Lelleveckan-09

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Uppsala City
Hoj
K1200S-07
Tjenare!

Är ny på forumet, och hyffsat ny i biker livet. Tänkte försöka komma på några samkväm om det passar! Är det någon samlad trupp härifrån stan som ska ner till lelleveckan i sommar?? Hade vart grymt kul och dra ihop ett gäng. Ner och :fyllisar :yoparty och goes :banana lite!?

Verkar vara ganska låg profil här annars. SKulle vara kul om det kunde livas upp lite, jag kanske har helt fel men det är bara så det ser ut.

:rock on dudes! (skit att jag inte hann in på forumet innan torsdagen så jag kunnat haka på där)
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
jag vet ej exakt när jag drar till gotland.... men tror det blir sön-sön iaf ...
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lelle veckan?
Är inte den inställd? :hihi

Jag är där helgerna innan och efter.
Blir 9 bandagar där på raken helt utan Lelles förtjänst.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vi lever på 2000-talet nu. De allra flesta har tvättmaskiner. Är det inte dags att du också skaffar en? :unsure:

Fan.
Att man alltid är fel ute.
Jag trodde det var inne med tvättbräda :huvet

Ska jag byta från denna i trä och plåt till den vita automatiska alltså?
 

Bifogat

  • 4610242366.jpg
    4610242366.jpg
    15.3 KB · Visningar: 41
  • 1017161.jpg
    1017161.jpg
    45.3 KB · Visningar: 38

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Uppsala City
Hoj
K1200S-07
:rofl vilka sköna människor!

Men om det är människor som är intresserade av lelleveckan (som nog inte är inställd ;) så kan man väl skriva i denna tråd. Hade vart kul med ett gäng härifrån stan (med kringområden) som kunnat åkt tillsammans. Sen hur man bor och så är väl en annan sak.

Har det aldrig vart något intresse för en klubb för alla i stan? Alltså inte typ östra aros där det inte händer ett skit. En klubb med lokal, träff åkning kvällsåkning, lite spontana partay osv. Det kanske inte finns sånt intresse i den här stan, som är känd för att vara tråkig :huvet !
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Det är många av de nya på forumet som gnäller på att stan och folket är så tråkiga. Det blir ju inte roligare än man gör det ;)

Jag har inte haft tråkigt en enda sommar sen jag tog hojkort. Dessvärre blir det inte så mycket tid till spontanåka på gatan eftersom jag har upptäckt hur jäkla kul det är att köra bana.

Tyvärr blir det inget Lelle för mig i år. Hoppas ni får ihop ett gäng och drar ner, det brukar vara en riktig höjdare! (Även om många av dem som besöker Lelleträffen bara åker ner för att festa och inte har insett hur fantastiskt hojåkat på Gotland kan vara :tummenupp )
 

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Uppsala City
Hoj
K1200S-07
Halloj!

Nej visst är det så! Men jag bor och är uppväxt i den här stan så jag vet ju att folk i stan inte är så lätt flörtade vad det gäller vissa saker. Men jag håller med dig.

Ja jag har ju inte direkt hojen för att släpa runt den på bana, men jag ska montera öhlinare på den närmasta veckorna, sen lär jag ju ställa in dom och det får bli på bana.

Och hoj åka blir det på gotland, inte bara kröken.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
åker ner med 2 kompisar men de blir nog bara bana kansken en öl i bastun innan vi hoppar i polen :tummenupp
 

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Jag är sugen som tusan på att åka ner. Ska hitta ett bra boende bara. Vore skoj å va ett gäng som åker samtidigt!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det är många av de nya på forumet som gnäller på att stan och folket är så tråkiga. Det blir ju inte roligare än man gör det ;)

Jag har inte haft tråkigt en enda sommar sen jag tog hojkort. Dessvärre blir det inte så mycket tid till spontanåka på gatan eftersom jag har upptäckt hur jäkla kul det är att köra bana.

Tyvärr blir det inget Lelle för mig i år. Hoppas ni får ihop ett gäng och drar ner, det brukar vara en riktig höjdare! (Även om många av dem som besöker Lelleträffen bara åker ner för att festa och inte har insett hur fantastiskt hojåkat på Gotland kan vara :tummenupp )

Eller de som åker över för att köra hoj och inte insett hur underbart festandet där är! :D
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Eller de som åker över för att köra hoj och inte insett hur underbart festandet där är! :D

Det förstås, men det ena behöver inte utesluta det andra.
Vi brukar åka ner torsdagen innan Lelleveckan köra bana fre-sön.
Sen toura på gotland i början på veckan, relaxa med ett par öl på kvällen. Och i slutet på veckan parkera hojen och festa loss ordentligt! :tummenupp



Edit: Fan vad moget det där lät, börjar man bli gammal? :skrämd
 
Last edited:

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Uppsala City
Hoj
K1200S-07
Go kväll!

Det uppläget lät grymt moget >>sb, allvarligt alltså :tummenupp ! Men men, jag tror ni inte att det blir så för min del :D ! Semester dagarna räcker inte riktigt till det här året. Jag kommer nog ta mig i kragen i hojja lite på ön ändå, har bara åkt bil och rally/enduro tävlingar på den ön.

Jag vet faktiskt inte hur det ser ut med boenden under veckan, läste någonstans att det mesta redan var full bokat. Tält en vecka är ju f-n ingen höjdare :gnissla . Men i brist på annat så får det ju i värsta fall duga. Jag hade tänkt mig åka tisdag, ev onsdag beroende på jobbet.

Håller vi lite liv och info i denna tråd kan vi säkert dra ihop ett skönt gäng :yoparty !

:hej
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
:rofl vilka sköna människor!



Har det aldrig vart något intresse för en klubb för alla i stan? Alltså inte typ östra aros där det inte händer ett skit. En klubb med lokal, träff åkning kvällsåkning, lite spontana partay osv. Det kanske inte finns sånt intresse i den här stan, som är känd för att vara tråkig :huvet !

"Klubb" finns, UaRR.
Inget som är en klubb i den bemärkelsen typ klubbstuga och medlemsavgift.

Sen finns det After Work träffar första torsdagen efter lön som nu Visse sköter och alla är välkomna.

Sen så är det fritt valt att kalla till partaj, körning, gokart tjoblang eller vad man nu tänder på!
 

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Uppsala City
Hoj
K1200S-07
Hej hej!

>>Kamikaze kid: Jo jag har fårstått att det finns en "klubb", men känner inte att det är i ordets rätta bemärkelse. Sammanhållning och kamratskapen blir ju en helt annan i en grupp som träffas hyffsat konternueligt osv. Ett klubb märke osv.

Har ett antal kamrater runt i Sverige som tillhör olika klubbar för alla typer av hoj sorter och människor, alltså där alla är välkomna. Och deras körningar, tillställningar, orienteringar, turneringar, träffar och fester är helt obeskrivliga. Och dom har roligare än dom flesta vanliga människor :D ! Ja, vilka idioter :yoparty !

Det kanske inte ens är någon idé att jobba för det i den här stan? Då kan man ju läga ner och ansluta sig till någon annan klubb i Sverige, men det hade vart förbannat kul att ha i U-A med omnejd.

Hade vart kul att träffa alla er här i stan, så man lär ju försöka dyka upp någon torsdag. Dum dag i veckan kanske, med tanke på att man kör lastbil i jobbet :)!

:banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top