolt! då ska det vara grön plast orginal på den men den blir nog grym. Jo det är ballt med bra komponenter på sånna hojar. Vet du vad det sitter för gaffel på den? ÄR det något eget bara typ till KX250/500 eller nåt i den stilen tro?

Vet faktiskt inte men jag skulle tro att det är original?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vad jag har förstått så är Kawasakis 650 motor riktigt bra. De kan skramla en del, med de går hur långt som helst. Hade en KL 650 tengai en gång och den gick hur bra som helst trots en massa plågande.
Har nu en xtz660 som har rullat hälften så långt och den håller jag just på och renoverar....
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har ett litet problem med att det rinner bensin ur dräneringsslangen som sitter på trottelhuset? Det rinner bensin konstant (så fort bensinkranen står på on eller reserv) även om dräneringsskruven är åtdragen!! Är det nån o-ring som har gått eller??

Tacksam för lite expertråd:tummenupp
 

John_G

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
TTR
Jag var faktiskt ute nu och bytte olja, filter&stift. Det var INTE 2L som rann ut där inte:skrämd Skulle gissa på 1L. Jag skall hålla koll på nivån hädanefter.

Ja mintgrönt är lika vackert:D

Det finns 2 "oljepluggar" den vanliga bulten och en insexnyckel, glömmer man insexnyckel får man inte ut all olja.
 

Bukkake Girl

Bannad
Gick med
11 Aug 2007
Ort
Jag har bott vid en landsväg
Hoj
Ducati 2009 1198S
Inget är lika skottsäkert som XT/TT600 men den har lite mer pulver. Coolt med en så tidig hoj med vattenkyld stånka! De brukar även ha jevvligt fina färger! :)

Tveksamt om den orginal har mer pulver, den är dessutom inte tidig som vattenkyld. Minns du inte att den är ett derivat från KLR 600 som lanserades redan 1984! Det var tidigt med en vattenkyld stånka!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det finns 2 "oljepluggar" den vanliga bulten och en insexnyckel, glömmer man insexnyckel får man inte ut all olja.

Jag såg detta i servicemanualen men med "insexbulten" tömmer man bara oljefilter volymen, 0,2L.
 

johansson5551

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM 660smc Till salu KTM Superduke 990
även jag har haft en! idag äger arbetskollegan den. med ljuddämpare och lite mer soppa och K&N filter och annat drev! går den helt okej! saknar den lite men man kan ju få sig en tur rätt som det är! han har även manualer på datorn.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top