Har du vurpat i år?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ja.... Har oledolyckan varit framme nånting i detta 2009 än?



Jag vurpade in husan för första gången idag:tummenupp så nu är det bara att åka.:)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Uja, ett par gånger redan, riktigt ordentligt förr helgen - blir inget åka på ett par veckor nu...bajs.

/J
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hoppas du inte gjorde dig illa eller att fick för stora skador på hojen.
Var själv ute o körde mellan 12-15 idag utan problem i gbg.
Kl 16 var det halt hemma.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hoppas du inte gjorde dig illa eller att fick för stora skador på hojen.
Var själv ute o körde mellan 12-15 idag utan problem i gbg.
Kl 16 var det halt hemma.



jo tack jag märkte det.

jag drog i höften rätt ordentligt men det känns som det brukar göra efter en normal skidvecka så det är rätt lugnt.

hojen blev repig. men det skall det bli mer av, så det är skit samma.
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Är det bara jag som har det sjukt smutsigt/saltigt/slaskigt på mina vägar?

Kan inte vädret bestämma sig snart:mad: först är det svinkallt, men vi får ingen snö. När snön väl kommer så regnar den bort... nästan, för innan det har regnat bort ska det bli svinkallt igen så att allt slask blir till en jäla skrovlig isyta på marken.:mad:

Ni har börjat välta era hojar, jag har inte ens startat min. Jag skäms.:gnissla
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Är det bara jag som har det sjukt smutsigt/saltigt/slaskigt på mina vägar?

Kan inte vädret bestämma sig snart:mad: först är det svinkallt, men vi får ingen snö. När snön väl kommer så regnar den bort... nästan, för innan det har regnat bort ska det bli svinkallt igen så att allt slask blir till en jäla skrovlig isyta på marken.:mad:

Ni har börjat välta era hojar, jag har inte ens startat min. Jag skäms.:gnissla



jag har precis samma väder;)

du är en kärring. ut å åk föffan.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Har inte vurpat än men det blir väl lagom till dom 5 första milen efter att jag renoverat klart min hoj :hihi
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
vurpat 2 gånger i år.. en highside och ett överslag :) dock inget allvarligt.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Har alla kåpor på lack pga vurpa!! Fick även byta kamkedjekåpan, motorolja, oljefilter och luftfilter! Men om ett par veckor så är jag påett igen!

PS: Kostar en slant för oss som åker Motorcykel i stället för moped att vurpa!!:D
 

Liase

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nybro
Hoj
CRM 125R -91, YZ 250 -91
Jag var dum nog att dra ut precis när snön hade torkat bort, var torrt när jag körde iväg, började regna först, efter det kom snö. Märkte att det började snöa rejält så jag bestämde mig för att vända hem. Snuddade på bromsen och nästa som händer är en duns och hojen kasde på sidan, Hängde kvar i styret tills den stannade. Kom undan med repor och knäckt kopplingshandtag :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag var dum nog att dra ut precis när snön hade torkat bort, var torrt när jag körde iväg, började regna först, efter det kom snö. Märkte att det började snöa rejält så jag bestämde mig för att vända hem. Snuddade på bromsen och nästa som händer är en duns och hojen kasde på sidan, Hängde kvar i styret tills den stannade. Kom undan med repor och knäckt kopplingshandtag :)

hahaha gjorde en liknande tabbe i vintras :tummenupp
var väl runt december nära jul. Åkte in till skolan, var minusgrader och börja regna. blev så klart underkylt och alla gator blev halft istäckta. Men de var snarare roligt och drifta runt i stan. körde runt några timmar. tänkte inte mer på vädret och vände ut till mitt ex för en mysig kväll.
Nästa dag när jag skulle hem så hade det blivit "lite mer". var 1 cm blank is hela vägen hem. (ca 2 mil). tänkte att jag skulle köra lugnt så jag värmde däcken lite för att få bättre grepp. höll väl runt 50-60 de första kilometrarna. sen kom jag till en korsning i 70-80 så jag tänkte ta en låååång inbromsning men det räckte med att jag nudda frambromsen så bar det iväg :banana hände inget som tur var utan bara skicka iväg hojen och lite skridskoåkning så var allt bra. slog i knät lite grann men det var väl allt som hände :rolleyes:
inte en ändaste repa på hojen otroligt nog.
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Nån gång i vintras så trillade man, men ifall det var detta år eller förra året kommer jag inte ihåg.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag kan snart inte räkna mina vurpor på en hand:tummenupp

ut å vurpa med er nu fiffan
 

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Jag har inga vurpat någe, men jag vart påkörd av en bil i sidan i 60 km/h :D
 

Liase

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nybro
Hoj
CRM 125R -91, YZ 250 -91
Jag har inga vurpat någe, men jag vart påkörd av en bil i sidan i 60 km/h :D

Fy fan ja! Kommer ihåg moppetiden när jag precis köpt min MT5 och var påväg hem.. kollade bakåt för jag mötte en långtradare, såg en husvagn bakom.

Tänkte inte mer på det, för vem fan kör om samtidigt som man möter en lastbil?
Men visst fan skulle gubbjäveln om, styret tog i nån del av husvagnen och jag flög i backen. Stukade en fot samt bröt något ben i armen. Moppen däremot klarade sig fint nere i diket. Gubben såg jag inte mer av. Fan va förbannad jag var...

edit: Kanske lite OT men de får jag bjuda på :hojraket
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Ingen vurpa nu men min pendlar maskin blev överkörd av en Svartjobbande illegalt invandrad Ukrainare :näsblod Men som sakt, hanns chef skulle tydligen betala så jag ska kräma på rätt bra på den offerten :tummenupp
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Fy fan ja! Kommer ihåg moppetiden när jag precis köpt min MT5 och var påväg hem.. kollade bakåt för jag mötte en långtradare, såg en husvagn bakom.

Tänkte inte mer på det, för vem fan kör om samtidigt som man möter en lastbil?
Men visst fan skulle gubbjäveln om, styret tog i nån del av husvagnen och jag flög i backen. Stukade en fot samt bröt något ben i armen. Moppen däremot klarade sig fint nere i diket. Gubben såg jag inte mer av. Fan va förbannad jag var...

edit: Kanske lite OT men de får jag bjuda på :hojraket

fan va arg man ska va..
Synd att du inte såg reg nummer ,gå hem och bränna upp hans husvagn , sen e man gla igen:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top