Ford Mondeo -99

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi har haft Megane i hundratal i vår tjänstebilspark... Med det vill jag säga... låt bli!! :gnissla

Jag satt och drack kok-kaffe hos en bilhandlare här i stan då han slängde fram en lista på vilka bilar som hade haft flest reklamationer/mest missnöjda ägare/ flest fel på bilprovningen.

Hans märke (japanskt) låg bra till, men genomgående så var Renault sämst, då kläckte han "had ja vare renault-handlare had ja knytt mej en snara"

Till saken hör att jag har aldrig köpt en bil av honom (han har aldrig haft några i min prisklass när jag har varit i bytartagen), jag tittade på en begagnad bil av märket han sålde hos en annan handlare men han avrådde mig då den bilen var behäftad med några dyra fel, dessutom rådde han mig att köpa en Saab hos en konkurent, för det visste han att det var en välskött bil och han kände den tidigare (och enda) ägaren.

Trots att han aldrig har tjänat en spänn på mig skickar han alltid ut mig att provköra allt han har i hallen, vinner jag på lotto ska jag köpa en ny bil av honom, kontant, utan att pruta!
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Jag satt och drack kok-kaffe hos en bilhandlare här i stan då han slängde fram en lista på vilka bilar som hade haft flest reklamationer/mest missnöjda ägare/ flest fel på bilprovningen.

Hans märke (japanskt) låg bra till, men genomgående så var Renault sämst, då kläckte han "had ja vare renault-handlare had ja knytt mej en snara"

Till saken hör att jag har aldrig köpt en bil av honom (han har aldrig haft några i min prisklass när jag har varit i bytartagen), jag tittade på en begagnad bil av märket han sålde hos en annan handlare men han avrådde mig då den bilen var behäftad med några dyra fel, dessutom rådde han mig att köpa en Saab hos en konkurent, för det visste han att det var en välskött bil och han kände den tidigare (och enda) ägaren.

Trots att han aldrig har tjänat en spänn på mig skickar han alltid ut mig att provköra allt han har i hallen, vinner jag på lotto ska jag köpa en ny bil av honom, kontant, utan att pruta!

Min Sambo brukar idag min Mercedes E240 Elegence -01 men tjatar dagligen om att hon vill ha en Clio, den faceliftade efter -02... Har skruvat en del med dem... spontanlåsta bakbromsar och stöldspärrar/nycklar som lever sitt eget liv tilltalar mig inte... :(
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Min Sambo brukar idag min Mercedes E240 Elegence -01 men tjatar dagligen om att hon vill ha en Clio, den faceliftade efter -02... Har skruvat en del med dem... spontanlåsta bakbromsar och stöldspärrar/nycklar som lever sitt eget liv tilltalar mig inte... :(

Har dykt upp en Camry -93 2.2 som verkar ok. Vad ska jag tänka på att kika på? Vad är bäst bil av den och Primeran (-98)? Mesta milen blir långfärd.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har dykt upp en Camry -93 2.2 som verkar ok. Vad ska jag tänka på att kika på? Vad är bäst bil av den och Primeran (-98)? Mesta milen blir långfärd.

Vart Camryn. 15600mil, behöver service + kamremsbyte, men kändes fräsch och fin i övrigt. 10tkr.
 

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Så länge du inte köper en Mondeo så är allt annat ett plus, och de vet jag för jag har jobbat på Kindwalls som är sthlms största ford återförsäljare
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vart Camryn. 15600mil, behöver service + kamremsbyte, men kändes fräsch och fin i övrigt. 10tkr.

Bra köp, Toyota är världens största biltillverkare av en anledning: De gör världens bästa bilar helt enkelt. Du får både kvalitet och ekonomi, det enda som saknas är underhållande design på inredning men kan du leva med en bil som inte går sönder så är det ju ok ändå.
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Köp SAAB ;)
Jag jobbar på volvo men kör saab, Renault e väl sådär men clio är nog den bästa renaulten. Har jobbat som bilmek i över 15 år och kan väl säga att just nu gör man klipp på Saab.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top