MV Agusta F4

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Vad tycker du om f4an jämfört med s1000rr?

Jag söker själv en f4 1000 R 06-09 eller 1078 RR

Gillar inte riktigt fälgarna före 06 och 2010. Och inte heller de senaste avgasrören. Har dom gjort en f4 snikvariant nu?

Jag provkörde den nya f4an innan jag köpte s1000rr men vet inte hur stora skillnader det är mot den gamla modellen du tittar på?
 
Last edited:

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Vad tycker du om f4an jämfört med s1000rr?

Jag söker själv en f4 1000 R 06-09 eller 1078 RR

Gillar inte riktigt fälgarna före 06 och 2010. Och inte heller de senaste avgasrören. Har dom gjort en f4 snikvariant nu?

Går inte riktigt att jämföra tycker jag, blir lite äpple VS päron..

BMW´n är ju en betydligt "bättre" hoj på på pappret men saknar ju helt och hållet den brutala känslan man får på F4´an. Men faktiskt tycker jag att jag sitter bättre på F4´an än på BMW´n trots stenhård sadel. Kopplingen är oxå betydligt skönare på ´F4´an då den är hydraulisk.
 
Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Går inte riktigt att jämföra tycker jag, blir lite äpple VS päron..

BMW´n är ju en betydligt "bättre" hoj på på pappret men saknar ju helt och hållet den brutala känslan man får på F4´an. Men faktiskt tycker jag att jag sitter bättre på F4´an än på BMW´n trots stenhård sadel. Kopplingen är oxå betydligt skönare på ´F4´an då den är hydraulisk.

Motorrad hade ju ett test i fyra delar i våras/början av sommaren där dom jämförde bl.a. S1000RR och F4. Dom var väl inte så långt ifrån varandra, speciellt inte på banan där MV slog flera japanare..

Samma i Masterbike, BMW vann men MV och Aprilia kom på delad tvåa..

Tror det handlar om personlighet till syvene och sist, jag vill ha den italienska "hettan" och temperamentet - vill man hellre ha den tyska precisionen och pålitligheten så är nog BMW bättre val.

Sen så är MV Agusta snyggare . slut
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Hej!

Håller på med mitt streetfighter bygge och då funderar jag på att smäcka på en Agusta F4 bakdel (se bilder).
Frågan jag har är egentligen hur bred bakdelen är inuti längst bak, så jag vet om den går på min bakram eller inte.

bf9201121238P75aa.jpg


7c9201121307P0ec5.jpg


ef9201121333P0137.jpg
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Nu har jag införskaffat mig en F4 312R -08. Så jävla fin hoj. Kan inte sluta titta på den i garaget:)
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Nu har jag införskaffat mivv suono slip-on:) Vilket ljud!!! Det är så galet härligt att man aldrig vill sluta köra. Riktigt fin passform och finish. Rekommenderas!
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har äntligen fått tag i ett extra bakhjul till min XT660R. Har bara kört med grusdäck tidigare, men tänker nu alternera ett hjul med lvg-däck och ett hjul med grus-/crossdäck. Så därför undrar nu jag vlket lvg-däck som ni rekommenderar? Prioriterar bra grepp, både i vått och torrt, före livslängd.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Har äntligen fått tag i ett extra bakhjul till min XT660R. Har bara kört med grusdäck tidigare, men tänker nu alternera ett hjul med lvg-däck och ett hjul med grus-/crossdäck. Så därför undrar nu jag vlket lvg-däck som ni rekommenderar? Prioriterar bra grepp, både i vått och torrt, före livslängd.

Dunlop sportmax!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Mmm, här var ju ingen stor aktivitet nej..

Iaf, om någon mer har en MV Agusta F41000, typ 2010 eller nyare vill jag gärna diskutera lite.
Det var ju inte direkt enkelt att hitta delar till de nyare om man säger så..
Men det är väl priset man får betala för att vara lite annorlunda.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.

Jajemen, har jag. Tyvärr har de bara en massa för gata och för alla modeller utom >-10. Jag har hittat allt jag behöver nu, men det var inte enkelt. Å dessutom var det dyrt som skam.. :(
Hade jag velat (haft råd alltså) kunde jag köpt allt jag behöver i kolfiber, men jag har liksom inte råd att krascha det.
Glasfiber och plast, rock on :)
För att få dig att bli lite avundsjuk då Roffe. Jag har skaffat ett Bursig-stand Japp. Det är bra. Riktigt bra faktiskt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jajemen, har jag. Tyvärr har de bara en massa för gata och för alla modeller utom >-10. Jag har hittat allt jag behöver nu, men det var inte enkelt. Å dessutom var det dyrt som skam.. :(
Hade jag velat (haft råd alltså) kunde jag köpt allt jag behöver i kolfiber, men jag har liksom inte råd att krascha det.
Glasfiber och plast, rock on :)
För att få dig att bli lite avundsjuk då Roffe. Jag har skaffat ett Bursig-stand Japp. Det är bra. Riktigt bra faktiskt.
Gah, vilken hightech!! Jaså, det funkar bra säger Du, måste i alla fall vara en dröm när det ska skiftas däck och meckas framgaffel? Jo, sökte på "fairings" och "rennverkleidung" och insåg att kolfiber var the shit.

Blir intressant att höra vad Du tycker om hojen efter Brno - recension i denna tråd emotses med tacksamhet:)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Uppenbarligen får jag använda konstgjord andning för att få liv i den här tråden.

Nåja. Småroligt var iaf när jag pratade med Polidom om kraschisar till hojen. Jag roade mig med att fråga hur många han hade sålt.
Svaret var ju inte helt oväntat; -- 1 set. Du är den förste som köper ett
Sen har jag ju på mystiska vägar fått hitta annat smått och gott. Typ en 55mm spezialhylsa för att få loss bakhjulet.. Design minsann, jo jag tackar..
Fick ju även vända mig till USA för att få tag i motorskyddskåpor som förstås bara finns i kolfiber. För att inte tala om att eländet inte ens har ett normalt oljefilter, utan det sitter invändigt istället.

Kåpstaget skall vi inte ens prata om helst.

Försöksmarsvin alltså.. Men någon måste ju bryta ny mark. Jag och Christoffer Columbus..

IMAG0226.jpgIMAG0219.jpgIMAG0221.jpg
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Uppenbarligen får jag använda konstgjord andning för att få liv i den här tråden.

Nåja. Småroligt var iaf när jag pratade med Polidom om kraschisar till hojen. Jag roade mig med att fråga hur många han hade sålt.
Svaret var ju inte helt oväntat; -- 1 set. Du är den förste som köper ett
Sen har jag ju på mystiska vägar fått hitta annat smått och gott. Typ en 55mm spezialhylsa för att få loss bakhjulet.. Design minsann, jo jag tackar..
Fick ju även vända mig till USA för att få tag i motorskyddskåpor som förstås bara finns i kolfiber. För att inte tala om att eländet inte ens har ett normalt oljefilter, utan det sitter invändigt istället.

Kåpstaget skall vi inte ens prata om helst.

Försöksmarsvin alltså.. Men någon måste ju bryta ny mark. Jag och Christoffer Columbus...
Ja, Du hade ju kunnat köpa Dig en Gixxer i stället...:peta Men visst kommer jag att hålla ögonen i "Din" tråd och ta mig friheten att komma med uppmuntrande små tillrop, precis som vanligt alltså :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Ja, Du hade ju kunnat köpa Dig en Gixxer i stället...:peta Men visst kommer jag att hålla ögonen i "Din" tråd och ta mig friheten att komma med uppmuntrande små tillrop, precis som vanligt alltså :)

"Alla" har ju en Gixxer ;) Om än kanske inte en så vacker skapelse som Geishan, så är det inte riktigt utmaningen jag letar efter.
Problemet är ju att man skall vara försiktig med vad man önskar sig. Man kan nämligen få det..:näsblod

Nåja, "Il Duce" skall få bekänna färg snart :hojraket
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Mmm, här var ju ingen stor aktivitet nej..

Iaf, om någon mer har en MV Agusta F41000, typ 2010 eller nyare vill jag gärna diskutera lite.
Det var ju inte direkt enkelt att hitta delar till de nyare om man säger så..
Men det är väl priset man får betala för att vara lite annorlunda.

www.designcorse.co.uk där hittar du ALLT till mv. Har själv beställt därifrån och det har funkat klockrent! Nöjd med hojen?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
www.designcorse.co.uk där hittar du ALLT till mv. Har själv beställt därifrån och det har funkat klockrent! Nöjd med hojen?
Vet att Lotek enligt egen utsago sitter och skumpar genom Svedala i en rejsbuss på väg till Brno för säsongspremiären. Jag förväntar mig inget mindre än en fullständig och uttömmande rapport inklusive frikostigt videomaterial när han återvänder:)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
www.designcorse.co.uk där hittar du ALLT till mv. Har själv beställt därifrån och det har funkat klockrent! Nöjd med hojen?

Nix, inte riktigt allt. Dessutom är de rätt dyra. Men det finns en del snygga grejor där.. ;)
Har plockat en hel del grejer från StarTwin Trading i Holland. Så nu funkar extrafälgarna också efter lite huvudbry.
Men jag är halvfärdig med hojen, återstår att borra kåpor för att få dit kraschpuckarna, naja lite till, uppsamlingskärl och byta till waterwetter. Sen är den klar att tävlas med.

Vilket monster det är sen då. Det är ett helvetes drag fram till 11000 varv och när man passerat det, sen håller man på att gå i omloppsbana när den sparkar bakut på riktigt upp till 13700.. :D Tractioncontrolen funkar utmärkt kan jag rapportera. Riktigt mysig på snäll inställning faktiskt.
Det var ju ingen som riktigt hängde på där när man laddade fullt om man säger så.
Brno och Slovakiaring avverkat iaf. Dags för Gälleråsen Torsdag-Söndag. Rock on..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top