Devil? Leo Vince? Akrapovic? Two Brothers?

themotorman

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
vaxholm
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
Tja!
Är på marknaden efter nya rör till min Yamaha Fz6.
tänkte höra lite vilket rör som är dåvast. alltså mörkast ljud.
finns det något som är bättre än det andra?

hare gött
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Finns det Termo kolfiber till din hoj? De låter grymt!

Annars kör jag med ett Micron kolfiber på min 10:a och det låter rätt mysigt om jag får säga det själv. :)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Micron kolfiber är dova och fina. Devil är också mysiga men lite tystare.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Leo Vince kan jag rekomendera.
Bra ljud, medföljer nästan alltid db-killer, kan beställas av alla som säljer Allright.
Lev.tiden 3-4 veckor fungerar alltid utan problem, bra pris, ruskigt fin passning på alla delar. Går säkert att montera med bara en hand, köp :tummenupp

Akrapovic som i Sverige går genom samma agentur "Allright" har stora problem med logistiken, Sverige är ett icke prio land så var glad om något kommer hem på ett halvår.

/Nitrous
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Leo Vince kan jag rekomendera.
Bra ljud, medföljer nästan alltid db-killer, kan beställas av alla som säljer Allright.
Lev.tiden 3-4 veckor fungerar alltid utan problem, bra pris, ruskigt fin passning på alla delar. Går säkert att montera med bara en hand, köp :tummenupp

Akrapovic som i Sverige går genom samma agentur "Allright" har stora problem med logistiken, Sverige är ett icke prio land så var glad om något kommer hem på ett halvår.

/Nitrous


Kan bara instämma, beställde min akrapovic i juni. Fick det i november, så jag kan tyvärr inte ge något utlåtande angående ljudet:(
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har Micron på min, låter jävligt bra för att vara en Honda i min mening. Acra och Devil brukar annars ge grymt ljud, men allt är väl en smaksak..
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag har fått uppfattningen om att Leo Vince låter mest av de nämnda märken. Fast jag kan ju ha fel :)

Akrapovic låter minst, det kan jag garanterat säga redan nu. Har Akra helsystem på min ZX7R och den låter inte mycket, låter mer med bara en eftermarknads ljuddämpare och original grenrör.

Men jag tycker om akra för att det är säkerligen väldigt lätt när det gäller vikt, kvaliteén är jäkligt bra och skiten ger mycket effekt. Att den låter lite är ett plus om man ska köra bandagar, perfekt.
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Kolla youtube med Arata system! Fin fina grejer!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Svar på tal!

Nu är det inte Pippi som säger nåt utan hennes sönder*nullade toyboy här...

Av ALLA hojar frågar du om just en FZ6a, min polare har en FZ6-N S2 och vi va på jakt efter slip-on till hans och jag kan UTAN tvekan rekomendera Akra Slip-on:et!

Dunkar på nåt fruktasvärt bra och skriker så fräääänt PRECIS vid 8 och uppåt!
Det jobbiga blir om man kör en längre sträcka på samma varv då ljudet blir jobbigt i hjälmen för det dånar på som fasiken men om vi säger såhär...

För att ta oss till bulten måste vi åka genom Södra länken i sthlm, en tunnel som är ca 25 meter bred och ca 5km lång... You see were im going with this :)

Den låter som 5 Lambos TILLSAMMANS ALLA på högvarv!

Ska du köpa ett system så tycker jag alla gånger du ska satsa på ett Akra system men dessvärre är det också det dyraste av dom du kan tänka dig :S

Bor du i STHLM så får du gärna dyka upp och lyssna på det lilla monstret, men som folk säger här... kika på youtube och ta din tid med valet för det är en rätt så stor investering som gör VÄLDIGT mycket på din hoj.
Skriv ett PM för demonstration ;)

Ciao
 

vulgopervot

kör så skiten ryker
Gick med
13 Jan 2006
Ort
i byn som gud glömde
Hoj
Såld
beror på matrial titan å rostfritt låter mer än colfiber så ska du ha dovt ljud så colfiber sen så bränner du ur stoppningen efter hand å då låter de mer oavsätt matrial 100 mil på autobahn bränner ur mer än 100mil fis körning i stan :yoparty

Jo, det var ju såklart lite ironi över det hela. Men när man hör en Ducati, TL eller en RSV M.fl, med kolfiberdämpare, så får man STÅPÄLS.....
eller nått annat med 2 cyl som går som fan :D
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top