Devil? Leo Vince? Akrapovic? Two Brothers?

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Finns/Fanns en å.f i klippan-O.R center, som sålde D&D dämpare. Hade själv en D&D kolfiber på min hornet 600 innan, o den lät toppen.:tummenupp
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Har Micron kolfiber bolton på min 929 som är även bänkad med den. :) Tycker den låter helt ok.
Som jag förstod det så har Micron slutat tillverka rör!? Nån som vet sanningen?

Har hittat lite klipp på Mivv rör och den låter rätt mysigt också. Nån som kan uttala sig om Mivv?
Kvalité, ljud, pris m.m?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Lyfter en gammal tråd eftersom frågan blivit aktuell för mig.
Jag har nu ett Micron kolfiber slip-on som är dovt mullrande på lågvarv och vrålar hårresande på gas, fortfarande med djup i ljudet, men jag undrar hur Akrapovic eller BOS låter? Vilket anser ni är bäst vad gäller ljudet? Effekten?
 

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Ort
Borås
Hoj
2003 GSX1540
Roligt hur många som tycker (tyckte?) ett slipon är bra om det bara låter högt och jävligt.
I min värld är ett bra slipon en som inte låter mycket, men släpper igenom väldigt mycket vilket märks vid bänkningar.

Av de 8 hojar och 20-talet slipons jag testat har jag kommit till denna GENERELLA slutsatsen:
Leo Vince, mycket dovt och sofistikerat trevligt ljud.
Akrapovic, låter mer än Leo trots i princip samma iallfall exteteriöra uppbyggnad.
Micron, mellan-akten.
Yoshimura, mellan-akten.
Delkevic, låter högre än de ovan nämnda.
Devil, låter högre än de ovan nämnda.
Mivv, låter högre än de ovan nämnda.
Two Brothers, låter förjävla högt och illa, rent skräp i min mening, vad det ger i bänk vet jag inte.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lyfter en gammal tråd eftersom frågan blivit aktuell för mig.
Jag har nu ett Micron kolfiber slip-on som är dovt mullrande på lågvarv och vrålar hårresande på gas, fortfarande med djup i ljudet, men jag undrar hur Akrapovic eller BOS låter? Vilket anser ni är bäst vad gäller ljudet? Effekten?

Hur gammalt är Micronet?
Kan vara att det behöver packas om med ny dämpmatta.
Om du vill ha lägre avgasljud.
Bara borra ut nitarna och packa om med ny glasfibermatta, finns tex. på Biltema.

Mest dämpning tror jag är Acrapovic, för de är störst tror jag, mest volym rymmer mest dämpmatta.

Men med tanke på hur sällan man använder full effekt så är Acrapovic slöseri med pengar....utom framför korvkiosken.
Tycker jag.
Tänk dock på att man kan köpa billiga Acrapovic dekaler :D
för korvkiosken.
http://www.ebay.com/bhp/akrapovic-sticker
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Hur gammalt är Micronet?
Kan vara att det behöver packas om med ny dämpmatta.
Om du vill ha lägre avgasljud.
Bara borra ut nitarna och packa om med ny glasfibermatta, finns tex. på Biltema.

Mest dämpning tror jag är Acrapovic, för de är störst tror jag, mest volym rymmer mest dämpmatta.

Men med tanke på hur sällan man använder full effekt så är Acrapovic slöseri med pengar....utom framför korvkiosken.
Tycker jag.
Tänk dock på att man kan köpa billiga Acrapovic dekaler :D
för korvkiosken.
http://www.ebay.com/bhp/akrapovic-sticker

- Micron:et är ompackat och låter helt suveränt tycker jag. Anledningen att jag frågar är att jag köper en till hoj imorgon där både Acrapovic och BOS följer med, så jag funderar på vilken burk jag ska ha på den.
Killen som säljer tyckte själv att Acropovic-burken lät lite för gäll, och kör med BOS nu. Jag tycker också bäst om mer mullrande, dova och kraftfulla dämpare som ryter gott vid gaspådrag. Gillar inte skrikiga varianter.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- Micron:et är ompackat och låter helt suveränt tycker jag. Anledningen att jag frågar är att jag köper en till hoj imorgon där både Acrapovic och BOS följer med, så jag funderar på vilken burk jag ska ha på den.
Killen som säljer tyckte själv att Acropovic-burken lät lite för gäll, och kör med BOS nu. Jag tycker också bäst om mer mullrande, dova och kraftfulla dämpare som ryter gott vid gaspådrag. Gillar inte skrikiga varianter.

Det är ju enkelt, du provar båda. Men låter Acrapovic gällt så misstänker jag det är dags för ompackning...
Om det inte är ett "litet" Acrapovic, verkar ju finnas olika storlekar på "dämpburken" från Acrapovic.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Det är ju enkelt, du provar båda. Men låter Acrapovic gällt så misstänker jag det är dags för ompackning...
Om det inte är ett "litet" Acrapovic, verkar ju finnas olika storlekar på "dämpburken" från Acrapovic.

- Ja stämmer att det är ett litet Acrapovic, och det är gällt hörde jag när jag provade det igår. Ska se om jag kan få min Micron-dämpare att passa istället, trots att jag har grövre rör på min andra hoj.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top